Het komt hier zo uit de lucht vallen! - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Franciene Bakker - WaarBenJij.nu Het komt hier zo uit de lucht vallen! - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Franciene Bakker - WaarBenJij.nu

Het komt hier zo uit de lucht vallen!

Door: Francien

Blijf op de hoogte en volg Franciene

11 November 2013 | Indonesië, Ubud

Deze blog is van gister toen lukte t alleen niet..

Goedezondag middag allemaal ;)!

Vandaag heb ik een zeer zware dag gehad, eerst moest ik aan de ene kant van het zwembad liggen en toen weer aan de andere kant. Bah wat een verantwoordelijkheid ik moet voor jullie allemaal van deze warmte en zon genieten wat een stress brengt dat gevoel toch naar boven ;)

Oke nu even gewoon, ik werd wakker van de Canadeze meiden die echt veel herrie maakten. Toen even een paar keer gedraaid maar dat werkte niet, ik was s nachts al 2 keer wakker geweest omdat het ja geloof het of niet.. Zo stil was buiten bijna geen krekels en kikkers zelfs geen hanen! Naja zo snel ben je aan het geluid gewend constant zijn er hier oerwoud geluiden maar ik hoor ze zelf al bijna niet meer!
Toen dus toch maar naar het ontbijt een bananenpannekoekje die blijven toch wel lekker hoor! Toen ben ik naast het zwembad gaan liggen heb in de lonely planet van Wendy gelezen en ook al wil ik hier niet te veel plannen ik ben stiekem wel een planning gaan maken voor volgende week! Ik zag dat een shuttle bus naar sanur vanaf ubud €3 kost.. en in Ubud kan ik gratis komen met het hotel. Toen las ik over een klein eiland voor Sanur: lembongan dat je daar zo prachtig kan snorkelen. Dus daar de hele dag een beetje over gelezen.

Ik had het er met Wendy over dat de manager me had verteld dat er een advocadoboom in de hoteltuin groeide. Daar hadden we beide wel trek in, we wisten niet of het een boom of struik was. Nou wij zoeken of we het ergens zagen, uiteindelijk wel gevonden maar het was een hele hoge boom dus we zouden iemand moeten vragen er 1 uit te halen met een stok ofzo..? Wij weer verder liggen op ons bedje want goed we moeten wel lekker bruin worden natuurlijk!
Horen we opeens iets vallen en door de opbouw van m’n verhaal weten jullie natuurlijk allemaal al wat het was. Maar wij waren toch goed verbaasd toen we daar een advocado zagen liggen. Net nu wij zo’n trek hadden kwam er eentje uit de lucht vallen volgens mij gebeuren dit soort dingen alleen in Bali hoor! Dat is dus weer zo’n geluksmomentje zoals ik eerder beschreef genieten.
Beetje peper en zout uit de keuken, heerlijke gegeten want ik had nog wit brood en Wendy een overheerlijke mango. Toen heeft Wendy van mijn yoghurt genoten ik had er namelijk nog 1 over en ken de behoefte aan zuivel helemaal! Maar goed dat heb ik gister al beschreven geloof ik. Gek maar ik lijk hier zoveel sneller genoeg te hebben gegeten? En het eten smaakt zoveel beter ik wil niet weten wat er allemaal met het eten in Nederland gebeurt voor ik het koop. Of misschien wil ik dat juist wel weten.. ach dat is leuk om uit te zoeken als ik terug in Nederland ben.

Verder heb ik niet veel meer gedaan deze dag nog even bij het zwembad zitten lezen tot er meer wolken kwamen toen ben ik toch maar naar binnen gegaan en lekker gedouched. Toen ik de kraan dicht deed hoorde ik het water nog steeds neer kletteren. Ach ja dat is een tropische regenbui hahha heerlijk hard tekeer.
Ik heb lekker m’n muziek hard aangezet wendy slaapt ergens anders en die meiden waren weg dus ik was helemaal alleen en met deze regen hoorde je het buiten toch helemaal niet. Dus heerlijk asociaal hard m’n muziek aan en maffe dansjes en mislukte pirouettes gedraaid door de grote woonkamer. Haaaha gewoon omdat het hier kan en er toch niemand is.
Ik had in Ubud gister een fles bier gekocht, maar nu kwam ik er hier heel leuk achter dat ik geen opener mee had. Ik zag al hele taferelen voor me dat ik het op t randje van de tafel of het aanrecht zou proberen en dat ik dan de hele hals van de fles stuk zou slaan.. Maar toen bedacht ik me dat ik vaak in mn toilettas wel iets van een opener heb zitten. Ach dat was in dit geval een kurkentrekker. Eerst als een soort hefboom proberen te gebruiken maar dat werkte niet helemaal zoals ik het van te voren had bedacht. Toen heb ik maar gewoon alle puntjes naar boven gebogen en de dop eraf gehaald ach zo simpel kan het zijn. Lekker van bintang genieten terwijl je naar buiten kijkt en je bedenkt dat zelfs regen hier helemaal niet zo vervelend is..

Vandaag niet veel beleefd maar des temeer genoten, yvon zoekt hotelletjes voor me in sanur en op het eiland dat ik net noemde waar ik de naam steeds van vergeet! Want t internet hier kan het allemaal niet aan, bleh!

kus

  • 11 November 2013 - 07:17

    Bert-Jan:

    Heb je de hele dag in de zo'n gelegen en niets gedaan, moet je niet nieuwe lessen voor bereiden........? Het moet niet teveel op vakantie gaan lijken hoor.
    Bij ons gaat de week ook weer beginnen ben benieuwd wat deze nieuwe week gaat brengen.
    We hebben trouwens geen bank gekocht. Kus BJ

  • 11 November 2013 - 07:21

    Yvon:

    Wat een leven....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Franciene

Actief sinds 30 Sept. 2013
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 23916

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2013 - 31 Januari 2014

Bali

Landen bezocht: