Hoe zeg je, 'dode puntjes' in het Indonesisch? - Reisverslag uit Legian, Indonesië van Franciene Bakker - WaarBenJij.nu Hoe zeg je, 'dode puntjes' in het Indonesisch? - Reisverslag uit Legian, Indonesië van Franciene Bakker - WaarBenJij.nu

Hoe zeg je, 'dode puntjes' in het Indonesisch?

Door: Francien

Blijf op de hoogte en volg Franciene

27 Januari 2014 | Indonesië, Legian

Geachte leden van de staten.. hahaha nee grapje hoi.
Vandaag was een zeer bijzondere dag, zoals sommige van jullie misschien weten heb ik een lichte fobie voor kappers omdat deze altijd veel meer haar afknippen dan je van te voren vraagt.. Nou dat doen we gewoon even in het Indonesisch...

Vanmorgen waren we nog in Ubud zo gek want dat lijkt alweer gister de dagen vullen met weinig doen helpt toch hihi. We zijn nog even op de scooter naar de markt gegaan, naja daar hebben we geparkeerd eerst even het paleis ingegaan. Daar kan je vooral erg goed chinezen kijken want die zijn er in overvloed! Daarna hebben we de tempel bekeken achter starbucks deze blijft echt wel heel erg mooi hoor! Ach en toen we daar toch waren kon ik Ilse natuurlijk onmogelijk mee krijgen zonder even naar binnen te gaan! Ik heb ook iets besteld wat best gewaagd is voor iemand die geen koffie drinkt.. bij starbucks haahha. Maar het was wit dus ik was blij wat het nu precies was, ja daar ben ik nog steeds niet achter maar het was lekker verfrissend want jeetje wat was het vandaag warm en strak blauw.. Toen we weer naar buiten gingen zochten we een winkeltje waar ze gerecyclede spullen verkopen maar dat konden we niet vinden. Wel zagen we de ingang van het mooie rijstveld.. Of eigenlijk het bordje daarnaar toe. Dit bordje bracht ons naar een pad, dat liep langs allemaal muren en huizen naast een afbrokkelzand afgrondje ding. Ilse zegt ‘heeeeeel leuk’. Maar stiekem vonden we het ook wel spannend, vooral toen ik tegen Ilse zei.. Misschien lokken ze ons hierheen met dat bord zodat ze onze spullen kunnen pikken. Maar na 8 keer de bocht om te zijn gegaan hadden we het gevoel dat we op dezelfde plek waren.. Maar mis poes we kwamen uit bij een erg mooi rijstveld! Even een foto’tje maken en weer terug we zaten namelijk best vast aan de tijd.

Op naar de laatste keer markt, nog even wat kleine dingen gekocht die we echt wel heel erg hard nodig hadden hoor! Toen heb ik eindelijk het kraampje met de lekkere hapjes terug gevonden. Dus we hebben wat dingetjes gekocht om te proberen en om voor de laatste keer te proeven!
Daarna zijn we snel naar de bakker gegaan omdat we nog iets wilden kopen voor onderweg. Ook dat is de laatste keer dat ik daar een heerlijk broodje scoor maar dat geeft niet want daar word ik vast dik van hihi. Daarna moesten we terug naar de scooter en de homestay want de scooter zou worden opgehaald.

Toen we aan kwamen rijden bij de homestay stond er al iemand op ons te wachten. Deze man hadden wij nog nooit eerder gezien. Hij vroeg of we vandaag weggingen, wij zeiden dat dit inderdaad zo was. Hij zei dat hij de scooter op kwam halen, ja dat is me even iets? De scooter aan zomaar iemand meegegeven die dat beweerd. Dat zei ik dan ook tegen hem maar dat was geloof ik iets te direct voor hem hihi. Maar ik heb wel de sleutel gegeven hij wist ook te vertellen dat zijn zoon Wayan gister de scooter had gebracht ach, dat zal wel goed zitten. Je moet hier gewoon zoveel beter zijn van vertrouwen net als de mensen hier dat zijn.. Maar soms is dat toch wel even lastig want verhalen van een Laura die overvallen is ben ik niet vergeten. Ook de corrupte politie op sommige plaatsen die je gewoon stoppen omdat ze daar zin in hebben ben ik zeker niet vergeten!

We hebben even niets gedaan want het was zo warm, ik weet dat ik daar volgens jullie niet over mag klagen maar soms bereik je even je kookpunt! Daarna hebben we de koffers ingepakt en wonder boven wonder met mijn extra tas erbij paste alles gewoon in de koffers en tassen, mijn koffer woog alleen wel 25 kilo dat is nog een dingetje maar ja hopen dat als mijn kleding gewassen is en mijn handdoeken er uit zijn dat het goed komt! Anders.. ja maar gewoon lief lachen denk ik ;).
Trisna was netjes op tijd en terwijl wij hadden betaald hielpen de mannen ons met de koffers. Ik voel me wel lullig hoor als ze die 25 kilo voor me slepen maar toch ben ik dankbaar en wijs ik het zeker niet af hihi. Op naar de boeddha to boeddha fabriek, gezellig bij Trisna in de auto. We hebben nog even opheldering gevraagd over wat beelden en over guna guna haaha. Ja het blijft gezellig bij hem in de auto hij heeft zijn verhaaltje wel klaar! De fabriek lag een beetje achteraf maar na wat kleine weggetjes hadden we deze gevonden. Trisna vertelde dat hier vooral veel Nederlandse toeristen naar toe wilden. Nou dat hebben we geweten ook.. In de fabriek zelf waren alleen wat mensen aan het werk maar in de winkel waren allemaal Nederlanders.. En van vooral type ‘ik overwinter in Sanur’. Wij vonden de sieraden helaas erg tegenvallen.. Maar ergens is dat misschien ook wel beter want zo geven we niet nog meer uit! ;)

Door naar Legian, het hotel wat we hadden uitgezocht wilde ons niet de prijs van booking.com geven. Maar we konden niet via booking.com reserveren omdat we geen creditcard hebben beetje suf weer. We zijn uiteindelijk naar het hotel gegaan waar ik al 2 keer eerder ben geweest met Petra. Vlak bij het strand en vlak bij de markt, alle lekkere restaurantjes om de hoek. Ja voor de laatste 2 nachtjes op Bali kan ik wel wat luxe gebruiken! Want ja dat zijn dit al de laatste 2 nachtjes, blijft een vreemde gedachte. Zo heb ik vandaag tegen lot gezegd.. Ik vind het helemaal niet leuk dat ik bijna naar huis moet maar om daar nou 2 dagen aan te moeten denken.. Dan zou ik liever hebben dat het meteen voorbij was? De gedachte dat het steeds nog maar 2 dagen is vind ik erger dan naar huis gaan? Gek he, maar er zijn zoveel dingen die ik nog wil doen dat ik me afvraag of ik niet gewoon nog 3 maanden weg moet blijven ;). Dat gaat natuurlijk allemaal niet en dat zal ik ook niet doen maar de gedachte is er zeker wel. Of snel weer terug komen zoals Petra die in April gewoon alweer in Bali is hihi.
We hebben heerlijk in/bij het zwembad gelegen heerlijk op zo’n randje waar het zwembad water overheen stroomt terwijl de zon op je schijnt ja ultiem genieten. Daar heb ik dan ook veel te lang gelegen maar dat geeft niet want ik doe net of mijn tropenhuid en ik alles aan kunnen. Tot de zon achter het hotel zakte toen ben ik toch maar gewoon op m’n bedje gaan liggen!

Om me natuurlijk na een tijdje te gaan vervelen, douchen dan maar.. Liggend in bad zodat niet alles zeiknat zou worden. Toen Ilse ook klaar was zijn we naar het strand gelopen om de zonsondergang te kunnen zien. Maar omdat er wat wolken aankwamen zijn we toch maar terug de stad ingelopen. Nog 1 keer geld opgenomen en toen was daar het moment op naar de spa.. Op naar de kapper. Ik vraag me af hoe ze m’n haar heeft geknipt want volgens mij deed ze maar gewoon iets! Maar ondanks dat heb ik het gevoel dat het overal gelijk is, alleen mis ik de laagjes ach ja. Ik weet niet of ik 100 % tevreden ben maar het is oké zo, ik zal niet zeuren hihi. Voor nog niet eens 3 euro mag je misschien ook niet te veel verwachten.. Toen Ilse dr nagels klaar waren zijn we eigenlijk gelijk lekker naar een restaurantje gegaan. Mozerella waar ik ook met Nancy ben geweest, hmm heerlijk nog een keertje de pasta met knoflook en blauwe kaas gegeten om ultiem te stinken! Het smaakte weer erg goed en de mensen daar zijn zo lief!
Via wat winkeltjes zijn we terug naar het hotel gelopen, niet gekocht dit keer ‘trots’. Hier hebben we fijne muziekjes liggen luisteren en een beetje met thuis gecontact.

Nu ga ik heerlijk dromen 1 van de laatste nachten jeetje, niet te veel bij stil staan denk ik. Morgen nog maar eens goed genieten van de zon en het heerlijke Balinese sfeertje!
x


  • 27 Januari 2014 - 18:26

    Jannie:

    Klinkt allemaal heerlijk mutserig...ofzo, jullie genieten nog volop!! Doe je goed!

  • 27 Januari 2014 - 18:36

    Bert-Jan:

    Je bent nu helemaal kaal? Of hebben ze er nog wel wat aan laten zitten? Lekker dat het strak blauw is en warm, maakt het genieten van de laatste dagen prima.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Franciene

Actief sinds 30 Sept. 2013
Verslag gelezen: 500
Totaal aantal bezoekers 23930

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2013 - 31 Januari 2014

Bali

Landen bezocht: