Happy hour - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Franciene Bakker - WaarBenJij.nu Happy hour - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Franciene Bakker - WaarBenJij.nu

Happy hour

Door: Francien

Blijf op de hoogte en volg Franciene

16 Januari 2014 | Indonesië, Lovina

Hi there,

Zo weer een blog vanuit Lovina, ik heb het gevoel dat ik er al aardig wat gepost heb vanaf hier.. Maar goed iedereen wil de dolfijnen zien springen wat ik ook wel weer begrijp. Voor morgenochtend zijn we wel gewaarschuwd dat er kans is dat we het water niet op kunnen vanwege de golven. Ach ja volle maan en harde wind in de regentijd zijn geen ideale combinatie!

Vanmorgen hebben we lekker geen wekker gezet en hebben we dan ook geslapen tot we wakker werden. Ik had echt sterk het gevoel dat het pas 7 uur was en dat we heerlijk vroeg wakker waren geworden. Het was dan ook nog zo stil om ons heen, we hoorden alleen een paar vogeltjes en een gekko verder is het heerlijk rustig. Als je onze deur uitstapt hoor je ook nog de golven op het strand stuk slaan want ons hotel ligt lekker direct aan de zee!
Maar je voelde vast al aankomen dat het niet 7 uur was, het was al half 10! De vorige dag was ons niet verteld tot hoe laat we konden ontbijten. Heel vaak is dat 10:00 dus we maakten ons snel klaar om naar het restaurant te gaan. Daar bleek dat het tot half 11 kon maar goed, we konden weer fijn kiezen! Lekker genoten van toast en gebakken ei met fruit!
Ik had me voorgenomen om aan school te werken ik moet ten slotte mijn verslag op tijd inleveren. Ik had van klasgenootjes begrepen dat zij hun concept al in moesten leveren dus ik mocht nog wel even hard aan de slag. Ik zou op de kamer gaan zitten maar dat is ook weer zo iets.. Dus ik had een stopcontact gevonden in de bar bij het zwembad en heb daar mijn laptop aangezet. Ik opende eerst mijn mail van school en daar zag ik dat mijn inleverdatum nog meer dan een maand weg is! Nou dan bewaar ik dit laptop moment wel tot het regent en ga ik nu lekker in de zon liggen genieten naast Nancy! Het was zoals je begrijpt helemaal geen vervelende mail om te lezen.
Terwijl we zochten naar een stopcontact spraken trouwens de verkoopvrouwen op het strand ons aan. Ze vroegen onze namen, dus Nancy heeft zich heel beleeft voorgesteld ik was lekker onbeleefd! Ik herinner me namelijk nog hoe vaak ze mam nariepen 10 jaar terug, ‘Jane, Jane, you buy fruit today?’ daar had ik toevallig helemaal geen zin in!

Nadat we een tijdje bij het zwembad hadden gelegen, over het strand hadden gewandeld.. Genoeg schelpjes hadden verzameld was het tijd voor de lunch, Heerlijk hoe snel de tijd gaat als je gewoon niets doet.. in de zon ;).
We zijn richting het centrum gelopen en daar lekker gaan zitten bij een tentje dat Rendevouz heet. De place for romantics haaha, er zijn kennelijk weinig mensen die daar behoefte aan hebben want we waren de enige. Wel hebben we heerlijk gegeten een pasta met kaassaus en champignons en natuurlijk met sambal want dat hoort gewoon overal doorheen hier op Bali haaha.
Na de lunch zijn we een tijdje op de stijger gaan zitten. Onvoorstelbaar hoe rustig het hier in Lovina is.. Er zijn echt bijna geen toeristen! Ik was druk allemaal zelfbedachte joga oefeningen te doen terwijl Nancy in slaap viel. Ik had eerst bedacht deze kaars en alles op de pilaar te doen, waar de boot normaal aanlegt maar ik zag mezelf al naar beneden duikelen dus dat heb ik maar veilig geskipt.
Toen we alle 2 weer normaal zaten kwamen er 2 meisjes aangelopen, ergens in hun tienerjaren. Ze hadden allemaal armbanden en kettingen bij zich. Ze kwamen bij ons zitten en we hebben even met hun gekletst. Ze waren 14 en in de middag vrij daarom verkochten ze nu armbanden, deze hadden ze zelf gemaakt. Jeetje wat een verschil he, hier 14 zijn of bij ons.. We hebben niets gekocht ergens vind ik dat wel sneu maarja moet je dan overal iets kopen? 3 maanden lang alle goedkope dingen die me worden aangeboden kopen zal me toch een hoop geld gaan kosten..

We zijn even verder gelopen daar hebben we gekeken om een tripje naar Ubud te boeken met tussenstops bij de toeristische bezienswaardigheden. De man die daar stond was erg opdringerig en we hadden er beide geen goed gevoel over. We zeiden dat we er over na zouden denken en zijn verder gelopen, naar de supermarkt. Daar kwamen we hem later weer tegen, hij zakte 50.000 in zijn prijs maar toch hebben we bedankt en gezegd dat we het niet deden. Als het voor beide niet goed voelt is het beter om niet te doen. Dat heb ik wel geleerd juist hier in Lovina..

Terug bij het hotel hebben we de dolfijnentoer geboekt, wel weer vanaf 7 uur niet eerder hoor! Dat heb ik wel geleerd door de laatste keer een stuk beter! We hebben op de kamer naar Nederlandse radio liggen luisteren. Zo grappig normaal slaap ik nog tijdens het foute uur, of ik ben in ieder geval bijna nooit naar de radio aan het luisteren.. Door het tijdsverschil kwam het nu helemaal mooi uit! We hadden alle 2 zin om een cocktail te drinken en ondertussen was happy hour begonnen, daar houden wij echte Nederlanders van ;). Nancy heeft nog even geskypt en daarna zijn we naar het tentje waar we hadden geluncht vertrokken. Daar zat, hoe kan het ook anders een andere Nederlander! We hebben hem bij ons aan tafel uitgenodigd later kwam ook zijn vriend en 2 vrouwen die ze in het hotel hadden leren kennen erbij! We hebben lekker met ze zitten kletsen terwijl ze genoten van de lekkere cocktails!

Avond eten hebben we wel met z’n 2e gedaan, bij het kleine restaurantje waar ik ook had gegeten toen ik hier met de andere vrijwilligers was! Het eten was weer lekker en de arak cola die erbij zat.. tsja ik denk dat ze de cola vergeten waren gelukkig was dat wat Nancy dronk dus konden wij het wat verdunnen. Het was wel weer heel goedkoop hoor daar jeetje wat kan ik me daarover blijven verbazen, een flesje cola €0,33 en avond eten voor een euro.. Ja in dit soort kleine tentjes kan dat gewoon!
Terug lopen was vrij donker vooral op de plek waar we over het bruggetje moesten. Overdag had je op zich nog het watertje over kunnen steken. Ondertussen was het water echter zo hoog dat wel echt met een lichtje over de brug moesten.. Avontuur hihi, ik hou van het onvoorspelbare leven hier!

Truste, x

Ps. Nog maar 2 weken, waar blijft de tijd?

  • 16 Januari 2014 - 19:21

    Jannie:

    Wat een heerlijk luier dagje....hoop dat jullie veel duikelende dolfijnen gaan zien, met als toetje weer wat salto's...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Franciene

Actief sinds 30 Sept. 2013
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 23806

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2013 - 31 Januari 2014

Bali

Landen bezocht: