Kippendag - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Franciene Bakker - WaarBenJij.nu Kippendag - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Franciene Bakker - WaarBenJij.nu

Kippendag

Door: Francien

Blijf op de hoogte en volg Franciene

11 December 2013 | Indonesië, Ubud

Selamat Malam,

Dat betekend goedenavond het is nu namelijk dinsdagavond! Nu als in, op het moment dat ik dit schrijf natuurlijk want ik weet nu al dat ik het voorlopig waarschijnlijk niet zal posten tenzij ik morgen even naar het internetcafé ga. Als ik vroeg wakker wordt zal ik dat zeker doen!

Vanmorgen heb ik heerlijk kunnen uitslapen naja ik werd om 9 uur wakker maar dat is uitslapen als ik de waarschuwingen zo had gehoord! Ik had wel wat moeite om in slaap te komen omdat er een vijfertje is wat water rond blijft pompen. Daarna ben ik om 6 uur eventjes half wakker geweest en toen dacht ik bij mezelf: ‘dat was best een goede nacht, het is niet eens heel vroeg.’. Vlak daarna moet ik weer in slaap gevallen zijn hihi. Mijn ontbijt en een heerlijke kop thee stonden al op me te wachten toen ik uit mijn slaapkamer kwam. Als ontbijt had ik kleine zoete hapjes, een soort doorgekookte rijst met daarin banaan of mango en dit in een bananenblad gerold erg lekker en het zag er ook erg leuk uit! En nog meer hapjes, 1 met pompoen en ik weet niet precies wat alles was maar het smaakte erg goed. Ik ga ik spontaan de smaak van kokos leren waarderen!

Na het ontbijt zouden we naar Ubud gaan dus dat was lekker wat we gingen doen. Onderweg zijn we even gestopt om onze was weg te brengen, hier is het binnen 24 uur klaar erg fijn! Ik wil natuurlijk niet klagen maar het was vandaag een erg hete dag het was zeker boven de 30 graden en erg veel zon en weinig wind omdat we in de stad waren. Het was lekker en ik probeerde te genieten maar terwijl we rondliepen was het net te heet. We hebben even fijn kunnen internetten in een restaurantje terwijl we genoten van een pot thee. Daarna gingen we opzoek naar een telefoon winkel waar ze mijn simkaart in konden knippen zodat ik nu mijn Indonesische nummer in mijn Nederlandse telefoon kan doen. Ik kan dus ook lekker internetten want ik heb er meteen een flink tegoed op gezet. Overdag werkte het internet best wel goed, wat een heerlijk gevoel om 3g in beeld te zien staan. Erg eigenlijk ik moet hier wel een verslaving bekennen ben ik bang! Verder hebben we weinig bijzonders gedaan in Ubud, ik had nog even contact met mensen in Canada. Gek idee dat het daar Maandag was terwijl het hier al dinsdag middag was. Natuurlijk heb ik dat met Nederland ook wel eens maar dan is het of heel vroeg of heel laat voor 1 van de 2.

Terug hier hebben we zitten kletsen en kwam ‘mama’ lunch brengen. Ze had bakso dat is de soep die erg lekker is maar ze had er kip in gedaan. Ik denk dat ze niet helemaal goed had begrepen dat ik vegetarisch was gister.. Dus ik vroeg wat het was en toen ze kip zei sprak mijn gezicht denk ik al boekdelen toen heeft ze snel een ei voor me gebakken. Deze smaakte overigens erg goed hihi en natuurlijk heel lief met wat rijst en sambal!
Ik had gister te horen gekregen dat Niko of het meisje van gister mij op zou halen maar toen er om kwart voor 3 nog niemand was gingen we maar eens bellen. Eerst belde ik een verkeerd nummer omdat ik Niko zijn nummer niet meer in mijn telefoon had omdat deze in de Indonesische telefoon was achter gebleven! Maar daarna had ik hem eindelijk te pakken nadat hij eerst wegviel en een heel gedoe. Toen was het ondertussen 15:08 en net toen ik tegen Niko zei dat ik niet was opgehaald kwam er een meisje aangelopen. Ik weet haar naam niet meer maar het was 1 van de oudere meiden die ik zelf had les gegeven. Ze was hooguit 17 maar ik denk jonger en als ze echt jonger is mag ze officieel nog niet eens scooter rijden maar goed. Halverwege begon haar brommer te horten en stoten en bleek het dat ze geen benzine meer had. En de plek waar we nog net konden komen had dit ook niet. Maar ze mocht daar een scooter lenen en hiermee kon ze benzine gaan halen. Ze voelde zich hier erg lullig over, ik ook wel een beetje omdat ik zo laat zou komen.
Maar goed uiteindelijk kwamen we op het learningcenter aan en er waren nog maar 9 kinderen in de klas. Naja buiten want wij hadden de sleutel bij ons, ik denk dat er eerder meer waren maar dat deze weggingen omdat ze dachten dat er geen les zou zijn. Ach ja klein groepje vol perfectionisten hoor ze deden er langer over dan de groep voor hen. Want mijn les was voor deze 2 groepen bijna gelijk omdat ze normaal ook gezamenlijk les kregen. Alleen had ik vandaag bij het liedje van de seaman een tekening gemaakt om te verduidelijken wat we deden. Dit hielp echt want het spel werd veel sneller begrepen. Deze groep kinderen had hier ook echt heel veel plezier in, leuk om te zien hoe ze genoten. Ondertussen kon ik ook even met Made praten, zij wist niet dat in niet meer in Sewa nusa verbleef dus ze had haar nichtje daarnaar toe gestuurd. Vandaar dat ze zoveel te laat was geweest ach ja communicatie is alles.
Na de les hebben de kinderen me heel pittig geholpen met het bord schoonmaken, deze was echt te vies voor woorden. Ook gaven de kinderen ons fruit erg lekker ik zou de naam op kunnen zoeken maar ik ben daar nu even te lui voor.

Toen we terug waren konden we niet meer naar sastra wat we in eerste instantie zouden doen omdat ze ons had uitgenodigd. Ze was namelijk net als onze ‘papa’ & ‘mama’ naar het ziekenhuis om een oom te bezoeken. Stiekem niet heel erg want ze had me gister trots verteld over de dieren die ze allemaal had, toen benoemde Petra dat ze ook een slang hadden. Waarop Sastra reageerde dat ze deze niet meer hadden omdat hij was verdwenen. Oh my met andere woorden de slang was ontsnapt lekker idee! We hebben even hier zitten kletsen en van het fruit genoten en daarna was het grote moment daar..

Ik heb geprobeerd scooter te rijden en het was echt zo gemakkelijk hihi, ik zal geen grote stukken gaan rijden vanwege mijn verzekering maar het is wel fijn dat ik naar de was, het internetcafe en de markt kan rijden ook al is het ook te lopen. Petra heeft haar scooter voor 4 weken gehuurd maar zal hem de laatste week niet gebruiken dus dat is alleen maar fijn voor mij.
Ik heb op een recht stuk weg geoefend en dat ging prima dus zei Petra dat ik maar naar huis moest rijden. Alleen moet je dan echt een steile helling op dus dat vond ik best een beetje spannend! Gelukkig kwam alles goed en Petra zei dat ik erg goed was yeeey. Alleen zegt ze dat over bijna alles maar goed.
Toen hebben we de scooter neergezet en wat eten gehaald op de foodmarket het was goed om even te lopen want bewegen doe ik hier echt te weinig! Lekker een gebakken banaantje en wat kleine zoete hapjes gehaald dat was samen met al het fruit een keurig diner hihi.

De rest van de avond hebben we lekker zitten kletsen erg gezellig. Ohh nee nu vergeet ik iets, iewll! Er rende een kip in paniek voorbij die eindigde zelfs in de vijver en toen rende er een man en jongen achter aan. Iewl ze hebben hem de nek doorgesneden en geplukt bleeeeh dat was niet de meest fijne ervaring maar goed beter op deze manier dan zielige plofkippen in Nederland!

Zo nu ga ik fijn slapen en niet dromen over dat arme kippetje hihi, x

  • 11 December 2013 - 12:17

    Jannie:

    Hier pas twaalf uur en nu al een verhaal, gaaf jij op een scooter!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Franciene

Actief sinds 30 Sept. 2013
Verslag gelezen: 316
Totaal aantal bezoekers 23953

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2013 - 31 Januari 2014

Bali

Landen bezocht: