Op naar het strand, en hoe.. - Reisverslag uit Legian, Indonesië van Franciene Bakker - WaarBenJij.nu Op naar het strand, en hoe.. - Reisverslag uit Legian, Indonesië van Franciene Bakker - WaarBenJij.nu

Op naar het strand, en hoe..

Door: Francien

Blijf op de hoogte en volg Franciene

19 Januari 2014 | Indonesië, Legian

· Deze blog is geschreven alsof het internet zou werken.. verassing dat deed t niet bij hier alsnog mijn blog!

Een dag lijkt altijd langer te duren dan een dag als je naar een andere plaats en een ander hotel verhuisd. Zo waren we vanmorgen nog in Ubud en zo komen we net van het strand af in Legian.

Vanmorgen hadden we de wekker om 8 uur gezet maar Nancy was daarvoor al wakker, er was namelijk een haan. Ja welkom bij het echte Balinese leven haahha, inclusief het vroeg wakker worden! Ik heb even lekker lui gedaan ook al was ik wel wakker! Even opgefrist, aangekleed en m’n koffer weer klaar gemaakt om dicht te gaan doen.
De man van de homestay heeft lekker een ontbijtje gemaakt voor ons. Een bordje met vers fruit en een soort tostie, een jaffle. Maar niet met kaas, met banaan en kaneel! Ik moet zeggen dat het mij erg goed smaakte! Weer iets lekkers wat ik thuis best nog een keer kan eten! Daarna hebben we tegen hem verteld dat we de koffers nog even lieten staan en dat we Ubud in zouden gaan. Of hij ons helemaal begreep weet ik niet maar het deel van de koffers nog in de kamer kwam geloof ik wel aan! We zijn eerst naar de markt geweest, daar was ik wel eens vroeger maar het leek wel uitslaapdag! De kraampjes waren nog helemaal bezig met opstarten.

Ik heb nog even een beloofd cadeau gekocht maar voor wie oh wie zal dat zijn. Was bij een erg aardige man waar ik misschien toch nog die hele mooie manden ook ga kopen. Als ik dat doe moet ik wel echt nog iets voor mijn handbagage kopen want ehm dat neemt nogal een ruimte in! We zijn doorgelopen naar het apenbos, ondertussen wel even gestopt om iets te drinken. Jeetje wat was het weer warm vandaag.. Daar zal ik verder niet over klagen want ik heb vreselijk enge voorspellingen gezien over sneeuw als ik terugkom! Dus ik geniet van iedere zweetdruppel bah.

Ik vind het wel leuk hoe sommige dingen me gaan vervelen, als ik ze vaker doe. Nee dat vind ik dus eigenlijk niet leuk maar bij de monkeyforrest heb ik dat dus niet. Het blijft leuk om naar die brutale apen te kijken! Ja we hebben weer hetzelfde rondje gelopen als ik ook met de andere en alleen had gedaan. Er was nog wel een aap die het nodig vond om op mijn rugzak te springen en deze wilde er niet vanaf, snertaap. Maar gelukkig waren er bouwvakkers die me gingen helpen en me daarna waarschuwde, ja duh hihi.

Na het apenbos gingen we weer fijn de hele weg uitlopen om te lunchen bij de bakker, nomnomnom alles wat ik gister niet kon kiezen nam ik gewoon lekker vandaag! Natuurlijk was het doordat alles zo lekker is weer net even te veel maar goed het was wel lekker.
Tijd om een taxi te regelen, na even onderhandelen hadden we er 1 te pakken. Deze bracht ons eerst naar de homestay en toen we daar hadden betaald gingen we richting Legian.
Onderweg vroeg hij het telefoonnummer zodat hij kon bellen om de route te vragen. Maar nummers in het Engels begrijpen was geloof ik wel heeeeeel erg moeilijk ofzo? Uiteindelijk auto stil gezet en daarna zelf van mijn telefoon afgelezen.
Maar ondanks deze route beschrijving was het lastig te vinden en met alles 1 richtingsverkeer betekend dat rondjes rijden! Maar we zijn er aangekomen hoor en vonden het niet vervelend om gedag te zeggen!
Bij het hotel werden we helaas niet zo vriendelijk ontvangen, ze deed erg mopperig tegen ons. Wij deden misschien ook niet heel leuk maar ja ze liet ons allemaal dubbele dingen doen? Onze kamer is erg simpel, maar wat wil je voor €10,- per nacht… We zitten wel lekker dicht bij het strand daar gingen we dan ook naar toe!

Maar wat een tegenvaller was dat zeg toen we het strand opliepen. Er was echt heel veel afval aangespoeld. Het hele strand lag vol met plastic en niet alleen het strand ook de zee! We zijn dus weer snel op onze ligbedjes gaan liggen, even ontspannen! Vervelend dat er constant verkopers langs blijven lopen. Ook best een hoop kinderen die armbandjes probeerden te verkopen.. Maar niet op een leuke manier zoals de meiden in Lovina. Lang blijven staan en onverstaanbaar mompelen.. Aan de ene kant heb ik te doen hoor met die kids maar 1 jongetje dat langs kwam had gewoon een mooi horloge om.. tsja zo vreselijk arm ben je dan denk ik niet?

Na het strand terug naar het hotel om te genieten van een heerlijk koude douche! Eerst dacht ik ‘neee, niet een koude douche..’. Maar als je eronder staat is het eigenlijk toch wel heel fijn! Misschien ga ik zo stiekem nog wel een keer, even afkoelen voor het slapen!
Daarna hebben we de was weggebracht.. en zijn we naar een supermooi restaurant gegaan. Deze hoorde bij een poepchic hotel. Maar vandaag hadden wij geld haaha, het koste nog maar €5,- voor een hoofdgerecht hoor! Maar jeetje wat was mijn pasta met blauwe kaas en kaascream lekker! Deze smaken paste allemaal perfect bij elkaar echt genoten. Ook de cocktail die we erbij dronken was heerlijk, precies goed. Ze weten bij deze tent echt wat ze doen!!
Nog even de winkeltjes door maar deze gingen allemaal al dicht, dus nu zijn we terug in het hotel. Als het goed is gaan we morgen lekker uit. We hebben namelijk vip kaarten gekregen.. Naja vip, we kunnen gratis naar binnen en dan gratis drinken en tapas eten voor 22:00. Of we dat gaan doen moeten we nog maar zien maar een dansje gaan we wel wagen morgen!

Nu ga ik naar beneden lopen want in dit hotel heb ik alleen in de lobby internet dus ja, daar gaan we dan maar!

X

Ps. Nadat mijn blog af was kwam Nancy bedbugs tegen op dr bed, ik weet niet of ze ook in mijn matras zaten maar goed we hebben nu een andere kamer. Ietsje warmer maar hopelijk zonder beestjes in bed!

  • 19 Januari 2014 - 09:22

    Jannie:

    Ha ha, je blijft genieten van het lekkere eten!!

  • 19 Januari 2014 - 10:04

    Bert-Jan:

    Waar ligt deze plaats, in de buurt van het vliegveld? Ik denk dat Ilse bijna gaat komen? Nog twee dagen? Dat heb je als je voor een dubbeltje op de eerste rij wilt zitten, loop je het risico dat het wat tegen valt. (Beestjes in je bed) Toen wij naar huis gingen was er ook nachtvorst voorspelt, maar het voelt meer aan als voorjaar dan winter. Voor jouw gevoel na 3 maanden tropen natuurlijk erg koud.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Franciene

Actief sinds 30 Sept. 2013
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 23945

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2013 - 31 Januari 2014

Bali

Landen bezocht: