Bountry strand lembongan - Reisverslag uit Payangandesa, Indonesië van Franciene Bakker - WaarBenJij.nu Bountry strand lembongan - Reisverslag uit Payangandesa, Indonesië van Franciene Bakker - WaarBenJij.nu

Bountry strand lembongan

Door: Francien

Blijf op de hoogte en volg Franciene

20 December 2013 | Indonesië, Payangandesa

Zo een blog geschreven vanaf een heel mooi eiland wat dat is Lembongang wel hoor.
Vannacht was echt verschrikkelijk ik had mijn boek uitgelezen de moordenaar was verdronken blabla en klaar. Toen dacht ik oke tijd om te slapen want ik schrok toen ik zag dat het al half 1 was. Ik moest tenslotte vroeg op de volgende ochtend omdat Trisna me om 8 uur op kwam halen. Dus snel t licht uit en m’n ogen dicht zodat ik in slaap zou vallen. Niets was minder waar ik besloot klaar wakker te zijn. Toen ik om half 2 internet verbinding kreeg na uren geen bereik moest ik dan ook even met Nederland whatsappen. Maar om half 3 moest ik van mezelf echt mijn telefoon weg leggen en gaan slapen. De mensen die rond mijn huis wonen staan ten slotte al om 5 uur op dus dan zou mijn diepe slaap ook voorbij zijn. Maar nee nog steeds kon ik niet slapen in heb het 4 uur zien worden en heb geen idee hoelang ik daarna nog wakker heb gelegen. Ik weet wel dat toen mijn wekker om 7 uur ging ik dat helemaal niet zo grappig vond.

Eenmaal in de auto voelde ik me een stukje beter even rustig wakker worden, was ik al slaperig hihi? Ik whatsappte Petra zoals we hadden afgesproken toen we Sanur binnen reden we hebben haar opgehaald bij haar hotel zodat we nog even samen op het strand konden liggen voordat ze morgen dan echt vertrekt naar Slowakije. Leuk om even samen te kletsen ze heeft er al die weken over gedacht wat ze wilde doen als ze terug kwam. En nu aan het einde weet ze het eindelijk wat goed he, zo’n helder moment. Daar hebben we lekker over liggen kletsen en de tijd ging zo snel. Ik moest al naar mijn boot toe omdat die anders zonder mij zou vertrekken!
Bah doei zeggen blijft iets waar ik echt een hekel aan heb, maar goed het was nu al makkelijker dan de vorige keer. Ik denk dat we elkaar toch nog wel een keertje zullen zien. Snowboarden in Slowakije of surfen op de geweldige golven van wijk aan zee hihi.
Ik had een kaartje gekocht voor de fastboat nou dat heb ik geweten ook jeetje zeg. De boot vloog over de golven maar helaas was de boot niet erg goed in vliegen. Dus na iedere vlucht knalden we weer keihard op het water neer. Het was net een achtbaan, ik ben wel een watermens dus ik kon het goed hebben maar ik zat ook wat mensen witter worden hihi. Maar wat ik niet kon hebben was de klap die je iedere keer voelde als de boot op het water neerkwam. Dat voel je echt in je rug jeetje ik denk dat ik morgen nog na kan genieten van dat boottochtje.

Toen kwamen we eindelijk bij het eiland in de buurt en werden de golven gelukkig minder. Het water was zo ongelofelijk blauw echt prachten zo’n mooie kleur ik sta nog steeds een beetje versteld. En het strand wouw ik denk dat dit is wat ze met bounty stranden bedoelen zo mooi vond ik het. De zon scheen erop ja het plaatje was compleet. We gingen van boort en daar zou iemand me naar mijn homestay brengen wat natuurlijk niet zo was. Oh ik word zo moe van afspraken die niet nagekomen worden! Dus heb ik een ‘scootertaxi’ geregeld en deze heeft me hier naar toegebracht. De vrouw van het huis zat al op me te wachten alsof ze wist welke boot ik zou nemen. Officieel kon ik pas inchecken vanaf 14 maar gelukkig zijn ze niet zo moeilijk dus een uur eerder was prima. Mijn kamer heef t airco wat fijn is ook met muggen die zijn er dan minder. Een klamboe is er niet dat is minder, maar gelukkig heb ik mijn heerlijk stinkende muggengel mee.
Nadat ik het grootste deel van mijn spullen op bed had gegooid ben ik naar het strand vertrokken opzoek naar een snorkeltripje en wat zonnestralen. Ik heb een heel stuk gelopen maar niemand bood me een snorkeltrip aan pff normaal zijn ze niet van je af te slaan maar nu.. Ik heb een heel stuk gelopen tot ik buiten de bewoonde wereld was. Een heerlijk rustig strand waar alleen 2 garnalenvissers rondliepen. Ze trokken de garnalen zo met hun blote handen uit het zand dat moet je maar kunnen, precies op de goede plek en zo snel!

Maar ik was het liggen daar snel zat dus ik liep weer terug de andere kant op. Daar kwam ik lang een grote club met mooie lounge banken en goede muziek. Daar ben ik dan ook maar heerlijk op gaan liggen wachtend tot me iets te drinken aangeboden zou worden. Dit werd mij niet aangeboden dus ben ik maar weer weggegaan toen ik dreigende wolken mijn kant op zag komen. Leuk hoe je op een gegeven moment weet wanneer het echt hard gaat regenen.

Precies op tijd was ik binnen, nou als het dan toch regent doe ik eventjes een uurtje mijn ogen dicht. Ik had verwacht dat dat me wel goed zou doen maar het tegen deel was waar. Ik had knallende koppijn toen ik wakker werd. Misschien had ik ook wel een beetje te weinig gedronken vandaag dus ik heb een halve liter water en een blikje cola gedronken in de hoop dat het beter zou worden. Toen ik weer naar buiten wilde gaan omdat het droog was.. was het niet meer droog. Haaha lekkere zin maar goed het begon net weer. Ik heb nog even gezeten en daarna ben ik met paraplu vertrokken omdat ik nog een snorkeltrip wilde regelen. Uiteindelijk heb ik iemand gevonden die wel iemand kon bellen die misschien wel kon komen. Naja even zitten wachten maar deze persoon kwam toch niet in verband met de regen. Maar hij zou om 7 uur bij mijn hotel zijn dan konden we er eventjes over praten.

Dus kon ik mooi eerst even eten, ik ben bij een sunset restaurant gaan zitten wat 1 grote grap was omdat er natuurlijk helemaal geen zon was. Maar het eten was er wel goed en het is vrijdagavond dus ik heb ook een cocktail genomen. Jeetje de naam was poison als in vergif nou ik heb het geweten ook! En ik moest aan het einde nog doordrinken ook omdat ik hier anders niet op tijd terug zou zijn. Ik was erg blij met het flesje water wat ik bij m’n eten had besteld!
Ik heb hier een tijd met die man zitten praten hij kon zich niet vinden in mijn prijs maar ik hield voet bij stuk en hij belde me net. Hij weet niet zeker of er andere gasten zullen zijn maar we kunnen op 5 plekken snorkelen met daarbij het mantra gebied! Ik hoop zo hard dat ik mantra’s zal zien ook al vind ik dat ook erg spannend! Misschien ga ik zo nog even googlen wat zo’n beest nu precies is en doet hihi.

Daarna, ga ik in een heerlijk diepe slaap vallen want jeetje ik ben me toch moe, wat ook logisch is na zo’n nacht. Hier zijn tenminste geen blaffende honden, hanen en varkens om herrie te maken. Maar ik vraag me af wat de jongen in de kamer hiernaast allemaal aan het doen is.. nee ik wil het niet weten. Fijn dunnen muren.



x

  • 20 December 2013 - 16:45

    Jannie:

    Wat leuk dat je Petra nog even ontmoette!! Ben benieuwd hoe het morgen is, onder het water, succes!! Hopelijk heb je een goede nachtrust genoten....

  • 21 December 2013 - 09:25

    Bert-Jan:

    Dat gaat weer een geweldig weekend worden als ik het zo lees. Voelt vast nog lekkerder dat je nu helemaal vakantie hebt. 21 december bij ons is de winter begonnen, maar het lijkt wel herfst, regen en wind. Wij houden ons wel op de been die laatste paar dagen winter..........

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Franciene

Actief sinds 30 Sept. 2013
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 23918

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2013 - 31 Januari 2014

Bali

Landen bezocht: