Ja maar dit.. had ik echt nodig! - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Franciene Bakker - WaarBenJij.nu Ja maar dit.. had ik echt nodig! - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Franciene Bakker - WaarBenJij.nu

Ja maar dit.. had ik echt nodig!

Door: Francien

Blijf op de hoogte en volg Franciene

25 Januari 2014 | Indonesië, Ubud

Dag lieve allemaal,

Vandaag was een heerlijk dagje waarop niet te veel moest maar waarop we toch genoeg hebben gedaan, lekker voelt dat. Ik moet zeggen dat ik wel toe ben aan ietsje beter weer want het is hier de laatste dagen niet echt geweldig ofzo. Ohh ik zit mijn blog te typen en krijg kippenvel door de ven die rondjes draait, dat kan alleen maar goed zijn, brr.
Vanmorgen waren we netjes op tijd wakker maar het was bewolkt omdat we nog 2 nachten blijven hopen we dat het morgen wel helder is Dan zou de wandeling door de rijstvelden toch veel mooier zijn? We zijn wel wakker gebleven maar zijn er dus niet meteen uit gegaan. Toen ik mijn hoofstuk van gister uit had gelezen was het tijd om te douchen. Wat was die heerlijk heet, sommige dingen waardeer je pas echt als je ze niet meer van zelfsprekend vind.

Daarna heb ik even buiten gezeten omdat Ilse aan de slag ging met alles wat ze moest doen hihi. Daarna hebben we samen ontbeten. Ik was stiekem al begonnen want ik had gister starfruit gekocht. Ik weet niet of dit in het Nederlands gewoon sterfruit is? Zou wel logisch zijn want zo ziet het er wel gewoon uit. Het blijft toch leuk om dit soort nieuwe dingen te proberen. Vooral als het lekker blijkt te zijn zoals in dit geval! Toen een lekkere bananajaffle met een fruitsalade. Nou klaar om de dag te beginnen denk!

We zijn eerst naar de markt gegaan, ik twijfelde heel erg over manden die ik er zo mooi uit vond zien. Maar ik had geen idee waar ik ze neer moest zetten dus ik zou nu nog een keer gaan kijken en beslissen. Nog steeds vond ik de manden heel erg mooi maar toch, geen spullen kopen om het kopen. Ik verwacht toch niet dat het weer 10 jaar duurt voordat ik hier ben. Ik denk dat ik veel sneller al een keertje terug moet om te genieten van het mooie Indonesië.
Maar verder kon ik niet heel veel van dit soort verstandige keuzes maken.. Ik wist natuurlijk dat ik misschien nog een paar uurtjes op de markt zou zijn maar zeker niet meer. Ja dat betekend dus dat alle dingen waar ik al die tijd al over twijfel.. Dat vandaag de dag is dat ze of wel of niet gekocht moeten worden. Ik probeerde zo goed bezig te blijven met ‘heb ik het echt nodig?’. Maar het materialistische meisje in mij is helaas nog niet helemaal verdwenen. Dus vandaag sloeg ze door en kreeg ze de koopwoede die ze al maanden inhield. Gelukkig heb ik ook een tas gekocht die ik als handbagage kan gebruiken zodat ik daar nog 10 kilo in kwijt kan. Oh ja die tas had ik sowieso echt nodig hoor.. Net als alle andere spullen die voor mezelf of als cadeau heb gekocht.
Tussendoor hebben we even een broodje bij de bakker gegeten, ook Ilse vond het hier heerlijk. Dat kan ook bijna niet anders hihi. Daarna zijn we weer vrolijk terug gegaan naar de markt net alsof we het nog helemaal niet zat waren ofzo..

Oke aan het einde van dit verhaal had ik een zere rug van het slepen en toen ik mijn tasjes van gister en vandaag woog.. Kwam ik erachter dat ik in 2 dagen 7 kilo aan rommel heb gekocht. Oeps haaha.. of Yeey dat betekend dat ik nog 3 kilo bij kan kopen.. En als ik spullen uit mijn koffer laat verdwijnen nog wel meer.. Maar goed het schijnt dat ik in Nederland niet alles zo goedkoop kan halen dus misschien moet ik ook wat geld overlaten voor naja bijvoorbeeld eten haaha.
We hebben een tijdje hier bij het huisje gezeten, ik heb een poging gedaan om te leren maar het was een beetje lastig. Ook het zonnetje vroeg namelijk hard mijn aandacht en die zie ik voorlopig niet meer heb ik begrepen.

Terwijl ik buiten zat kwam de man van de homestay langs gelopen voor een gezellig praatje. Ik vroeg hem of hij wist waar we een scooter konden huren.. Nou lekker makkelijk dat kan gewoon bij hem! Dus morgen kunnen we naar mijn dorp en schooltje toe hihi, even voor de aller laatste keer genieten. Terwijl ik daar met de scooter door de mooie bergen heen vlieg. Ik zal het wel raar vinden daar nu echt voor de laatste keer te zijn maar tegelijkertijd heb ik er erg veel zin in!
Toen zijn we weer terug naar het centrum gelopen, we hadden zo veel spullen rond gesleept de hele dag.. Onze rug deed er zeer van en ja wat werkt dan beter dan een heerlijke Balinese massage? Wij wisten geen antwoord op die vraag dus zijn heerlijk naar een spa gegaan. Even lekker liggen en genieten. Naja het was niet alleen genieten en ontspannen hoor, jeetje wat zaten mijn spieren vast. Dat verwacht je toch helemaal niet als je al 3 maanden in dit prachtige land zit? Ach kennelijk was er wel iets wat mij spanning had gegeven want ik zat vast van onder tot boven.
Gek als je dan weer opstaat voel je pas hoe vast het al die tijd zat, heerlijk! Ik denk stiekem dat ik de laatste dag gewoon nog 1 keer een massage neem voor in het vliegtuig inga. Wie weet als ik genoeg moed verzamelt heb durf ik ook nog mijn haar te knippen.. Dan zeg ik gewoon ‘cantik cantik’ wat mooi mooi betekend en dan moet alles goed komen toch haaha?

We hebben nog even lekker Indonesisch gegeten omdat we daar van genieten en daarna.. Ja zijn we weer terug hiernaar toe gehobbeld hebben we een mooi hotel uitgezocht en verder hebben we vooral niets gedaan! Ik ga zo heerlijk douchen want alles is vet door onze heerlijke olieachtige massage hihi.

x

  • 25 Januari 2014 - 17:22

    Bert-Jan:

    Ik hoor het al dat wordt zware handbagage, ha, ha, ha. Thuis weet je vervolgens niet meer waarom je al die spullen hebt gekocht, maar ja je komt niet elke week op Bali. Veel plezier met aftellen , massages en wegen van de koffers

  • 25 Januari 2014 - 17:35

    Jannie:

    Klinkt als een heerlijk, meiden-dagje!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Franciene

Actief sinds 30 Sept. 2013
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 23910

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2013 - 31 Januari 2014

Bali

Landen bezocht: