Mooi rood is niet lelijk - Reisverslag uit Legian, Indonesië van Franciene Bakker - WaarBenJij.nu Mooi rood is niet lelijk - Reisverslag uit Legian, Indonesië van Franciene Bakker - WaarBenJij.nu

Mooi rood is niet lelijk

Door: Francien

Blijf op de hoogte en volg Franciene

28 Januari 2014 | Indonesië, Legian

Waa hoe raar is het om mijn 1 na laatste verslag vanuit Indonesië te schrijven? Bijna 80 verslagen heb ik geschreven en hebben jullie kunnen lezen wat fijn dat jullie dat ook hebben gedaan! Maar goed morgen is pas de allerlaatste die vanuit dit heerlijke land geschreven zal zijn. Vanaf het vliegveld en wat uurtjes eerder want morgen om deze tijd vliegen wij vrolijk richting Singapore.

We zijn redelijk op tijd opgestaan, voor vakantie begrippen in ieder geval want ehm.. Ja als ik eraan denk hoe vroeg mijn wekker dinsdag gaat wil ik op tijd op school komen.. Dan hebben we vandaag heerlijk uit kunnen slapen!

We waren de enige aan het ontbijt, vanuit ons bed hadden we al wel andere gehoord. Het is natuurlijk lekker rustig om de enige te zijn maar het is niet alleen positief. De mensen die voor het ontbijt aan het werk waren wilden alles voor ons doen. Wij heel slaperig eerst even willen kijken wat er is voelde ons dus nog al gepusht. Maar goed een heerlijk eitje en een tosti met wat verse ananas gaan er natuurlijk wel in. Ik vond vorige keer het ontbijt hier ook zo fijn, nou daar is niets aan verandert hoor!
Toen ging Ilse nog even douchen en terwijl ik op haar wachtte heb ik heerlijk bij het zwembad gelegen. Naja ik zeg wel heerlijk maar het was zo heet, er stond geen zuchtje wind. Ik wil niet zeuren want ik weet hoe vreselijk ik Nederland en de kou zal vinden maar poeh het was echt heel heet. Toen Ilse klaar was zijn we dan ook snel naar het strand gegaan. Daar zijn we op heerlijke bedjes met parasol gaan liggen zodat mijn lieve rode vriendinnetje niet nog roder zou worden. Ik was natuurlijk vreselijk eigenwijs en dus ging ik naast de parasol liggen! Ik bedoel ik moet natuurlijk wel schrikbarend bruin zijn als ik terug kom.. Ja bruin dat zou een goede kleur zijn geweest.

Heerlijk gezwommen in de wilde golven, de zee was nu gelukkig veel schoner dan de laatste keer! Dan weer opdrogen in de zon, even in het water liggen en heel veel insmeren want verstandig ben ik zeker wel ergens.. Toen het 12 uur was ben ik dan ook in de schaduw gaan liggen of misschien nog wel iets eerder ook. Daar ben ik met moeite gebleven zolang als het ‘warmste van de dag’ bezig was. Daarna heb ik mijn bedje heel enthousiast de zon weer ingeschoven. Ik weet wel hoe slecht zon is maar goed iedere 2 uur met factor 30 dan mag t toch wel.. Al snel wilde mijn hoofd terug de schaduw in dus heb ik dat ook maar gedaan.

Op het strand hier zijn heel veel verkopers deze willen allemaal iets anders aan je slijten. Tussen de verkopers lopen ook jonge kinderen deze proberen armbandjes te verkopen welke niet eens mooi zijn. Maar goed vandaag zijn we wel gezwicht voor 2 meisjes ergens deden ze me denken aan Ilse en mij van vroeger hihi. We hebben alle 2 een armbandje uitgezocht naja voor ons was het een enkelbandje want daar was het wel leuk voor. Ik weet natuurlijk ook wel dat een enkelbandje op het moment nergens op slaat in Nederland maar goed. Ze waren lief en kwamen nog een paar keer terug om een goocheltruc te laten zien en om hallo te zeggen hihi, lieve meiden!

Toen de zon begon te zakken hebben we ons nog een koud drankje aan laten smeren en hebben we nog even zitten kletsen en liggen snurken.. Ik niet hoor hihi ;). Toen hebben we een zonsondergang gekeken want dat is tenslotte waar deze kust bekend om staat, erg mooi! Ik ben gek op iedere zonsondergang met of zonder wolken het maakt me eigenlijk niet veel uit!

We zijn daarna terug naar het hotel gegaan daar bleek dat we toch eerder rood dan bruin waren geworden. Ach als het maar niet te erg is.. En ik denk dat het mee valt ik ben op 1 plek wel echt verbrand waarschijnlijk daar niet zo goed ingesmeerd iedere keer ach ja.. Verbrand zijn is dom en ook niet fijn maar terugkeren is ook zo lastig!
Nadat we heerlijk langzaam aan hebben gedaan konden we een hapje gaan eten. Dat hebben we gedaan bij het kleine simpele tentje waar ik met de andere vrijwilligers had gegeten. Het eten smaakte weer erg goed maar het was veel te veel. Ik vraag me nog af hoe het komt dat alle Indonesiërs niet tonnetje rond zijn! Ons eten, drinken koste in totaal ongeveer 4 euro jeetje wat zal ik het zwaar krijgen als ik de rekeningen in Nederland ga zien! Maar goed als onze roepiahs komen op deze manier natuurlijk helemaal niet op!

We zijn dan ook nog even een cocktail wezen drinken en een toetje eten in een luxere tent.. Dit koste ons dan ook bijna 4 keer zoveel. Maar dat geeft niet want we waren aan het genieten. Reserves opbouwen want in Nederland ben ik gewoon weer de arme student haaha.
Nu zijn we terug in het hotel mijn laatste nachtje hier, jeetje wat vreemd maar ik weet zeker dat ik snel weer terug zal zijn.. Ik ben verliefd, op de mensen, de cultuur, het eten , de natuur op Bali in het totaal.

x

  • 28 Januari 2014 - 17:27

    Charlotte:

    Jeetje klinkt echt als een heerlijke vakantie zo zeg! Niets doen heerlijk weer, cocktails!! Ik snap nu wel waarom jij enthousiast hebt aangeboden mij te willen trakteren het kost hier weliswaar ietsje meer ;)
    Geniet morgen heel erg van die heerlijke laatste dag in het paradijs! <3

  • 28 Januari 2014 - 18:48

    Bert-Jan:

    Lekker rood en dat na drie maanden tropen, dat is toch wel knap, of misschien juist dom......?
    Hier is het heerlijk om bij het knapperende haardvuur te zitten, wat ga jij schrikken van de temperatuur, drie maanden 30 graden en dan terug naar 0 graden. Nu maar hopen dat je CV het nog doet.........
    Veel plezier morgen en alvast een goede reis

  • 28 Januari 2014 - 19:21

    Kitty:

    Jeetje Franciene, wat is de tijd toch omgevlogen... wens je samen met Ilsiepilsie nog een hele fijne dag en daarna een hele goede vlucht...(y) Zie jullie gauw ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Franciene

Actief sinds 30 Sept. 2013
Verslag gelezen: 381
Totaal aantal bezoekers 23805

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2013 - 31 Januari 2014

Bali

Landen bezocht: