Just an other day - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Franciene Bakker - WaarBenJij.nu Just an other day - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Franciene Bakker - WaarBenJij.nu

Just an other day

Door: Francien

Blijf op de hoogte en volg Franciene

27 November 2013 | Indonesië, Lovina

Hee daar,

Gister was niet een hele bijzondere dag en toch was ik lekker moe toen ik in bed lag en had ik totaal geen zin om een blog te typen ach ja, soms heb je dat!

Ik had mijn wekker vroeg gezet vol hoop dat de zon zou schijnen en dat deed hij ook! Ik ga vanaf nu iedere dag m’n wekker vroeg zetten.. Of iets voor school doen of lekker in de zon liggen niet vervelend toch!
Maar gister was echt wel een hele mooie ochtend we konden echt een paar uur in de zon liggen en het was eigenlijk veelte heet, ik weet dat jullie dat niet willen horen! Maar het was echt zoo warm.. A fin rond half 1 trok alles weer dicht en gingen we naar binnen. Lekker douchen en een lesvoorbereiding maken.

We zagen het terwijl we aan tafel zaten al helemaal donker worden buiten en we hadden dan ook een lekkere bui verwacht. Maar jeetje wat regende het hard zeg.. en die onweer hier die is ook niet hetzelfde het is echt zo ongelovelijk hard, iedere donder weer!
Toen viel ook nog even fijn het licht op mijn kamer uit, dat hebben ze na 10 keer draaien en naar de bedrading kijken gelukkig wel kunnen maken.

Om kwart voor 3 zaten we klaar aan tafel te wachten, na het natregenen gister hoopten we wel dat ze met de auto konden komen om ons op te halen. Toen er om half 4 nog niemand was werd het zelfs voor indonesische begrippen laat. We waren niet afgebeld maar ik moet zeggen dat ik ondertussen toch wel echt twijfelde of we naar school zouden moeten. Ik had verschikkelijk veel zin om te winkelen dus misschien hoopte ik gewoon dat het niet door zou gaan. Laat het misschien in de zin hiervoor maar weg!
We zijn al een aantal keer op de hotel telefoon gebeld maar deze boodschappen worden niet doorgegeven. Any had geen telefoon gehad maar kon wel even bellen voor ons, Niko zei dat hij onderweg was. Ongeveer 5 minuten laten stond Made hier op voor op de scooter. Gelukkig had ze een regenponcho voor me meegenomen zodat ik niet helemaal drijfnat aan zou komen.

Op school ben ik naar buiten gegaan met mijn groepje, di t blijft waarschijnlijk tot het einde aan toe mijn groep. We hadden ondertussen nog maar een uur de tijd voor de kinderen weer zouden worden opgehaald erg vervelend voor hen natuurlijk. Ze hadden eerst op ons zitten wachten en nu hadden ze maar kort les maar goed dat was niet anders. Ik wilde de kinderen ‘draw something’ laten spelen. Ik had papiertjes geschreven met woorden over het weer en de natuur en dan moest 1 het tekenen en de ander het raden. Wat waren ze lekker fanatiek bezig zeg. Dit spel sloeg echt heel goed aan. Deze ga ik dus ook zeker in mijn onderzoek gebruiken en volgende week nog eens terug laten komen bij een ander thema. Ik had bedacht dat ik daarna nog een stuk theorie over de werkwoorden zou uitleggen waar ze dan vandaag zinnen bij zouden moeten maken. Maar hier was helemaal geen tijd meer voor best jammer dat het niet meer lukte. Maar goed ook wel fijn want dan hoef ik nu niet een complete lesvoorbereiding te maken.
Morgen gaan we een sportdag organiseren en vrijdag ben ik vrij maar dan heb ik wel afgesproken de lesvoorbereiding te maken zodat Niko dit alleen hoeft te volgen.

Even terug naar gisteren, toen we terug waren gingen we eerst lekker eten op de markt, ik heb martabak gegeten een soort filodeeg met ei en groenten erin. Leuk om op de markt een paar mensen tegen te komen die engels spreken en daar zo trots op zijn en het graag met je oefenen. Ook de reactie van mensen is altijd erg leuk als je verteld dat je les geeft aan kinderen, Engelse les. Dan vinden ze altijd dat je ook maar naar hun dorp moet komen want zijn dochter zou ook Engels moeten leren.. Na het eten hebben we nog even gebakken banaan met chocolade en kaas gekocht.. Dat is ongeveer € 0.30 en een van de lekkerste dingen ooit! Al het eten op de markt smaakt trouwens erg goed maar is niet erg gezond..

Terug in het hotel ging ik lekker al om 8 uur in m’n bed liggen zodat ik lekker zou kunnen lezen. Ik lag nog geen 10 minuten of m’n licht viel weer uit, zo irritant. Ondertussen regende het weer keihard en ik ging dus in m’n pyjama met een paraplu op slippers naar de lobby wat een drama zeg door halve rivieren op spekgladde tegels hihi. Gelukkig konden ze het heel snel maken en had ik weer licht..

Ach verder is er gister weinig gebeurt, ik had deze blog nu graag geplaatst maar helaas ligt internet er helemaal uit sinds de stroom net was uitgevallen.. blehh drama!



kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Franciene

Actief sinds 30 Sept. 2013
Verslag gelezen: 119
Totaal aantal bezoekers 23934

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2013 - 31 Januari 2014

Bali

Landen bezocht: