Zoete broodjes bakken in de regen. - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Franciene Bakker - WaarBenJij.nu Zoete broodjes bakken in de regen. - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Franciene Bakker - WaarBenJij.nu

Zoete broodjes bakken in de regen.

Door: Francien

Blijf op de hoogte en volg Franciene

20 November 2013 | Indonesië, Ubud

Dag lieve allemaal,

Vanmorgen was weer een weinig bijzondere ochtend, eigenlijk heb ik niet veel gedaan. Ik lees nu rustig in 2 dagen een boek uit, ach dat is ook best genieten. Vannacht heeft het echt uren geonweerd en geregend. Of naja tussendoor sliep ik natuurlijk ook maar voor m’n gevoel was het wel echt slecht weer vannacht. Toen m’n wekker ging heb ik die dan ook lekker uitgedrukt! Maar even later toch maar naar het ontbijt gegaan, wat trouwens niet erg bijzonder was. Wel hadden we weer fruit.. en in m’n tropenboekje mag dan best staan dat ik geen geschild fruit moet eten.. ik doe het lekker toch en geniet er heerlijk van! Vitaminen en zuivel ja die dingen zou ik wel eens meer willen!

We zaten te wachten tot we werden opgehaald het was 10 voor 3 dus 10 minuten voor de les zou beginnen en toen ging mijn Indonesische telefoon. Het was Niko hij zei dat het hem erg speed maar dat er vandaag geen les zou zijn op het learning center. Als je stiekem al helemaal geen zin hebt is het best moeilijk om dan teleurgesteld te klinken trouwens! Maar de learningcenter zou niet open zijn door het slechte weer! Ik weet niet zeker of het op dat moment wel of niet meer onweerde maar het regende niet eens zo belachelijk hard.. Ach ja dat zouden ze in Nederland moeten proberen iedere keer als het regende of onweerde de school dicht doen!
Trouwens wat hoorde ik nou, natte sneeuw voorspelt voor vandaag.. hihi geniet er maar lekker van. ;)

Meteen na het telefoon gesprek zijn we naar de lobby gelopen om te vragen of we dan nu al naar Ubud konden in plaats van vanavond want we zouden eigenlijk pas na les gaan. Gelukkig kon dat dus hadden we een lekker dagje Ubud. Door allemaal winkeltjes geslenterd en ook weer even op het marktje met opdringerige verkopers geweest.. ’t blijft belachelijk hoe je vaak minder dan 1/3 de van de prijs hoeft te betalen als je goed afdingt. Dat is dan weer wel iets wat ze wat mij betreft in Nederland in kunnen voeren hoor! Bij de supermarkt bij de kassa.. neuh dat lijkt me wat veel.. wat dacht je van..? hahhaha dat zou top zijn.

Daarna hebben we bij een restaurantje zitten eten, toen we binnen kwamen kregen we allemaal een bloem achter ons oor.. dat geeft mij echt een tropisch gevoel. Oke dat klinkt wel heel positief voor iets wat ik er binnen nood time weer uit had om het jeukte haaha. Ik heb het ergens in m’n staart gestoken waar ik het later ook weer uit verloren ben. We waren aan een lage tafel gaan zitten hier hadden ze kussentjes wat het in kleermakerszit toch een stuk aangenamer maakte dan bij plekken waar we eerder zo hadden gezeten.
Ik had lekker, gado gado & loempia’s gegeten.. hmm zo fijn allemaal vol groenten omdat ik niet meer zo goed wist wanneer ik voor het laatst echt groente had gegeten? Toen we een tijdje zaten te eten begon het te regenen en niet veel later viel de stroom uit. Tot zo ver de leuke wifi verbinding die we nog bijna niet gebruikt hadden omdat we zaten te eten.. top.
Ze hebben de stroom ook niet meer weten te maken wat best vervelend was.. maar goed toen zijn we dus maar gewoon gegaan toen alles op was ipv even te blijven zitten zoals normaal. In de regen de straat op.. gelukkig had ik een hema parapluutje mee ;)

Ahh nee voor het restaurant zijn we naar een bakker geweest.. daar hadden ze gewone broden die er heerlijk uitzagen. Maar ook allemaal muffins, pizzabroodjes en nog veel meer. Als je je bedenkt dat hij bijna overal alleen zoet brood te koop is leek t net een klein hemels paradijsje hihi genieten! Vooral omdat het niet eens zo duur was, wat je wel verwacht bij dit soort westerse dingen!

Oke maar we liepen dus op straat en zijn eigenlijk bij het eerste wat we tegen kwamen wat gaan drinken. Daar waren er 3 caprinia’s (wat je vast anders schrijft) voor de prijs van 1 naja.. dat was dan wel lekker.. Eerst had ik ananas ( wow ik moest nadenken wat pineapple in ’t nederlands was) en daarna had ik Lycee, ook erg lekker!

Daarna nog even wat boodschapjes want morgen komen de ‘members of the foundation’ bij ons langs voor de wekelijkse meeting. Niet dat we deze eerder al hebben gehad we hebben dan ook geen idee hoeveel mensen er komen? Maar goed dat zien we morgen wel, morgen wordt vast wel een fijne dag want dan hoeven we geen lesvoorbereiding te maken!
Ik hoop zo hard dat morgenochtend de zon weer eens schijnt daar ben ik aan toeee!



Liefs x

  • 21 November 2013 - 10:48

    Jannie:

    Wat een heerlijk hak op de tak verhaal en....wat eet je vaak en veeeeel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Franciene

Actief sinds 30 Sept. 2013
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 23928

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2013 - 31 Januari 2014

Bali

Landen bezocht: