10 jaar terug in de tijd - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Franciene Bakker - WaarBenJij.nu 10 jaar terug in de tijd - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Franciene Bakker - WaarBenJij.nu

10 jaar terug in de tijd

Door: Francien

Blijf op de hoogte en volg Franciene

10 Januari 2014 | Indonesië, Sanur

Ahh wat is het toch fijn om op zo’n mooi eiland te zijn en er dan ook echt van te genieten. Ook al ben ik al de hele dag ziek en zijn we vandaag op veel plekken geweest waar ik 2 weken terug nog was.. Maar ja, kleinigheidje houd je ;)

Vanmorgen had ik lekker wentelteefjes bij het ontbijt, had ik toch even goed bedacht wat French toast hier was! Het enige wat een beetje minder was, is dat mijn maag meteen begon te branden toen ik er ook maar iets instopte. Ach dat betekend vast gewoon dat ik lekker door moet eten.. Nou hoe krijg je jezelf nog zieker dan ziek.
Toen we hadden ontbeten snel alle koffers dicht en daar was Willet alweer. We konden de koffers in de bus laden, ik had trouwens ondertussen wel een extra koffer dus dat was weer een extra puzzel waard. Maar toen alles weer stond waar het moest staan konden we de bus in. Eerste stop de tempel op het meer.
Dat was ergens een momentje van terug gaan in de tijd. Tijdens onze reis 10 jaar geleden waren we hier ook, toen is er een foto gemaakt met ons 3en (de zusjes) en deze had ik nog in mijn telefoon staan. Dus deze moest natuurlijk even nagemaakt worden echt terug in de tijd, de zelfde tempel op de achtergrond en in het zelfde rijtje naast elkaar. Nu moet ik zeggen dat we misschien wel een heel klein beetje zijn verandert in de afgelopen 10 jaar maar verder lijkt de foto best, hihi over 10 jaar maar weer 1 ;).
Het was ook mooi om bij deze tempel rond te lopen, deze had ik al eens half gezien vanuit de auto. Maar mijn herinnering was zo anders, ach ja in 10 jaar verandert de manier waarop je tegen dingen aankijkt natuurlijk ook. We hebben rond gelopen en ons gestoord aan de motorbootjes die in kleine aantallen op het meer waren. Er waren vooral waterfietsen en traditionele bootjes maar we hebben ook 2 speedbootjes gezien dat hoort hier natuurlijk helemaal niet thuis.

Volgens Willet, konden we niet en naar de rijstvelden en naar de tempel op het meer. Maar daarna heeft hij ons toch naar de rijstvelden toegebracht. Ik dacht van te voren al dat het makkelijk moest kunnen en kennelijk klopte dat. Wat voor mij niet wel wat vreemd voelde was dat ik hier 2 weken geleden nog was met Amy. We waren echt op precies dezelfde plek gestopt als waar ik toen in het water had gestaan met haar en hun neefje. Maar toch was het een erg mooie plek ook voor de rest om te zien. We zijn daar ook iets gaan lunchen maar dat was niet echt geweldig ach ja.. Het uitzicht was er wel heel mooi omdat het aan de rijstterrassen lag.
Het uitzicht was in ieder geval mooi tot het dicht trok. We hebben 1 felle flits gezien gevolgd door een ongelofelijk harde donder, je kon alles gewoon voelen trillen.
Toen we later weer onderweg waren moesten we stoppen we konden eerst niet goed zien waarom maar toen zag yvon die voorin zat dat er een boom half omver hing. Dit was echt een heel oude, hoge en dikke boom. Die breekt niet zomaar af. Het zou heel goed kunnen dat de bliksem in deze boom was ingeslagen en dat de bergen het geluid nog eens lekker hadden versterkt. Toen mijn ogen bijna dicht vielen kwamen we bij een koffieplantage. Het leek erg op degene waar ik al eerder was geweest maar het meisje dat ons een rondleiding gaf was niet bepaald vriendelijk. Als wij zeiden dat we even moesten wachten omdat we nog niet compleet waren ging ze gewoon verder met haar verhaal. Naja we hebben de koffie geproefd en daarna natuurlijk even het winkeltje in. Ik wist alleen al van de vorige keer dat ze belachelijke prijzen vroegen..

Daarna zijn we weer in de auto gestapt maar veel zinnigs kan ik daar niet over vertellen omdat ik heb geslapen vanaf het moment dat we instapten tot het moment dat we bij het hotel aankwamen. Tussendoor ben ik 1 tel wakker geweest toen pap riep; ‘mooie rijstvelden, links!’. Daarna was ik dan ook gelijk weer vertrokken tot ik hoorde dat we er waren!

Dit hotel ziet er netjes uit, allemaal losse huisjes en een zwembad praktisch voor de deur. Ja ik ben erg tevreden met onze reis via tototravel en met Yvon die dat allemaal maar weer even geregeld heeft! We hebben dit hotel tot en met maandag geboekt dus ik kan hier lekker met nancy blijven de eerste nacht dat scheelt weer dan kunnen we daarna door naar gili!
Na het inchecken heeft iedereen onafgesproken zwemkleding aangetrokken en zijn we het heerlijk warme zwembad ingegaan. Waar ook een poolbar was met een heerlijk koude bintang! Dat is nog eens een vakantie gevoel zeg..
Toen allemaal douchen en we zouden een drankje gaan drinken maar een aantal wilde winkelen dus ben ik ook even meegegaan. Ik heb mandjes gekocht waarvan ik heel hard hoop dat ze heel thuis aan gaan komen!! En een tasje omdat ik er pas 4 gekocht heb sinds ik hier ben, ach sommige dingen heb je gewoon nodig hihi.

Toen hebben we met z’n allen gegeten in het restaurant bij het hotel. Wat hier zo raar is, hier als in heel Indonesië. Dat bijna geen enkel restaurant het voor elkaar kan krijgen om de hele tafel tegelijk of ongeveer tegelijk eten te bezorgen. De eerste heeft het gewoon al op als de laatste eten krijgt. Dat is zo anders dan wij gewend zijn en dan eigenlijk ook gewoon een eis van ons is..
Na het eten ben ik meteen maar weer naar de kamer vertrokken.. snel onder de dekens waar ik nu ook heerlijk lig. Ik hoop echt dat ik me morgen beter voel want dan kan ik morgenochtend even lekker een stukje hardlopen. Nou fingers crossed dat deze nacht me beter gaan maken!

x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Franciene

Actief sinds 30 Sept. 2013
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 23803

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2013 - 31 Januari 2014

Bali

Landen bezocht: