Ahhhh een slang!! - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Franciene Bakker - WaarBenJij.nu Ahhhh een slang!! - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Franciene Bakker - WaarBenJij.nu

Ahhhh een slang!!

Door: Francien

Blijf op de hoogte en volg Franciene

17 Januari 2014 | Indonesië, Ubud

Hi daar,

Nog even snel een blog typen terwijl ik eigenlijk al wil slapen, maar goed morgen heb ik vast ook weer andere dingen te doen!

Vanmorgen in Lovina, jeetje vanmorgen het lijkt alweer zo lang terug! Maar we konden jammer genoeg geen dolfijnen kijken! De schipper wilde niet uitvaren vanwege de zee, het klonk niet heel wild maar ik moet zeggen dat wij gewoon weer terug naar de kamer zijn gegaan. Daar ben ik heerlijk op bed gaan liggen en toen de wifi uitviel besloot ik ook maar uit te vallen. Nog even lekker slapen want ja, we waren om half 7 op gestaan. Dat is stiekem dan toch wel lekker even een half uurtje slapen! Uiteindelijk toch maar naar het ontbijt gegaan, omelet met toast. Jeetje wat zal het wennen zijn zelf weer ontbijt te moeten maken.. Grappig bij hoeveel dingen ik moet denken dat ik straks weer thuis ben.. Wat ik daar van vind weet ik nog niet zo goed maar ja.

Toen even de koffer inpakken en ik moest mijn koffer nog even inpakken maar deze is nu zo leeg dat die gemakkelijk gaat. Gewoon dichtklappen en ritsen maar! De chauffeur was keurig op tijd, ja daar houden we van!
Eerst heeft hij ons bij de GitGit twin waterfall afgezet, dit was niet dezelfde als die waar ik vorige week nog was. Daar was ik ook wel blij mee! Bij deze waterval had je gewoon maar 3 kraampjes met verkoop dingen in plaats van het hele pad vol.. Ook zijn we geen andere toeristen tegen gekomen. Wel een paar lokale mensen die aan het zwemmen waren bij het water! De waterval was erg mooi, hij was niet zo hoog als de ander maar een stuk minder toeristisch dat maakt zo veel goed! Het pad was ook niet heel vaak bewandelt en soms moesten we echt zoeken naar de goede route omdat het pad verschillende kanten opging. Er waren ook wat paden die me wel nieuwsgierig maakten maar jeetje half onbegaanbaar! Toen we terug liep gebeurde er iets vreselijks, een nachtmerrie werd werkelijkheid! Over het pad waar wij heen moesten kronkelde een zwarte slang! Iewl met z’n tong er zo uit bah,.bah wat een vieze beesten zeg! Nu moet ik misschien erbij vertellen dat hij max 15 cm lang was en heel dun.. Maar goed deze baby slang was het begin van het einde hahha, ik dramatisch? Wel nee!

We waren erg blij dat de bus er nog stond toen we terug kwamen want ja, je laat wel je koffer en laptoptas bij een praktisch vreemde achter wat niet heel chill is. Maar hij stond braaf op ons te wachten en we konden verder naar onze volgende stop! Dat was de tempel op het meer, gek om hier nu alweer te zijn. Ik denk dat het precies 12 uur was toen we er waren het gebed van de moskee kon je namelijk op de achtergrond horen.. Ook liepen er monniken door deze hindoeïstische tempel.. Mooi hoe al deze geloven samen komen, ik kan daar echt van genieten!
Verder was het erg druk bij de tempel, waarschijnlijk omdat we er later waren dan vorige keer.. Er waren een hoop Aziaten, deze zaten gezellig met z’n alle in de schaduw want ja.. je wil natuurlijk niet bruin worden!

Onderweg hebben we nog 2 korte stops gemaakt, de eerste bij een uitzicht over een rijstveld, het rijstveld was mooi maar het was bewolkt en er liep een elektriciteitspaal door heen. Dat was een beetje jammer voor de foto natuurlijk. Toen heel avontuurlijk weer omgekeerd want het was niet de breedste weg hihi, gelukkig had de chauffeur er vertrouwen in. De laatste stop was bij een koffieplantage.. Grappig voor iedereen om te zien en het kost maar een beetje tijd! Dit was de mooiste plantage waar ik was geweest, met tussen de bomen door een uitzicht van rijstvelden, jeej die blijven me blij maken!

Toen waren we eindelijk in Ubud we kwamen aan bij onze homestay, het is echt bij een Balinees gezin op het terrein aan de rand van het centrum van Ubud! We zitten in een superleuk huisje, midden in een groene tuin! Het is hier zo mooi en de mensen zijn lief en dan betaal je gewoon maar 12 euro per nacht per kamer.. Er is slaapplaats voor 3 mensen jeetje wat kan vakantie goedkoop zijn!
We zijn eerst wezen lunchen bij de bakker, nomnom wat hadden we trek en wat smaakt het dan goed. Daarna zijn we naar Simon zijn kunstgalerij geweest en hebben genoten van het uitzicht onder de brug. Beetje jammer dat daar een man zich stond te wassen en er de grootste lol in had dat wij daar stonden, doei!

We hebben kaartjes gekocht voor een dansvoorstelling en zijn terug gegaan naar de homestay. Ik heb lekker liggen skypen met Yvon want ja.. Ze zijn al 6 dagen weer weg he hihi wat vliegt de tijd toch! Toen hebben we alle 2 even lekker gedoucht en ons omgekleed voor de voorstelling.
Het dansoptreden was erg leuk om te zien, al moet ik zeggen dat het wat lang duurde.. Ik verloor vooral mijn aandacht als ze maskers droegen want ik vind het veelte leuk om naar hun gezichtsuitdrukkingen te kijken!
Toen zijn we iets wezen eten bij het tentje waar ik ook sinterklaas heb gevierd met die meiden! Ik heb nu lekker pizza genomen omdat zij daar toen zo van genoten! Ik moet toegeven hij was heeeeerlijk!
Net hebben we weer de zoektocht naar een hotel gehouden, dat blijft een rotklus hoor.. Met alles is wel iets mis of het is veel te duur.. Ook blijven we in dezelfde plaats tot Ilse er is dus zochten we eerst naar iets voor 3 personen. Nu toch eerst maar iets voor 2 nachten geboekt en dan zien we daarna wel weer verder!

x

  • 17 Januari 2014 - 17:48

    Bert-Jan:

    Het blijft daar maar een groot feest, wat zal jij moeten wennen straks hier in Nederland. Alles weer zelf doen, ontbijt maken, boodschappen doen, zelf opruimen en de was doen. Wij zijn daar alweer aan gewend. Geniet nog maar even het is vóorbij voordat je er erg in hebt

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Franciene

Actief sinds 30 Sept. 2013
Verslag gelezen: 1065
Totaal aantal bezoekers 23804

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2013 - 31 Januari 2014

Bali

Landen bezocht: