Dag sauna, hallo vakantiegevoel - Reisverslag uit Legian, Indonesië van Franciene Bakker - WaarBenJij.nu Dag sauna, hallo vakantiegevoel - Reisverslag uit Legian, Indonesië van Franciene Bakker - WaarBenJij.nu

Dag sauna, hallo vakantiegevoel

Door: Francien

Blijf op de hoogte en volg Franciene

20 Januari 2014 | Indonesië, Legian

Hi daar, gister te laat dus vandaag weer te laat.. Naja vandaag mijn blog dus over gister!

We waren al erg vroeg wakker het was net een sauna in de kamer waar we in lagen. Toen ik naar buiten het balkon opliep was het zelfs nog koeler dan in de kamer. En er lagen haren in de nieuwe bedden, het douche putje stonk naar rotte eieren. Nee hier werden we echt niet vrolijk van. We hadden dan misschien vooruit moeten betalen maar we bleven hier geen nacht langer.

Na het ontbijt.. 2 geroosterde broodjes met jam waar zo’n vieze lucht uitkwam dat we het maar hebben geskipt. Zijn we naar een hotel gelopen wat we op internet al hadden gezien. Dat zag er online al goed uit er stond alleen dat ze geen mogelijkheid hadden een extra bed neer te zetten wat we natuurlijk wel nodig hebben als Ilse hier is.
We zijn naar binnen gelopen en hebben uitgelegd wat we wilden en waarom. De jongen van het hotel liet ons een kamer zien en we waren meteen blij. Alles was schoon en netjes, er is hier zelfs een bad hihi. We zitten iets dichter bij het strand en voor €4 extra kan ilse hier de laatste nacht bij slapen! Dus we waren helemaal enthousiast. De jongen probeerde ons wel teveel te laten betalen maar we hadden de prijzen op booking.com bekeken dus dat hebben we ook aan het uitgelegd. Dus we konden de kamer hebben voor het bedrag wat wij wilden.
Op naar het vorige hotel om daar onze spullen op te halen, koffers de trappen weer af, deze waren natuurlijk al helemaal ingepakt. Bij de receptie vertelden we dat we een nacht eerder zouden uitchecken. Toen zei de vrouw achter de receptie dat we geen geld terug zouden krijgen daar rekenden we al niet helemaal op. Maar toch zei ik nog even dat we weg gingen omdat de kamer niet goed was. Nancy vulde dat aan met de bedbucks en de hygiëne die ver te zoeken was. Toen zei de man naast haar opeens dat we wel ons geld terug konden krijgen voor de 2de nacht. Nou dat was dan wel weer een meevaller lekker zeg!

Bij ons nieuwe hotel zijn we meteen naast het zwembad gaan liggen. Toen erin, toen opdrogen in de zon op het randje van het zwembad. Ja het echte vakantie gevoel begon hier hihi. Naja dat had ik misschien al vaker gehad maar jeetje wat waren we blij dat we hier waren. Het was ondertussen denk ik pas 9 uur ’s ochtends en rustig aan kwamen de andere hotelgasten ontbijten hihi.
Toen hebben we lekker de mango’s van de markt opgegeten, yeey wat blijft het leuk om mango’s te snijden. Maar nog meer yeeey wat zijn ze toch ongelofelijk lekker hier!
Toen we trek kregen moesten we eerst nog even opdrogen in de zon, auw wat zijn die tegels toch heet ;). Haaha we hadden het er in het zwembad over hoe heerlijk ons leven toch is dat we gewoon hier kunnen zijn en zo kunnen genieten, ja geluksmomentje.

Voor de lunch zijn we maar weer richting de grote straat gelopen. Daar in een zijstraatje zijn we bij Garlic lane gestopt. Nomnomnom lekker veel knoflook eten, hielp dat niet ook tegen de muggen? Aan het einde zat de jongen van het restaurant bij ons aan tafel. Of hij met ons mee uit mocht en waarom we geen Bali-boyfriend hadden.. Jeetje hou toch op. We hebben om de rekening gevraagd en zijn vertrokken, via wat winkeltjes naar het strand. Ik moet zeggen dat het strand er een stuk beter uitzag dan de dag ervoor. De mensen die je normaal steeds een manicure of massage aanbieden waren nu druk bezig het strand netjes te maken. Er dreef nog steeds een hoop bende maar ze waren wel echt goed bezig hier verandering in te brengen.
vanaf het strand zijn we het winkelcentrum ingelopen daar hebben we vooral veel gekeken. Op de wc hing een bordje, dat je niet gehurkt op de wc mocht staan maar moest zitten. Haaha dat gebeurt ook alleen bij Aziaten hoor. Nadat we heerlijke churos hebben gekocht en op gegeten zijn we weer naar buiten gegaan. We zijn terug naar het hotel gelopen via de wasserette waar we gister onze was hadden gebracht. Deze lag heerlijk schoon op ons te wachten, toch altijd wel heel fijn om weer een volle schone koffer te hebben! Nu kunnen we weer eens kiezen wat we aantrekken hihi.

Toen zijn we een ‘middagdutje’ gaan doen, ook al was het daar eigenlijk te laat voor. Toen Nancy wakker werd en naar de wc ging werd ik wakker. Net als altijd viel zij daarna ik slaap en was ik klaar wakker ach ja, even in bad dan maar! Heerlijk mijn Balinese scrub gebruikt en genieten maar! Toen uit de badkamer kwam was Nancy ook klaar dus na een douche wat make-up en leuke jurkjes wat het tijd om naar de stad te gaan. Daar hebben we een hapje gegeten maar uit geweest zijn we niet. Ja het gaar eigenlijk ook nergens over toch, uitgaan omdat je het gevoel hebt dat het moet? Nee dus we zijn lekker terug gegaan hebben op internet nog even een fijne reis gewenst een ilse die nu in het vliegtuig zit! Jeej zijn we hier straks lekker met z’n 3e. Maar dat Ilse komt betekend ook echt dat het bijna tijd is om naar huis te gaan jeetje wat naar dat ik hier straks weer weg moet.

x