Geen dag zonder dat er iets gebeurt hier.. - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Franciene Bakker - WaarBenJij.nu Geen dag zonder dat er iets gebeurt hier.. - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Franciene Bakker - WaarBenJij.nu

Geen dag zonder dat er iets gebeurt hier..

Door: Francien

Blijf op de hoogte en volg Franciene

08 November 2013 | Indonesië, Ubud

Vanmorgen heb ik een echte ‘vakantiedag’ gehouden.. lekker ontbeten en daarna bij het zwembad gelegen. Oh voor het zwembad kwam er nog een man die ons visum heeft geregeld deze regelt ook mijn verlening die ging allemaal weer bijzonder maar goed volgens mij is het geregeld.

Na deze heerlijke luie ochtend naast het zwembad in de zon! ;) even snel een douche genomen en een lesvoorbereiding gemaakt want goed ook op vrijdag moeten de kinderen van alles leren! Aah onder het genot van een broodje nutella, (sorry hihi!) Vandaag leer in de kinderen de weg te vragen en uit te leggen in het Engels. Verder heb ik een quiz gemaakt om de stof van de afgelopen dagen te testen, fijne afsluiter zo op de vrijdag ;)
We hadden om half 3 met Niko afgesproken, om 10 voor 3 zaten we nog binnen te wachten. Marloes wilde alvast haar scooter naar beneden rijden zodat we klaar waren om weg te gaan. Toen zagen we Niko ook al buiten zitten die was er dus gewoon al maar had lekker de tijd genomen om een sigaretje te roken.. ach ja het kan hier allemaal. Toen ze dit wilde doen zei Niko, oh nee, een lekke band! Haahha er kan ook geen dag voorbij gaan dat er niets gebeurt hier! Nou uiteindelijk konden we wel een bus van het hotel lenen maar er was geen chauffeur dus moest niko de auto van het hotel rijden en dan zou er een jongen van het hotel met ons mee rijden.
Alleen was de normale auto van het hotel op het vliegveld.. wat betekende dat we met de grote bus gingen hierin is plek voor 11 mensen (incl chaufeur) denk ik.. nog al een groot ding dus! Wat rijden ze hier toch bijzonder ik denk dat er ondertussen een nieuwe versnellingsbak nodig is hoor voor die bus ;). Maar goed voor de gene die mijn filmpje van het zandpad hebben gezien.. bij de school aankomen in zo’n bus voelt raar hoor..
In de bus zit zelfs een plasma scherm dan voel je je toch vreselijk als je aankomt bij kinderen die zo weinig hebben… wij komen dan zo rijk over en we zaten er maar met ze 5en in.. het voelde echt niet fijn om zo in een klein dorp aan te komen..

Maar goed tijdens het les geven waren er bij mij geen bijzonderheden vandaag. Eigenlijk was het best een fijne dag en begin ik het les geven en tijdbewaken steeds beter onder de knie te krijgen. Ik laat ook het nederlandse ‘snel snel snel’ los.. De kinderen hoeven niet contant allemaal hard na te denken.. de 1 is sneller dan de ander.. logisch met de jongste van 11 en de oudste van 17 in mijn groep..!
Bij Iris ging het minder goed, de kinderen waren brutaal en er was iemand overleden in het dorp deze persoon werd langs de school gedragen.. ze moesten op de weg die je kan zien.. haar kinderen waren buiten en zagen het begonnen allemaal te gillen enzo!
Nou de scooter was al gemaakt terwijl wij les aan het geven waren, dus we konden terug met de scooter heel fijn.
Terug in het hotel checkten we of iemand ons naar de markt kon brengen om te eten maar helaas ging dit niet.. omdat hij op het vliegveld was. Naja dat betekende dus bij het hotel eten, dan was het maar niet anders. Alleen de nasi in het hotel is dus echt niet lekker..
Dus hebben we lekker alle 3 patat gegeten hihi.. t was vandaag een westers dagje qua eten. Toen we zaten te eten waren en kikkers aan het kwaken niet normaal zo hard hihi! En er kwamen nieuwe mensen aan.. leuk om van een afstandje te kijken. Later hoorden we iemand aankomen en ‘hallo zeggen’ naja een beetje automatisch hoi terug gezegd en toen zagen we dat het Wendy was die terug was van de Gung agung. Ze had allemaal mensen meegenomen aan wie ze ons graag voor wilden stellen. We hebben even kennis gemaakt.. maar er was wel een taalbariere, behalve met de man die gereden had. Hij wilde ons graag rondleiden als we een dag wilden komen erg betrokken zo lief deze mensen.

Toen zijn we terug gegaan naar onze kamer en ontdekten we dat de laatste slaapkamer nu ook bezet is.. hier zitten 3 meiden in we denken uit Australie maar goed ze hebben nog geen woord tegen ons gezegd. Behalve het reageren op onze hoi toen ze bij het restaurant aankwamen. Ach ja misschien blijken ze wel aardig te zijn de komende dagen maar het idee dat we de badkamer nu moeten delen met vreemden is niet fijn. Dat klinkt raar ja, want ik kende iris en marloes ook niet tot ik hier was maar toch voelt dat heel anders omdat we zo veel met elkaar omgaan.
We hebben met Wendy bij gekletst over onze avonturen bij het lesgeven en met de beesten. Want volgens mij heb ik dat niet getypt maar eergister viel er een salamander op het hoofd van Marloes terwijl we gewoon binnen aan tafel zaten haha ik zal nog een keer een foto van ons plafond maken dan begrijpen jullie het misschien hihi.. gelukkig viel de krekel niet op ons hoofd! Maar goed Wendy had tussen de ratten geslapen dus als je het daar mee vergelijkt ben ik blij met onze vieze krekel..

Nou volgens mij worden m’n blogs steeds korter.. maar m’n dagen ook omdat ik niet meer op onmogelijke tijdstippen wakker word! Mn lieve vriendinnetje gaat vandaag haar diploma krijgen.. gewoon bij t TIO in een top tijd gehaald.. wat ben ik trots op mijn lieve vriendinnetje Nancy en ook al kan ik je vandaag niet echt zien, toch proberen we zo te skypen en denk ik aan je! Want ik ben echt Megaaaatrots op je!
Oh ja, collega’s geniet van t personeelsuitje. Ik wil dr niets over horen haha! ;)

Dag lieve iedereen ik ga slapen want morgen gaat de wekker heel vroeg, ik ga namelijk naar ubud weet niet wat ik ga doen.. misschien naar de aapjes toe.. Misschien ook niet.. Misschien vanaf daar een excursie naar de zuidkust.. Misschien ook niet we gaan zien wat de dag ons brengt!

liefs x

  • 08 November 2013 - 18:17

    Jannie:

    Een heel fijn weekend, na deze enerverende eerste week.

  • 08 November 2013 - 18:30

    Bert-Jan:

    Terwijl jij lekker ligt te slapen, lezen wij je nieuwe ervaringen, lekker voor de openbaart. Spannend een weekend op pad gaan zonder dat je weet wat je gaat doen. Als dat busje van het hotel vaker naar het vliegveld gaat, kan je, je misschien ook een keer in Kuta laten afzetten. Ben benieuwd wat je dit weekend uiteindelijk gedaan heb, behalve een Feyenoord shirt kopen.......... Kus BJ

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Franciene

Actief sinds 30 Sept. 2013
Verslag gelezen: 226
Totaal aantal bezoekers 23953

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2013 - 31 Januari 2014

Bali

Landen bezocht: