De dag van de aap en de rat ;) - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Franciene Bakker - WaarBenJij.nu De dag van de aap en de rat ;) - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Franciene Bakker - WaarBenJij.nu

De dag van de aap en de rat ;)

Door: Francien

Blijf op de hoogte en volg Franciene

09 November 2013 | Indonesië, Ubud

Vandaag een heerlijke weekenddag gehad, m’n wekker ging vroeg.. ik kon sommige van jullie zelfs nog slaaplekker wensen. Snel een ijskoude douche en naar het ontbijt om daarna door te gaan naar Ubud. De 3 meiden die gister aangekomen waren gingen ook naar Ubud in de auto hebben we een beetje zitten praten. Ze komen uit Canada dat hadden we verkeerd ingeschat dus.. Zijn opzich wel aardige meiden maar erg op zichzelf. Vanmorgen zag ik dat er nog meer mensen waren aangekomen volgens wendy mensen uit Rusland maar hun heb ik nog niet echt gesproken.

Ik was om 10 uur in Ubud toen ben ik eerst de mainroad afgelopen de meiden gingen fijn wat anders doen. Ik liep zo ver door dat ik aapjes zag, nou vooruit dat enge monkey forrest in dan maar.. want tsja het was ook maar 20.000 idr dus ehm nog geen €1,50 ach ja.. ik heb lekker rondgelopen in de schaduw in het begin vond ik het toch wel eng ook door alle waarschuwingen. De aapjes kunnen echt brutaal zijn zo zag ik hoe een aapje een waterfles uit een man z’n handen trok, opendraaide en lekker begon te drinken. Ik loop natuurlijk de hele dag alleen maar wil niet alleen foto’s van de apen maar stiekem ook van mezelf ;). Dus ik stond heel stom een ‘selfiee’ ( foto van jezelf ;)) te maken. Vroeg de man van het park of hij me misschien kon helpen, nou voor ik het wist zat er een aap op m’n schouder. Toen zei die man, oh als je nou daarvoor op je hurken gaat zitten dan zijn er veel apen achter je.. je lekker stom want toen zat er 1 op m’n hoofd! Ach wel heel leuk eigenlijk! Heerlijk tegenstrijdige zinnen typ ik! Nou na een tijd rond te hebben gelopen wilde ik bijna gaan ik ging nog even snel naar een klein tempeltje, in ieder geval dat was ik van plan want toen kwam er een aap op me afgerend. Hij sprong op m’n rugzak en probeerde iets van me te stelen.. In het zijvak zat alleen m’n kaartje omdat ik me wel een beetje had voorbereid. Gelukkig stuurde een man van het park de aap weg en kon ik snel weer naar beneden dan maar geen tempeltje.
Ik heb alleen nog een foto gemaakt van een baby aapje ik zat van dichtbij een foto te maken en toen kwam hij naar me toegelopen. Hij legde z’n poot op m’n hand zo schattig, tot hij probeerde m’n armbandje van m’n arm te trekken.. Het is een elastiek kralenarmbandje en ik wilde niet dat deze stuk zou gaan. Dus ik heb hem heel voorzichtig afgedaan en toen kon ik hem weer terug pakken!

Na het apenpark had ik vooral heel veel dorst omdat ik m’n water in t hotel was vergeten zo stom. Dus ik zocht snel een plekje om iets te drinken, ik kwam terecht in een restaurantje van een nederlandse organisatie hier werkten allemaal gehandicapten wie op deze manier een rol in de maatschappij konden spelen. Ik voelde me meteen weer goed hihi ik heb lekker Indonesische tapas gegeten.. lekker voor tussendoor en heerlijk koud gedronken. Daarna heb ik nog een rondje in hun winkeltje gelopen en heb ik 2 reisboeken gekocht over Indonesië want (sorry marloes & nancy) ik ben jullie reisboekjes vergeten! Ohh dat is zo’n stomme actie die alleen in heb maar goed ik heb nu wel weer iets! (:
Daarna ben ik lekker gaan slenteren steegje in en uit, even wat boodschapjes gedaan en water gekocht. Toen heb ik nog een rondje door de markt gelopen ik denk dat niemand kan bedenken hoe het er daar aan toe gaat tenzij je er zelf bent geweest. Ik had ondertussen een beetje door hoe het werkte.. ze vragen rustig 300.000 idr voor een sarong van slechte kwaliteit.. Afin met 100 voor 2 heb ik volgens mij nog veelte veel betaald maar dat laten we dan maar achterwege haaha! Ook een erg mooie ketting gekocht, deze vrouw begon ook veelste hoog ach ja ze kunnen het proberen natuurlijk maar zo opdringerig als sommige mensen kunnen zijn dat is wel echt heel vervelend. Toen ik weer uit de markt was had ik nog erg veel tijd over..
Toen werd ik op straat aangesproken of ik een massage wilde, nou eigenlijk kon ze het niet op een beter moment vragen dat was heerlijk en ik had toch niets beters te doen. 55.000 idr voor 60 minuten massage.. Ik zal jullie even helpen dat is nog geen €4,- wow ik geloof dat ik dat ieder weekend moet doen! ;) Ook leuk met het meisje gesproken ze was zelf 22 en had altijd al in ubud gewoond. Ze benadrukte maar even hoe veel geluk ik had dat ik op Bali kan zijn terwijl ik pas 21 ben.. Dat weet ik natuurlijk wel maar als zo iemand dit tegen je zegt ja dan voel je dat toch 3 keer zo goed!
De massage was echt heerlijk wow volgens mij zat daar heel wat stress vast want ik wist niet dat het kon maar ik heb m’n spieren horen kraken wouw wat was dat lekker zeg! Heb tegen het meisje gezegd dat ik zeker nog terug zou komen want ze was de goedkoopste die ik had gezien en het was erg fijn hihi!
Daarna heb ik nog maar even van een late lunch genoten. Cassave met quacemole dat had ik zelf niet bedacht maar was wel een heerlijke combinatie. Toen werden de eerste mensen in Nederland alweer wakker dus ik heb gezellig met m’n zus geskypt en kwam er achter dat jullie allemaal liegen ;) wat nou slecht weer ik zag allemaal blauwe lucht aanstellers hihi!
Na het cafe heb ik nog even wat rond gelopen om tijd op te vullen ik had genoeg uitgegeven had ik bedacht. Maar toen ik langs een supermarktje liep zag ik yoghurt. Ik heb al een week geen zuivel gedronken of gegeten dus daar heb ik me nog even door laten verleiden want wat kan je daar toch trek in hebben na een week! Ik heb heerlijk op een muurtje naar mensen zitten kijken terwijl ik genoot van mn yoghurt hihi wat kan je dan toch blij zijn met iets simpels ;) jammer dat ik daarvoor helemaal aan de andere kant van de wereld moest zijn.
Ik ben lekker op het muurtje blijven zitten mensen kijken, zo komen er af en toe brommers langs met of de koopwaar van een helemarktkraam of gewoon een completen kraam. En dan kunnen er ook best nog 2 kinderen bij.. haaha het blijft zo anders genieten hoor alleen als om je heen kijken.
Toen was het wel weer tijd om terug te gaan.. ik zat te wachten waar we werden opgehaald en de Canadese meiden kwamen op een gegeven moment ook aanlopen. (aaaah we zagen een rat rennen!) Maar na een half uur was die man van het hotel er nog steeds niet. We hadden besloten om nog 20 minuten te wachten en anders een taxi te nemen. Nou om 10 over 6 kwam hij aan met allemaal onzin verhalen dat hij er al was om 5 uur en en dat wij er niet waren en dat hij toen was gaan twijfelen of hij ons niet bij het monkey forrest zou ophalen.. Nou dikke onzin want ik zat daar toen allang..! Zeg dan gewoon ‘ sorry dat ik te laat ben..’ in plaats van dit soort onzin.
Ik heb me de hele dag lopen irriteren hij verteld dus constant verhalen. Hij bleef t maar hebben over miss Christine dat ze hier woonde 10 jaar geleden. En dat hij van haar had geleerd dat je ook rijk kon worden zonder te werken. Dat zij nu in de US woonde en niet meer hoefde te werken, de mensen hier moesten hard werken en zij kreeg t geld. En dan die bulderlach die daarop volgde bah!
Dit is nou echt hoe houdt je een arm land arm en laat je een rijk land alleen maar rijker worden..

Naja ik ben weer lekker in m’n appartementje net geskypt met pap en mam, hun een virtuele rondleiding gegeven. Toen de verbinding even verbroken was stuurde pap een foto.. tegelijk met yvon bijna dezelfde maar dan vanuit een verschillend raam.. wit van de hagel! Bah, succes in het koude Nederland. Ik ga zo maar even after sunnen ik ben een beetje verbrand vandaag hahha

kus


  • 09 November 2013 - 14:42

    Yvon:

    Ho ho.. vanuit ee ander raam? Ik zat op de fiets ja... bah bah
    Leuk om je vanmorgen even te hebben gesproken.

    Tot snel

  • 09 November 2013 - 16:46

    Jannie:

    heerlijk dagje zo te lezen.........zo'n massage lijkt me ook verrukkellijk en bijna voor niets......yeah, spreek maar vast af voor begin januari!!!
    Heb net eten bij de toko gehaald, je maakt ons lekker met al die verhalen over eten.....

  • 09 November 2013 - 20:54

    Mari-Joke:

    pelan-pelan is het motto op dat eiland van je!!! Vergeet dat niet. En Jam karet (=ongeveer vrije vertaling) Men leeft niet met een horloge. Het is allemaal wat meer relaxed.
    Ik geniet van je verhalen en wij hebben regen , regen en nog meer regen met de eerste nachtvorst zondagnacht.

  • 10 November 2013 - 10:59

    Charlotte :

    Klinkt allemaal erg leuk met die apen! Ik ben benieuwd wat je op weekenddag twee allemaal gaat beleven. Ik werd hier net wakker gemaakt door een regen/hagel bui met wat onweer dus ik kan niet wachten tot ik die kant op kan komen!! Geniet, geniet en geniet nog meer!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Franciene

Actief sinds 30 Sept. 2013
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 23934

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2013 - 31 Januari 2014

Bali

Landen bezocht: