Dagje paradijs - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Franciene Bakker - WaarBenJij.nu Dagje paradijs - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Franciene Bakker - WaarBenJij.nu

Dagje paradijs

Door: Francien

Blijf op de hoogte en volg Franciene

08 December 2013 | Indonesië, Ubud

Vannacht was echt een hel, ik was gister zo positief over het eten en het had zo heerlijk gesmaakt. Nou het lijkt wel of er een vloek op heerst want ik ben onwijs ziek geworden. Ik vroeg mij dan ook af of ik de volgende dag wel naar het strand zou gaan want het idee dat ik zo lang in een bus moest zitten stond me toch vreselijk tegen.

Toen ik wakker werd kwam dit doordat er iemand op mijn deur klopte, het was Iris. Ze hadden getwijfeld of ze me wakker moesten maken of niet. Nou ik ben blij dat ze dat wel hadden gedaan want de meiden zouden deze dag uitchecken en vertrekken. Nu hebben we woensdag nog wel een afspraak maar toch wilde ik wel wakker zijn of ik nu ging of niet. Nou ik heb de meiden gedag gezegd, even een yoghurtje gegeten en toen kwam any naar me toe. Of het goed was om op de brommer naar Ubud te gaan. Nou sorry na zo’n nacht? Nee ik had daar echt geen zin in hoor! Dat heb ik dus ook tegen haar gezegd daar was ze niet heel blij mee maarja jammer dan. Toen kwam ze weer naar me toe, ze vroegen zich af of ik naar een andere kamer kon vandaag. Er zouden namelijk 3 gasten komen die bij elkaar wilden slapen. Ja doei dat kan ook in het gebouw hierachter alles staat leeg. Het was ondertussen al kwart over 9 en ik zou om 9 uur weg gaan maar dat lukte nooit als ik al m’n spullen moest pakken. En dat zou ook betekenen dat ik mijn laatste nacht met wifi in bed al had gehad. Ik denk het niet, dus ook dit zei ik tegen haar toen ging ze helemaal ‘pleeaaase’ zeggen op de toon die ik vroeger samen met Ilse gebruikte als we iets wilden. Nou nee echt niet hoor. Dus ik ging op mijn kamer wachten tot de shuttlebus klaar was. Die was er om half 10 nog niet dus ik ben die kant maar opgelopen. Toen vroegen ze of ik wilde ontbijten. Pff nee ik had de shuttle bus om 9 en om 21 besteld… Nou vlak daarna kon ik gaan en hadden ze bedacht dat het gebouw hierachter ook gewoon 3 lege kamers heeft.

Toen ik eindelijk in Ubud aankwam was het 10 voor half 11 en kon ik dus net niet meer mee in de bus van half 11 echt balen. Nou ik heb een kaartje voor 12 uur gekocht, daarna ben ik meteen naar de opstap plaats gelopen want energie om rond te lopen had ik toch niet. Daar moest ik even wachten maar ik had bij een winkeltje wat dingetjes gekocht en voelde me al stukken beter. Uiteindelijk in de bus op naar Ubud de bus schudde weer als een malle door elkaar waar ik dit keer iets meer moeite mee had. Maar uiteindelijk in een heerlijk blauw Sanur aangekomen. Daar liep ik een beetje rond opzoek naar een plekje waar ik op het strand kon liggen maar ik vond het zo stom dat er nergens iemand op een handdoek lag. Toen ik door liep werd ik aangesproken door een verkoopman ik zei ja alles goed, belanda ( nederland). Toen liep ik lekker door want ik had geen zin om te praten. 2 tellen later belde er een fiets achter me, wat ik ging doen. Ja hoor dezelfde man als even daarvoor. Ik zei dat ik een fijne plek zocht om op het strand te liggen. We hebben even staan praten hij vroeg of ik net gemediteerd had omdat ik zo’n positieve aura om me heen had.
Haaha zo’n gesprek zou je nou nooit in Nederland hebben, maar het was een erg aardige man. We hebben elkaar een fijne dag gewenst en ik ben lekker op het strand gaan liggen. Hij had gelijk gehad dit was inderdaad een goede plek er zat 1 stelletje ergens onder de bomen en verder was er niemand vlak bij, wat een rust. Het was echt een prive strand genieten!
Toen ik op een gegeven moment blaasjes op de huid die vorige week zo verbrand was ontdekte moest ik toch maar uit de zon. Een stukje lopen dan maar altijd leuk want je ziet van alles. Toen ik helemaal terug gelopen was ging ik nog een stukje verder de andere kant op. Daar waren alleen Balinezen. Erg leuk om al hun eetkraampjes te zien, die ik vandaag toch niet aandurfde. Ook leuk om te zien hoe hele families dit als uitje hebben. De vaders gaan lekker vissen, kinderen spelen met elkaar moeders zitten te kletsen hihi ik heb even genoten.
Ben later ook op een soort pier of rotsblokken gaan zitten. Daar keek ik hoe een visser bezig was met zijn net, hij haalde steeds maar een paar kleine visjes binnen maar bleef toch doorgaan. Iedere keer weer zijn net in een cirkel neerleggen en dan steeds kleiner maken. Hij had een soort zwembad om zijn middel maar ik kan me niet voorstellen dat hij niet kan zwemmen. Stel dat je het niet kan, dan leer je het toch als je visser wil worden? Dus als iemand een leuk idee heeft waar dit voor kon dienen?
Terwijl ik daar zat zag ik lager op de rosten allemaal krabben lopen. Hele grote ook bah, maar op afstand toch ook wel leuk om naar te kijken. Een paar keen dacht ik een grote wat dichterbij te zien maar deze was dan zo snel weg dat ik het niet zeker wist. Tot ik opeens een neusje en snorharen uit zag steken nog geen meter bij me vandaan. BAH en rat!! Iewl ik was meteen klaar met kijken naar de visser en ben opgestaan en terug gegaan om de bus in te stappen!

Terug in Ubud ben ik lekker gaan eten, ook al vond mijn buik dat een veel minder goed idee. Daarom heb ik na het eten maar een pot pepermunt thee genomen. Daar stond dat het goed was voor de maag, ach dat nemen we dan maar aan. Ik heb terwijl ik daar zag wat dingen voor school proberen te doen, maar het internet was niet geweldig dus helaas niet heel veel verder. Ik heb wel een artikel toegestuurd gekregen welke ik kan gebruiken erg fijn want ik liep een beetje vast! Heb natuurlijk ook erg weinig tijd om mijn onderzoek uit te voeren maar misschien wil petra nog de aanvullende observaties doen. Ach alles bij elkaar gaat het vast wel goed komen met t onderzoek.

Net heb ik mijn koffer ingepakt in ieder geval zo ver dat ging. Bijna alles zit er nu in maar hij is ook echt propvol! Ik hoop dat ik morgen de laatste dingen erbij kan doen en dat hij dan ook nog dicht gaat.
Toen ik vandaag door Sanur liep dacht ik dat ik een fout had gemaakt door te zeggen dat ik in een gastgezin wilde. Daar heb ik zoveel minder privacy en geen wifi meer. Maar nu ik hier weer ben in dit hotel in mijn vieze kamer ben ik blij dat ik weg ga. Ben het helemaal zat hier op naar een nieuw avontuur. En daar heb ik natuurlijk gezellig Petra om tegen aan te kletsen! Nou vol spanning ga ik slapen want als het goed is belt Niko morgenochtend om door te geven hoe laat hij mij en mijn spullen op komt halen om naar mister rennes’s husi te gaan! En dan maar snel mijn simkaart laten inknippen zodat ik gewoon internet op mijn telefoon kan gebruiken. Geen idee wanneer ik mijn volgende blog online kan zetten omdat ik dan eerst internet op mijn laptop nodig heb..

liefs x

  • 08 December 2013 - 18:06

    Jannie:

    Nou, nou, nou wat een dag.....good Luck morgen!

  • 09 December 2013 - 21:05

    Jannie:

    Hoi...ik mis je verhaal van vandaag, maandag 9 december, hopelijk vind je gauw WiFi...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Franciene

Actief sinds 30 Sept. 2013
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 23953

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2013 - 31 Januari 2014

Bali

Landen bezocht: