See, Buy, Fly maar dan op z'n Balinees - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Franciene Bakker - WaarBenJij.nu See, Buy, Fly maar dan op z'n Balinees - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Franciene Bakker - WaarBenJij.nu

See, Buy, Fly maar dan op z'n Balinees

Door: Francien

Blijf op de hoogte en volg Franciene

26 Januari 2014 | Indonesië, Ubud

De laatste keer in een lange tijd dat ik een reisverslag schrijf vanuit Ubud denk ik.. want vanavond is onze laatste nacht in deze homestay en dus de laatste nacht in Ubud. Ik mag niet zeuren hoor want we gaan nog fijn 2 dagen strand en zwembad pakken!

Vanmorgen vroeg Ilse of we de wandeling gingen maken, ik mompelde iets of de zon scheen. Alleen echt wakker was ik geloof ik niet hihi. Mijn eigen wekker ging niet af omdat mijn telefoon besloten had uit te gaan. Wat heel logisch is als de batterij helemaal vol is. Pff lichtelijke frustratie maar goed toen werd ik pas om half 9 wakker toen ilse naar buiten liep.
We zijn dus niet meer wezen wandelen ach ja ook geen ramp dacht ik zo. We hebben lekker een bananen-pannenkoek gegeten als ontbijt, had ik al eens gezegd dat ik zal moeten wennen aan al dat brood hihi? Daarna heb ik gevraagd hoe het zat met de scooter van gister daar wist deze man niets van. Dat is ook weer zo fijn, maar hij heeft zijn baas opgebeld en deze heeft weer iets geregeld. Aan het einde van het verhaal zette ik mijn handtekening en kreeg ik de scooter sleutels. Dat is toch vreemd hoor want niemand heeft mijn paspoortnummer gecontroleerd en mijn rijbewijs is niet naar gevraagd. Echt iedere aap kan hier een scooter huren dat blijft me ergens toch wel verbazen. Maar goed deze mensen zijn erg goed van vertrouwen en dat zou ik natuurlijk nooit willen verpesten.. Het is zo mooi dat het gewoon nog kan hier.. De spullen om te verkopen blijven buiten liggen en hangen en de scooters worden aan iedere gek meegegeven hihi. Maar gelukkig ben ik lang zo gek niet en ook met iemand achterop was ik, ook al zeg ik het zelf.. Goed hihi! Ik vind scooter rijden hier ook echt leuk tenzij het te druk is maar dat is het gelukkig meestal niet.

We zijn lekker mijn vertrouwde weg gereden. Langs de bintangsupermarkt, langs gekke simon op de splitsing naar rechts en dan lekker een stuk gassen hihi. Er zijn wat plekjes die ik altijd al mooi vond maar de keren dat ik gestopt was om een foto te maken was het niet echt mooi weer.. Dat was het nu gelukkig wel, fijn! Maar helaas is mijn vaders camera echt gecrasht en deze deed dan ook vrij weinig. Maar gelukkig was ilse dr telefoon mee en hebben we toch wat fijne foto’s kunnen maken!

Verder door de bochten bij de mooie bomen, als je daar naar rechts kijkt zie je daar die prachtige pure natuur. Dat is echt 1 van de lievelingsplekjes van Bali en dat gewoon in Payangan. De weg nam ons mee naar de markt waar we niet gestopt zijn. We zijn namelijk eerst helemaal doorgereden naar de school. Leuk om daar weer even rond te lopen en voor de verandering met goed weer hihi ook niet geheel onbelangrijk. Terug hebben we nog wat stoppen gemaakt voor mooie foto’s. Dat was zo’n plek die de eerste week heel mooi was maar na die week begon het echte regenseizoen echt de tijd voor een goede foto had ik niet meer gehad hihi.

Toen we vlak bij Payangan waren besloot ik een stukje door de wijk te rijden waar ik heb gewoond. Daar kon Ilse ook het echte Bali zien want dat is wel wat je ziet in deze blokken waar nooit toeristen komen. Mensen die langs de kant van de weg rijst staan te drogen, kippen vlak voor de scooter langs ja daar geniet ik van. Alle mensen die je vriendelijk gedag zeggen.. Ik denk dat ik dat ook gewoon ga doen in Beverwijk lekker met iedereen kletsen! Kijken hoeveel chagrijnige mensen er nodig zijn om dat voornemen te laten verdwijnen!
We wilden lunchen bij het plekje waar ik in de eerste week was geweest schuin tegenover de toerisme school. Het hek stond open maar toen we het vroegen bleek het toch weer dicht te zijn, zo jammer!
Maar niet getreurd ik wist nog een mooi plekje waar we wel iets konden eten, in ieder geval ik ging ervan uit want ik was er nog nooit echt geweest.. Maar toen we het terrein opreden bleek dat we er zeker konden eten. Het uitzicht daar was echt heel erg mooi, het leek net of we midden in de rijstvelden zaten, of wat zeg ik.. We zaten gewoon midden in het rijstveld! Ik heb heerlijk even een fotoshoot gehouden met mezelf, Selfieee hihi!

Ook hebben we hier zitten genieten van geweldige nasi wat kunnen mensen dat toch goed maken. Ook blijven ze me verrassen hoor deze keer zat er zeewier door de nasi. Het idee zeewier staat me echt onwijs tegen maar dat was onterecht want de nasi smaakte heerlijk!
Ondertussen voelden we dat we al aan het verbranden waren, ondanks de zonnebrand. Grappig dat ik na 87 dagen in de tropen rustig nog steeds verbrand ach ja. Je bent een oerang putih of je bent het niet he.. We zijn via Ubud terug gereden, daar zouden we door rijden naar een beelden winkel. Maar we konden niet echt iets vinden en het was toch ook wel heel warm. We zijn bij een supermarkt gestopt hebben een ijsje gegeten en besloten terug te gaan naar de homestay.

Nog even een korte stop bij een grote winkel om dat echt de allerlaatste cadeaus te kopen. Ja de tas is vol en ik ben er klaar mee haaha!
We hebben hier niets liggen doen best fijn om even bij te komen. Vooral omdat we de zon nogal op onze huid hadden staan dan geniet ik wel van de ven op 5 waardoor je een halve wervelwind hebt hihi.
We zijn aan de achterkant de homestay uitgegaan en via een heel schattig paadje zijn we toen bij de hoofdweg uit gekomen. Daar zijn we naar het restaurant gelopen waar we al eerder waren geweest om weer lekker te eten. Ik vond het eten niet geweldig maar gelukkig heb ik nog even een dag of 3 om wel lekkere gerechten uit te kiezen ;).

Toen we nog even naar een supermarkt liepen kwamen we opeens Trisna tegen! De taxichauffeur die me al zo vaak heeft gereden echt leuk! Hij weet ook nog waar de (neppe) boeddha to boeddha fabriek zit. Dus morgen gaan we eerst even naar de markt, het paleis en de tempel en daarna gaan we met Trisna naar Legian met een tussenstop in het fabriekje!

Ik vond vandaag weer een heerlijke dag, vliegen door het rijstveld. Allemaal mooie dingen zien die ik voorlopig niet meer zal zien en.. Lekker even een beetje winkelen! Ik denk dat morgen weer zo’n fijne dag zal worden zonder dat we er iets voor hoeven te doen hihi, helemaal zin in!
x

  • 26 Januari 2014 - 16:25

    Bert-Jan:

    Gaan we vanavond vroeg naar bed? Het verhaal staat er al zo vroeg op? Wij hebben hier het hele huis aangepast en op geruimd zit net even bij te komen voor de openbaarde.
    Dat is niet zo mooi dat mijn camera het heeft begeven, zit je kaartje niet gewoon vol? Dat was bij mij toen ook het probleem, met een nieuw kaartje deed hij het weer goed.

  • 26 Januari 2014 - 16:58

    Jannie:

    Klinkt als een dag om nooit te vergeten....zalig!

  • 27 Januari 2014 - 06:52

    Charlotte:

    Klinkt alsof je echt aan het genieten bent! En doe dat ook vooral voor je het weet ben je weer gewoon thuis bij ons (natuurlijk ook super gezellig) maar die mooie omgeving daar kunnen we natuurlijk niet tegenop helaas... Geniet, geniet, geniet! Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Franciene

Actief sinds 30 Sept. 2013
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 23920

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2013 - 31 Januari 2014

Bali

Landen bezocht: