Francien - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Franciene Bakker - WaarBenJij.nu Francien - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Franciene Bakker - WaarBenJij.nu

Francien

Door: Vliegenjacht.

Blijf op de hoogte en volg Franciene

19 November 2013 | Indonesië, Ubud

Goedeavond.. naja middag pff

Afgelopen nacht heb ik heerlijk wakker gelegen ik kon echt totaal niet in slaap komen best frustrerend want ik was echt moe. Ik lag van alles te bedenken en toen maakte in de fout om m’n telefoon te pakken. Ik was aan het kletsen met Nancy waarbij het half 6 ’s ochtends was en ook met mensen in Nederland waarbij het avond was hihi dat is toch gek hoor hoe het op het zelfde moment een andere tijd is bij iedereen.

Nou ik heb een paar uurtjes geslapen maar mezelf uit m’n bed gedwongen omdat ik echt normaal wil slapen vannacht! Bij het ontbijt geen enge beesten vandaag, ik had heel optimistisch mijn bikini aangetrokken want ik had wel zin om in het zonnetje te liggen maar goed dan moet er wel zon zijn.. je merkt echt dat het weer hier begint te veranderen stom regenseizoen!
Dan maar netjes aan school werken want ik had m’n mail geopend en zag dat er weer wat dingen waren die ik nog moest doen. Ook maar meteen m’n SLB’er gemaild hoe het zit met de hoorcolleges over het afstuderen die ik nu mis.. Niet geheel onbelangrijk. Daarna een les voorbereiding.. dit heb ik gericht op voorstellen omdat dit naar voren kwam vanuit de kinderen gister en ik hier nog wat ideeën voor had, ik heb m’n eigen voorbeeld hier braaf zitten kleuren.

Niko kwam ons ophalen, hij had toen nog 2 meiden meegenomen. Laura en oh my ik ben dr naam gewoon alweer vergeten! Een meisje uit Slowakije die ook vrijwilliger is bij de toerisme school. Naja eigenlijk is ze gister pas aangekomen dus ik weet niet of ze al echt begonnen is. Die kwamen ook gezellig met ons mee en wilde ons graag helpen..
De kinderen waren vandaag allemaal wat minder, ik denk dat er een storm aankomt. Bij mij waren ze door elkaar aan het praten en druk aan het doen. Ze wilden echt niet opschieten ook ik had 3 kwartier bedacht waarin ze met ze 3e een gesprekje hadden. 1 moest interviewen, 1 moest antwoorden over zichzelf geven en de laatste moest tekenen wat de geïnterviewde vertelde. Ik had alle vragen op het bord geschreven en ook alle antwoorden ze moesten deze alleen nog invullen nou het duurde echt een eeuwigheid.. aan het einde had iedereen het net gedaan en voor de klas het gesprekje gedaan niet helemaal zoals ik het had gewild maar goed.. Hier deden ze zo lang over.. terwijl op andere dagen ik activiteiten te kort kom. Ik vind trouwens dat iedereen hier overal de tijd voor neemt hoor. Ook als ik iets wat ik uitleg laat vertalen alles duurt gewoon zo lang.. Gelukkig heb ik wel wat meiden die echt graag willen en hun best doen.
Bij het weggaan kreeg ik van die meiden een blaadje, met mijn naam erop en die van hun met bloemetjes enzo echt lief.. misschien ga ik nu ook eens hun namen onthouden want het is eigenlijk schandalig dat ik dat nog steeds niet doe.. Maar geloof me het is echt heel moeilijk terwijl ik in Nederland vaak na 2 keer een groep zien alle namen wel weet.

Gister hadden we met Niko afgesproken dat we naar een vulkaan zouden gaan zaterdagochtend. Wij zouden kijken of we een goedkope driver konden vinden en dit hem nog laten weten.. Nou vandaag was hij opeens verdwenen dus konden we het er niet meer over hebben met hem. Maar we begrepen van Laura dat Niko hun ook had meegevraagd dus we gaan met ze allen. Alleen maar gezellig natuurlijk maar hoe Niko dit weer bedacht heeft want het was op die meiden overgekomen alsof Niko zou rijden maar dat was weer niet wat wij hadden afgesproken eens kijken of we daar morgen opheldering over kunnen krijgen.
Laura en de 2 meiden waarvan ik hun namen ben vergeten willen dit weekend naar Lovina en vroegen mij ook weer mee. Dit was ook het plan voordat Laura werd overvallen vorige week. Dit lijkt mij natuurlijk nog steeds leuk dus waarschijnlijk gaan we direct nadat we de vulkaan hebben geklommen ( hier beginnen we om 04:00 mee) naar Lovina. Eerst van de zonsopgang genieten terwijl ons eitje kookt in de hete grond.. ik ben erg benieuwd. Ook hoop ik dat het helder zal zijn zodat we een mooie zonsopgang kunnen zien. Niko zei wel dat dit echt het laatste weekend was dat het kon omdat hierna het regenseizoen begint. Ik denkt dat ik het regenseizoen wat onderschat heb.. ik heb tenslotte niet eens een regenjas meegenomen! Ach ik heb een mooie roze paraplu en een weggooi poncho haaha, zo komen we er wel! ;)

’S avonds heb ik bij het hotel gegeten, het eten hier is een stuk beter als any kookt.. Zij snapt er een stuk meer van dan dat andere meisje hihi! Dus ik heb prima gegeten en die meiden waren op de markt eten en hebben heerlijke gebakken banaan voor me mee terug genomen. Stiekem was zo’n heerlijk vet toetje precies waar ik zin in had!

Nu ga ik op vliegenjacht want hij blijft maar cirkelen boven m’n hoofd!
AAAHHH.

daaag, x

  • 19 November 2013 - 16:03

    Bert-Jan:

    Ja in de tropen moet je ook een vliegen / muggennet hebben en zorgen dat de vliegen en muggen daar buiten blijven. Alweer druk het weekend aan het plannen dat doe je goed. Je moet straks ook met ons daar nog dingen bekijken dat weet je toch wel?? Groet, BJ

  • 19 November 2013 - 18:55

    Jannie:

    Gezellig alweer een dagverslag!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Franciene

Actief sinds 30 Sept. 2013
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 23953

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2013 - 31 Januari 2014

Bali

Landen bezocht: