En toen waren er 3 - Reisverslag uit Legian, Indonesië van Franciene Bakker - WaarBenJij.nu En toen waren er 3 - Reisverslag uit Legian, Indonesië van Franciene Bakker - WaarBenJij.nu

En toen waren er 3

Door: Francien

Blijf op de hoogte en volg Franciene

20 Januari 2014 | Indonesië, Legian

Hee daar,
Vandaag de laatste dag alleen met Nancy, wat ga je dan doen.. Ach dat lees je zo wel, ik typ alvast een deel van m’n verhaal want we moeten toch wachten tot Ilse landt!
Vanmorgen hadden we bedacht dat we wel gebakken banaan als ontbijt konden nemen. Nou dat was echt een fout hoor! Er zat geen deeg om de banaan heen dus ze hadden ze gewoon zo in het vet gegooid en er toen chocolade en kaas overheen gegooid. Of het de banaan, het fruit of de sap was ik weet het niet maar meteen was ik ziek. Top dat eten hier haaha echt genieten.
Daarna zijn we richting het zwembad gegaan, weer heerlijk op de bedjes aan de kant gelegen. Nu kan ik natuurlijk weer het riedeltje beschrijven van in de zon, in het water, op het bedje, op het zwembadrandje maar goed dat wordt ook zo afgezaagd he hihi. Het internet werkte ondertussen niet meer bij het zwembad. Ik heb het aangegeven en ze gingen er heel hard mee aan de slag. Maar wat ze ook probeerden ze kregen het niet gemaakt. Dus uiteindelijk mijn blog maar bij de receptie zitten uploaden, jeetje wat ik er wel niet voor over heb hihi.
Toen weer naar het zwembad weer een stukje liggen lezen in mijn reistijdschrift. Omdat ik er vorige keer al achter was gekomen dat dit niet de beste uitwerking op mij had haaha. Nu wil ik met de transiberia express op reis, gelukkig heb ik niet zo veel geld.. Jeetje wat duur!
Dus.. tijd voor lunch, we zijn weer richting de hoofdstraat gelopen maar de andere kant op dan normaal. Nou we konden helemaal niets vinden en moesten echt lang zoeken voor we een normaal tentje hadden gevonden. Het eerste wat we toen tegenkwamen was mozerella’s haaha, dat was van dezelfde keten als het restaurant waar we pasta hadden gegeten!
Ik heb gedaan wat ik al 2 maanden niet durfde te doen, een salade bestellen! Het is zo’n net restaurant als het hier niet kan, waar dan wel? Dus een mozerella, tomaat salade besteld. Nomnom lekker om weer eens sla te eten ook al was het niet een geweldige salade zoals ik had gehoopt.. vooral erg simpel. Maar het allerbelangrijkste is dat ik niet ziek ben geworden, jeej!
Toen zijn we wezen slenteren door de straatjes van Legian, en de markt in. Daar hebben we wat dingen gekocht die we misschien niet helemaal nodig hadden maar lekker toch wilden hebben hihi. Wat me wel opviel wat een groot verschil met Ubud is.. Ze hebben hier prijsafspraken met elkaar, ze maken heel veel winst omdat niemand ver genoeg in zijn prijs zakt. Maar goed als je naar binnen gaat en wat zachter praat zijn er best uitzonderingen uit te slepen hoor!
Toen hebben we chipies gekocht en zijn terug gegaan naar het hotel. Daar moesten we echt onze tassen opnieuw inpakken. Mijne is akelig vol door een cadeau en Nancy dr deken. Maar goed misschien koop ik nog wel een handbagage tas zodat ik wel alles mee kan nemen wat ik mee wil nemen je komt tenslotte niet iedere dag op Bali!
Na deze zware inspanning hadden we wel een biertje met onze chipies bij het zwembad verdient. Lekker zitten kletsen. Ook over hoe gek het is dat Ilse zo al hier is wat vliegt de tijd toch als je hier bent.. Daar kan ik me echt over blijven verbazen hoor! Ik heb nu wel een beetje het gevoel dat ik erg veel in herhaling val bij het schrijven van mijn blogs! Steeds weer zeur ik hoe snel ik weer naar huis moet een hoe de tijd vliegt.
Maar er is natuurlijk ook een deel waarbij het fijn is om weer naar huis te gaan. Mensen te zien die ik lang niet heb gezien, poes weer zien, normaal uitgaan.. Ja dat ik daar weer van alles moet en het er ijskoud is moet ik dan maar voor lief nemen denk ik! Ach ja, een keuze heb ik toch niet dus ik zal er wel van genieten want dat moet je toch doen van iedere dag!
We zijn even langs de receptie gelopen om een auto voor morgen te regelen we gaan namelijk naar Amed. Even het waterpaleis bekijken en de kust en riffen schijnen daar ook erg mooi te zijn ik ben benieuwd!
Ook ben ik benieuwd hoe het zal zijn om met z’n 3e te reizen ook al zijn het maar een paar dagen. De 23ste vliegt Nancy namelijk alweer terug en dan gaan Ilse en mijn laatste 6 dagen in.. Jeetje nog minder dan 2 weken en ik vlieg weer naar huis..
Nu ga ik even stoppen met schrijven en straks vul ik aan hoe het is dat Ilse hier is! Daarna ga ik wel weer opzoek naar internet, altijd een avontuur!
Zo deel 2 van mijn verslagje over vandaag, nu lig ik lekker in bed. Ilse naast me en Nancy daarnaast op een matras lekker samen! Jeetje wat is het altijd gek om iemand na zo’n lange tijd te zien zeg. Maar toch ook wel heel fijn om ilse door die glazen deurtjes te zien stappen hoor!
Een jetleg doet ze niet aan, meteen lekker met ons mee een happy eten bij onze knoflook plaats! Lekker gegeten tot je dan ratten ziet rennen dan is al je eetlust spontaan verdwenen. Maar goed alles wat in het restaurant rent kan niet ook in de keuken zijn hihi, positief blijven.
En nu liggen we dus heerlijk alle 3 in bed, morgenochtend al vroeg naar Amed en dan nog even samen genieten!
x

  • 20 Januari 2014 - 18:23

    Bert-Jan:

    Klinkt gezellig zo met zijn drieën. Ja de drie maanden komen toch langzaam tot een eind. Geniet dus nog maar lekker van Bali, want het is inderdaad niet naast de deur, al zag ik bij de KLM al een aanbieding voor 699 retourtje Bali, dus Jannie en ik hadden bijna alweer geboekt.

  • 21 Januari 2014 - 08:52

    Kitty:

    Helemaal top meiden, lekker genieten!!! Komt helemaal goed met jullie.. ;) xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Franciene

Actief sinds 30 Sept. 2013
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 23911

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2013 - 31 Januari 2014

Bali

Landen bezocht: