Opdringerige vleermuis - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Franciene Bakker - WaarBenJij.nu Opdringerige vleermuis - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Franciene Bakker - WaarBenJij.nu

Opdringerige vleermuis

Door: Francien

Blijf op de hoogte en volg Franciene

11 Januari 2014 | Indonesië, Sanur

Zo ik had al eens beschreven hoe het is als je 2 dagen in hetzelfde hotel kan blijven he? Genieten om weer op dezelfde plek te liggen, niet dat ik iets uit m’n koffer heb gehaald maar t gevoel..

Vanmorgen had ik dus heel braaf de wekker gezet om hard te lopen, maar ik was nog niet helemaal lekker.. Dus om ergens ver op het strand te gaan rennen leek me niet verstandig. Ik ben wel opgestaan en naast het zwembad gaan liggen. Heerlijk in het ochtendzonnetje genieten, bijna iedereen was al wakker. Mensen gaan ondertussen ook denken dat ik een ochtendmens ben omdat ik al wakker ben voor jullie gaan slapen.. Maar dat is alleen maar hier ben ik bang! Ik kwam iedereen langzaam maar zeker tegen bij of rond het zwembad. Mam zat al meteen buiten bij het huisje naast ons, raico was net uit het zwembad. Toen ik daar even zat kwam yvon ook aanlopen. Daarna hebben we met z’n allen ontbeten. Stiekem hoopten we allemaal op een buffet zodat je precies zoveel fruit, brood of nasi op kan scheppen als je zelf wilt. Maar we hadden dikke pech, haahha om ons maar even verwend te gedragen. We konden een ontbijt kiezen en dit was nog redelijk tegelijk op tafel. Maar erg veel was het niet dus ik heb lekker nog meer besteld want ja, op een lege maag kan je natuurlijk niet in de zon liggen!

Dat is namelijk wat we daarna hebben gedaan, onze zwemkleding aan zonnebrand op en gaan. Lekker naar het strand, waar ik natuurlijk al eerder was geweest in Sanur. Heerlijk in de halve schaduw onder een boom gelegen en in het water dat voor mij precies de goede temperatuur heeft gelegen. Dat geeft wel echt een vakantie gevoel hoor gewoon lekker niets moeten en wel kunnen doen wat je wilt doen.
Ik lag op het strand heerlijk te lezen in een tijdschrift dat ik van Nancy heb gekregen. Columbus, een tijdschrift over reizen die of het speciaal zijn of on ontdekt door de grote toeristenstromen. Natuurlijk werkt het plaatsen in zo’n tijdschrift dan niet helemaal mee maar goed. Ik vind het heerlijk om over al deze prachtige bestemmingen te lezen. Ik weet dat het helemaal verkeerd is omdat ik nog op het prachtige Bali ben.. Maar ik zou zo weer 3 reizen kunnen plannen uit dat tijdschrift en dan heb ik ook al andere reizen die ik graag wil maken.. Ja wat heb ik het dan goed.. tenminste als er nog steeds werk is als ik terug kom hihi. Ach ik denk dat er voor mij op het moment altijd wel wat te vinden is, dus ik zeg hard sparen en op naar de volgende prachtige bestemming. Maar niet zonder eerst alles uit dit prachtige eiland te halen!
Na nog een paar keer het zware ritueel van zonnen, zwemmen, lezen en dagdromen te hebben herhaald was het alweer tijd voor de lunch! Omdat het ondertussen een beetje donderde verwachtten we niet dat we terug zouden komen op het strand na de lunch.

Gister hadden yvon en ik een kebabzaak gezien en het klinkt misschien gek maar daar wilde ik graag eten! ;) Ze hadden daar namelijk een foto van zo’n lekker stokbroodje met gesmolten brie op de foto staan dat we daar graag naar terug wilden. Dat zijn we daarna dan ook met z’n allen gegaan. We hebben zitten lunchen in een tent waar ze frikadellen en bitterballen hadden haha. Maar dat heeft niemand besteld dat viel dan weer mee he. Het broodje brie was niet helemaal wat ik ervan had verwacht maar het was wel lekker om even zoiets tussendoor te kunnen eten.
Na de lunch zijn we naar het winkelcentrum gegaan, we hadden alleen niet zoveel zin om te lopen. Daarom hebben we een bemo aangehouden die propvol zat toen wij er met 9 inzaten en hier een belachelijk lage prijs mee afgesproken. Gassen maar haaha, beetje lui misschien maar wel erg lekker want ondanks dat we wat wolkjes waren.. was het nog steeds erg warm! Maar daar klaag ik natuurlijk niet over.. dus lekker warm ;).

In het winkelcentrum was ik natuurlijk gister al geweest ik had dan ook echt niet nodig en natuurlijk toch echt wat gekocht.. Ach ja zo gaat dat altijd in dit soort mega winkels. Maar ik heb me best een beetje ingehouden hoor, het moet tenslotte allemaal weer mee terug naar Nederland.

Toen we het winkelen meer dan zat waren zijn we via het strand terug gelopen daar kwamen we halverwege een strandtentje tegen.. Ehm nee overal zitten strandtentjes maar halverwege zijn we gaan zitten om eventjes iets te drinken! Wat is dat toch fijn lekker stoeltjes en tafeltjes in het zand beetje onder de bomen.. Ja wat dat betreft is Sanur echt heel fijn! Wat alle oude mensen betreft die hier overwinteren en graag even Nederlands met je spreken wat minder hihi.
Het is hier sowieso een stuk toeristischer dan Java, behalve in Jogya zijn we bijna geen toeristen tegengekomen. Maar in een badplaats als Sanur merk je dat extra, het is maar goed dat de rest Kuta niet heeft gezien hihi.

We zijn terug gelopen via de boulevard, daarbij zijn we wat marktkraampjes ingegaan. Maar er waren ook verkopers bij die echt verschrikkelijk vervelend waren. Zo liepen we over de boulevard, en kwamen er 3 vrouwen tussen pap, mam Tjeerd en lot en mij in lopen en 2 vrouwen achter ons lopen. Deze wilden dat we bij hun winkel kwamen kijken maar zo opdringerig nou nee bedankt dan niet hoor het was echt gewoon vervelend zoals deze vrouwen zich gedroegen! Ik had ook echt niet meer nodig en dit keer voor de verandering ook niets gekocht haaha.
Toen we terug waren bij het hotel is de rest het zwembad ingesproken. Ik heb er lekker naast gezeten omdat ik eerder al mijn haar had gewassen. Lekker wat gegeten, gedronken en zitten kletsen.
Daarna zou ik samen met pap en mam een massage krijgen bij een spa verderop in de straat. Helaas was hier al een boeking en konden we niet allemaal tegelijk.. ach dan maar niet!
Yvon en Raico waren samen naar het strand toe en de rest was op hun kamer ik denk koffers aan het inpakken want ik stuur ze weer jullie kant op. Ik vond het wel leuk om even een cocktail te drinken en op het strand kwamen we toen ook Yvon en Raico tegen. Die zijn later bij ons komen zitten, toen het bijna etenstijd was heeft Raico de rest opgehaald en hebben we iets lekker uitgezocht. Er stond lasagne op de kaart deze was natuurlijk niet vegetarisch maar ik dacht ik vraag het gewoon! Het was mijn geluksdag want ze konden het ook prima vegetarisch maken, yeeey.
Vlak voor het eten werden de vleermuizen in de bomen boven ons een beetje wild.. 1 viel er bovenop mama dr rug.. dat was goed schrikken vieze beesten. Toen we een muis zagen lopen hebben we dat maar niet te hardop geroepen om paniek te voorkomen. Na nog meer gekke foto’s in de palmboom en een heerlijk diner zijn we terug gelopen naar het hotel. Of… terug gedanst hihi, ik heb behoefte om weer eens ergens te dansen!
Op de slaapkamer hebben we dan ook nog even muziek aangezet maar echt uitgaan is er niet bij hoor, nu niet!

Morgen zal een gekke dag worden.. Mijn lieve familie gaat weer naar huis, maar daarvoor terug komt wel mijn lieve vriendinnetje vanuit Australië deze kant op! Dat worden zeker weten weer heerlijke dagen!

x

  • 11 Januari 2014 - 20:31

    Je Lieve Vriendinnetje:

    Je hoeft ze gelukkig niet alleen uit te zwaaien! :-) ik zit fijn op de bus te wachten, nog maar een paar uurtjes! Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Franciene

Actief sinds 30 Sept. 2013
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 23798

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2013 - 31 Januari 2014

Bali

Landen bezocht: