afgesneden van de buitenwereld - Reisverslag uit Candidasa, Indonesië van Franciene Bakker - WaarBenJij.nu afgesneden van de buitenwereld - Reisverslag uit Candidasa, Indonesië van Franciene Bakker - WaarBenJij.nu

afgesneden van de buitenwereld

Door: Francien

Blijf op de hoogte en volg Franciene

21 Januari 2014 | Indonesië, Candidasa

Waa wat vliegt de tijd toch als je hier bent, vandaag was echt zo’n dag hoor! Dan vraag je je gewoon af of de klok wat sneller tikt als je dichtbij de evenaar bent? Ja ik denk dat dat het moet zijn want voor we het wisten werd het al donker!
Vanmorgen had ik mijn wekker gezet, want we hadden een tijd afgesproken met de chauffeur. Maar met z’n 3e douchen en dan allemaal zorgen dat we op tijd klaar stonden was wat lastig. Maar we zaten een kwartier voor we werden opgehaald netjes aan tafel bij het ontbijt. Stiekem wisten wij natuurlijk ook wel dat minstens 10 minuten zou duren voor ons ontbijt op tafel stond dus dat het nog langer zou duren voor we klaar zouden zijn om te vertrekken.
Maar goed toen wij bijna een half uur te laat dan toch klaar waren was de chauffeur er nog niet. Of hij misschien moest bellen voor ons, nou ja dat lijkt me wel he.. Ongeveer 10 minuten later was hij er, dat viel dan weer mee gelukkig. Je weet het hier natuurlijk nooit zeker maar over het algemeen ben ik erg te spreken over te punctualiteit van chauffeurs.
In de auto kon de lange rit beginnen ongeveer 4 uur hadden ze van te voren tegen ons gezegd. Naja het kon natuurlijk altijd erger. Op naar Amed dus, de chauffeur was niet de meest spraakzame en ik vond hem nogal asociaal rijden maar goed dat zal niet de eerste zijn. Dat zorgt er natuurlijk voor dat je overal wel net ietsje eerder komt hihi. Ach het was leuk om weer lekker doelloos uit het raam te staren en te kletsen over hoe Ilse het op haar nieuwe werk heeft.
De natuurlijk aan de oostkant van het eiland vind ik echt heel mooi. Ik heb vandaag geleerd dat de weg van Candi dasa naar Amed gewoon pas sinds 2000 bestaat. Voor die tijd was Amed afgezonderd buiten bootverkeer om? Er konden hier gewoon geen auto’s komen jeetje, ik ga hier nog meer over opzoeken want vind het maar wat interessant! Maar je merkt het hier niet aan veel dingen, er zijn hotels te vinden.. er zijn na lang zoeken pinautomaten te vinden. En wouw wat is het hier mooi zeg. Wat ook wel heel fijn is, er zijn niet zo veel toeristen hier! Dan mag ik zelf best een toerist zijn maar dat betekend natuurlijk niet dat ik ook andere toeristen wil zien hihi. Dat is eigenlijk ook stom he, wel alle dingen willen die alle toeristen willen maar dan wel als enige ;).
Toen we hier aankwamen hadden we vrij snel onze accommodatie gevonden! Dat scheelt weer want hier is er gewoon 1 weg dus heel moeilijk zoals in Legian kan het ook niet zijn. We kijken met onze bungalow uit op de zee dat is natuurlijk ook erg fijn! Het is hier ook echt mooi, je merkt dat alles nog redelijk nieuw is. Maar door de weinig toeristen en het vele aanbod zijn de prijzen goed te doen. Het is ook wel logisch dat het hier wat rustiger is. Ik heb namelijk ook gelezen dat de oostkust de kant is waar het meeste regen valt tijdens het regenseizoen. Nu mogen jullie even raden waar Amed ligt hihi.
Dus toen we onze koffers neer hadden gezet zijn we opzoek gegaan naar een pinautomaat. We waren naar links gestuurd en ik denk dat hij gelijk had dat deze pinautomaat de dichtstbijzijnde was. Alleen werkte deze niet voor onze pasjes, dus waren we voor niets een kilometer gelopen met heuvels op en af, terug dan maar. Eerst lunchen hadden we besloten want de meiden hadden trek! Oke geld uit de kamer gehaald en lunchen aan de overkant met uitzicht op zee. Daar hebben we lekker Gado-Gado gegeten. Dat was al een tijdje terug voor mij dat komt stiekem omdat de rijst m’n oren uitkomt. Dat zeg je toch zo of verzin ik dat nu ter plekke hihi? Maar ik heb besloten nog maar even van het heerlijke eten te gaan genieten want het zou zo zonde zijn als ik straks thuis ben en het nooit zo lekker na kan maken.
We hadden even gezellig zitten kletsen met een jongen uit Oostenrijk. Hij kwam net uit India, waar ik heel graag naar toe wil dus dat was wel leuk. Onderweg naar Australië ja wat leer je toch een hoop mensen kennen die aan het reizen zijn. Ja logisch natuurlijk op reis maar leuke verhalen hoor je zo toch steeds weer!
Toen het weer droog was moesten we toch echt de andere kant op lopen op zoek naar een ATM waar onze pasjes wel in werkten. Na 2 kilometer lopen kwamen we deze gelukkig tegen. Toen moesten we naar de wc dus zijn we braaf iets gaan drinken. Ik had voor de verandering een goede keuze gemaakt! Toen de stroom het weer deed durfden we de wc in en konden we verder lopen. Natuurlijk begon het net te regenen toen we weer naar buiten stapten maar om niet helemaal in het donker terug te moeten lopen gingen we toch maar.
Truus en troela waren bang voor onweer maar ik vertelde een mooi verhaal over kilometers haaha. Gelukkig waren we er ook echt zodat het net leek of ik verstand had gehad van wat ik zei. ;)
Omdat we wel heerlijk nat waren geregend zijn we even naar de kamer gegaan maar niemand had echt zin om om te kleden dus zonder doel in de airco gezeten. Daarna weer naar beneden even een hapje eten. Daar kwam de jongen uit Oostenrijk ook weer aanwaaien dus die hebben we aan tafel uitgenodigd. Toen hebben we ook nog even half met de franse aan de tafel naast ons gesproken. Zij waren in een jaar tijd heel Australië rond gegaan. Ik moet niet te veel van dat soort verhalen horen hoor, anders ben ik weer vertrokken voor ik terug ben.. Oh nee er moet een scriptie geschreven worden.
Na het avond eten was Ilse stiekem wel erg moe, niet zo gek met een jetlag. Dus hebben we de rekening betaald en zijn we terug naar boven gelopen. Met wat kikkers die voor ons uit sprongen ik vind kwakende kikkers grappig hihi. De kikkers vonden de regen geloof ik wel grappig of de vijver voor ons huisje? Ach maakt niet uit alles buiten begint aardig stil te worden, het licht staat hier al uit. Iedereen is klaar om te slapen of slaapt dus misschien moet ik dat ook maar gaan doen.
Morgen hebben we een tripje geboekt naar het waterpaleis en de tempel tegen de berg.. ook stoppen we ergens bij wat mooie rijstvelden. Ach we gaan het beleven..
Erg jammer van de onrustige zee want snorkelen en duiken schijnt hier ongelofelijk mooi te zijn.. Naja dat zien we dan maar als teken dat ik hier nog een keer terug moet komen!
x

  • 23 Januari 2014 - 21:09

    Jannie:

    Jammer dat het verhaal niet compleet is x

  • 24 Januari 2014 - 14:59

    Jannie:

    Yeah...nu wel compleet!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Franciene

Actief sinds 30 Sept. 2013
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 23953

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2013 - 31 Januari 2014

Bali

Landen bezocht: