Gewapend met een pan, kussen en plank. - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Franciene Bakker - WaarBenJij.nu Gewapend met een pan, kussen en plank. - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Franciene Bakker - WaarBenJij.nu

Gewapend met een pan, kussen en plank.

Door: Francien

Blijf op de hoogte en volg Franciene

07 November 2013 | Indonesië, Ubud

Dag lieve kijkbuiskinders,
Vanmorgen lekker rustig aan gedaan ik was al vroeg wakker daardoor kon ik nog slaap lekker zeggen tegen jullie in Nederland! Na vreselijk luie bui toch maar naar het ontbijt gegaan lekker broodje gegeten. ’s Ochtends heb ik even aan school gewerkt het was hier namelijk een beetje bewolkt. Daarna heerlijk op een ligbedje liggen lezen. ( bedankt Jolanda! ;))

We hebben besloten dezelfde groepen aan te houden per week zodat je zelf goed door kan pakken op wat je de dag ervoor aan de kinderen geleerd hebt. Eventjes kort bedacht wat ik per half uurtje zou gaan doen. Gister duurde het steeds erg lang dus vandaag had ik lekker de tijd genomen voor alles. Ach we zouden zien wat er van de voorbereiding zou gaan lukken.
Vandaag gingen we weer op de scooter ik heb stukjes gefilmd.. deze kunnen geloof ik niet onder het reisblog maar staan op facebook ik denk dat bijna iedereen wel iemand kent die facebookvriendjes met me is en het zo zou kunnen bekijken.. En goed de rest wacht maar lekker tot ik terug ben haha!

Toen we bij de school aankwamen was het 14:30 we wilden namelijk eerder dan de kinderen zijn zodat we nog even konden kijken naar alle boekjes en hoe we deze konden gebruiken in de lessen. Maar toen we aankwamen waren er al zeker 60 kinderen.. tot zo ver de rust want iedereen rende naar binnen zodra ze ons zagen.. We hebben een poging gedaan maar wat maken die kids samen een herrie haha! Er was ook een Nederlander van de stichting waar we voor werken, Jill. Hij heeft even gekeken en wat foto’s genomen toen we aan het werk waren.. Daarna was hij eigenlijk vrij snel weer vertrokken. Ondertussen waren er wel nog 25 leerlingen bijgekomen en de toerisme studenten kwamen toch niet..

Ik heb even kort herhaald hoe je je voor kan stellen en welke vragen je hierbij aan een ander kunt stellen om iets over de ander te weten te komen. Dit wisten de leerlingen echt nog zo goed, dat verbaasde me ik denk dat ze thuis hebben geoefend ofzo want het was echt een mega verschil met gister hier waren we dan ook zo mee klaar ;) Daarna zijn we terug gegaan op family, Ik heb een stamboom op het bord getekend waarin alle woorden 1 keer voorkwamen zodat alle woorden op het bord stonden en ze aan de plek konden zien wie wat was. Zo moesten ze vragen stellen en dingen vertellen over hoeveel zussen ze bijvoorbeeld hadden. Maar ik was eigenlijk ook sneller door deze vragen heen ze pikten het zo snel op.. toen moest ik nog zeker een half uur voor ik me bij de andere groep zou voegen om samen af te sluiten. Ik stond echt na te denken vervelend is dat maar eigenlijk had ik vrij snel een idee. Ik heb alle leerlingen hun stoelen in een kring laten zetten en dan stond er steeds iemand in het midden. ‘who has a sister?’ iedereen met een zus moet dan van plek verwisselen. Later heb ik dit ook nog met kleuren in hun kleding gedaan omdat ik t gevoel had dat ze lekker vals speelden en kleding kan iedereen tenminste zien! ;)
Buiten was Iris met alle kinderen de hokeypokey aan het doen.. heel leuk maar dat met 60 kinderen onder de 11 is nogal was. Marloes was door haar enkel gegaan en zat dus op een muurtje verderop. Ik ben met mijn leerlingen mee gaan doen die voelden zich denk ik een beetje belachelijk ach ja.. soms heb je dat haaha wij hadden t leuk.
Achteraf hoorden we dat er iemand voor Marloes dr enkel was gekomen die eraan had getrokken en geduwd wat vreselijk veel pijn deed.. Maar uiteindelijk zat alles weer goed en kon ze er weer normaal op lopen.. heel vreemd en belachelijk pijnlijk maar goed ze was er weer. We hebben afgesloten met de kinderen.
Daarna kregen we weer heel lief water met dit keer koekjes erbij hihi we worden maar verwend hier hihi!

Niko heeft ons in t hotel afgezet en kwam ons later weer ophalen er zijn hier nauwelijks taxi chauffeurs dus Niko stond er op ons te brengen.. we wilden namelijk even naar Ubud. Niko wilde ons ook weer ophalen maar we zeiden dat dit niet nodig was we zouden wel een taxi nemen. Even boodschapjes gedaan, lekker gegeten hmm ik had iets als.. ehmm empanadas zo iets hihi, knapperig deeg met tofu, temphe, paddenstoel en wortel. Er zat nog veel meer in denk ik maar dat was niet terug te herkennen het was wel echt heel erg lekker!!
Toen zijn we naar een ander café geweest om even te skypen met thuis en normaal foto’s te kunnen uploaden! Daarna op zoek naar een taxi naar huis.. de helft van de taxi chauffeurs wist totaal niet waar we naar toe moesten.. Die kenden t niet dus liepen we maar snel door.. Uiteindelijk iemand die het wel ongeveer wist.. Nou toen zijn we met hem meegegaan dit was de rustigste chauffeur die we hier hebben meegemaakt heel netjes hihi.

Terug hier ‘thuis’ zaten we nog even aan de tafel, hoorden we opeens een plof.. Dus Iris ging kijken het was een mega krekel hij was zeker 10 cm lang! Iewwll bah het moest hier weg hahhaha! Dus gewapend met een pan, een kussen en een lang plank zouden we het wel even doen! Met een hele hoop gegil en geschreeuw is het ons uiteindelijk gelukt hahah waarschijnlijk dacht het hele dorp dat er iets heel ergs gebeurde hahahha. Maar goed dat hebben we ook weer gefikst ook al vertelde pap dat die beesten heerlijk smaken.. nou dit was een heerlijke joekel geweest hahah bah!
Nu lig ik in me bed ga zo slapen maar bij iedere ritsel denk ik nu aan een eng beest zeg maar.. Gister viel er ook al een mini salamander op Marloes dr hoofd aahh ik moet er nu niet over nadenken maar lekker gaan slapen tussen al die enge beesten hihi.

Liefs x

  • 07 November 2013 - 17:14

    Patricia:

    Francientje, :)

    Wat een verhalen weer, leuk om te lezen!
    En dat er elke dag meer kinderen komen, echt onbegrijpelijk.
    Nou hopelijk heb je heerlijk kunnen slapen zonder salamander of krekels en andere enge beesten! ;)
    Xx

  • 07 November 2013 - 17:44

    Yvon:

    Heerlijk verhaal weer. Helaas de skype date gemist.

    De volgende keer kun je de kids ook in een kring zetten met een aantal voorwerpen in het midden.. dan eentje zich om laten draaien.. dan iets weghalen. . En dan laten benoemen wat ze missen..

    Succes

  • 07 November 2013 - 17:56

    Charlotte:

    Ielll ik hou niet van beestjes! Hahaha en verder is het raar om je verhaal te lezen nadat we geskypt hadden, ik heb steeds het idee dit wist ik toch al ;)
    Geniet, geniet ik spreek je snel weer!
    Ik ga vanavond aan je denken tijden Indonesisch eten en een heerlijke groene cake toe
    Xx

  • 07 November 2013 - 19:48

    Jannie:

    Slimme kinders heb je in de klas, leuk.
    Goed dat je kon snel iets anders kon bedenken en ik "spreek" je vannacht weer.

  • 08 November 2013 - 11:46

    Bert-Jan:

    Mijn weekend is begonnen, net lekker een stuk hardgelopen en nu met een broodje het spannende avontuur van mijn kleine meisje lezen. Volgens mij heb je daar wel een lekker leven. Ontbijt wordt verzorgd, zwembad zon en een paar uurtjes les geven.
    Heb je al plannen gemaakt voor het weekend. Kus BJ

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Franciene

Actief sinds 30 Sept. 2013
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 23953

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2013 - 31 Januari 2014

Bali

Landen bezocht: