Eerste belevenissen - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Franciene Bakker - WaarBenJij.nu Eerste belevenissen - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Franciene Bakker - WaarBenJij.nu

Eerste belevenissen

Blijf op de hoogte en volg Franciene

03 November 2013 | Indonesië, Ubud

hee daar was ik alweer!

Wat een lieve reacties onder m'n vorige blog dat doet me zeker goed! Blijf dat doen want nu heb ik het nog niet nodig nu wil ik echt alles met jullie delen hihi daarom schrijf ik ook nu alweer de eerste indrukken zijn allemaal zo intens heerlijk omdat met jullie te delen dus vandaar zo snel al weer een blog nu kunnen jullie natuurlijk niet van me gaan verwachten dat ik zo heerlijk snel blijf met jullie op de hoogte houden ;)

Wouw gister dus m'n eerste dag nadat ik m'n blog had geschreven heb ik nog even geslapen tot 9 uur toen was ik het echt zat.. Toen ik aankwam was ik gewoon in m'n kamer gedropt dus nu ik wakker was moest ik echt even opzoek gaan naar waar ik me moest inchecken had ik bedacht. Ik liep richting de lobby dat was het enige bord wat ik kon vinden en dat klonk best wel goed..
Daar kwam ik Iris en Marloes tegen de andere vrijwilligers waar ik samen les mee zal gaan geven. Ik heb bij hun aan tafel gezeten en even gezellig kennis gemaakt. De meiden vertelden me dat ze de dag ervoor rijst als ontbijt hadden gekregen maar nu brood omdat ze niets van de rijst hadden gegeten.. Ik kreeg dus ook wit brood met een eitje te eten. En ehm, aan inchecken doen ze hier helemaal niet, oeps grapje ;)

Na het eten gingen de meiden weg op hun scooter dus ik had even tijd om ja lekker niets te doen, ik ben gaan zitten en toen toch even gaan liggen maar toen ik bijna in slaap viel bedacht ik me dat ik zo natuurlijk nooit over m'n jetlag heen zou komen dus ik ben niet gaan slapen maar snel naar buiten gegaan. Daar even zitten lezen en zitten praten met Wendy die hier al wat langer zit. Over waarom we beide hier op Bali zijn wat onze persoonlijke redenen zijn erg leuk om zo te kunnen praten. Zij mist haar dochters ook waarvan er 1 ongeveer mijn leeftijd is dus voor haar natuurlijk ook gezellig.

Toen wilde ik wel zien waar ik eigenlijk zat, ik was tenslotte in het donker aangekomen en had niet veel meer dan koplampen gezien. Ik ben richting de grote weg gelopen kwam op het terrein allemaal geitjes tegen, wil er verder niet over nadenken waar die voor zijn! Bij de grote weg ben ik zo snel mogelijke en pad in geslagen want al die toeterende auto's en brommers die me vragen achterop te gaan was toch niet helemaal het idee. Ik liep al snel tussen de bamboe, bananenbomen en sawa's in. Erg leuk om te zien dat m'n hotel echt gewoon in de 'echte natuur' ligt hihi! Onderweg grommende honden, vrolijke schoolkinderen, loeiende koeien en de meest prachtige tempels tegen gekomen. Na 3 kwartier lopen begon ik toch te twijfelen of er nog wel een weg naar links zou komen waardoor ik weer terug zou kunnen uiteindelijk ben ik dan ook maar dezelfde route weer terug gelopen.. ik voelde ook wat druppels vallen dus ik was bang voor een tropische regenbui maar deze bleef gelukkig uit.

Terug bij het hotel vooral blijven kletsen want ik wilde echt niet in slaap vallen. Nou dat is gelukt ik had 's ochtends al met Wendy afgesproken dat ze me een leuke plek om te eten zou laten zien.. Zij is ook vegetarisch en had er de avond ervoor heerlijk gegeten. Iris en Marloes vroegen of ze ook meekonden. Even bij het hotel gecheckt of ze tijd hadden om ons te brengen, dit kon dit kan geloof ik echt altijd bizar he.. Overal brengen ze je naar toe en niets kost geld.. Sterker nog ze willen geen fooi aannemen voor de ritjes die ze maken. Wereld van verschil zien we maar weer!

Toen het donker begon te worden stond het busje klaar, ze rijn hier steeds keurig op tijd! Op de markt hebben we bij een kraampje zitten eten. Gezellig tussen allemaal mensen die we alleen 'eetsmakelijk' konden wensen hihi! Gelukkig was het meisje van het hotel er bij om ons te helpen bestellen! Ik heb echt heeerlijk zitten eten de tempeh zoals ik hem alleen uit Indonesië kende en ik Nederland nog steeds niet had gevonden. Hmm genieten daarbij had ik icetea gedronken.. Ik proefde dat dit aangemaakt was ik zag achteraf pas dat dit was uit een bak water die daar gewoon stond en ehmm waarschijnlijk uit de kraan kwam. Maar goed ik heb de inentingen en pillen niet voor niets genomen kom maar op hihi ;)
Toen we uitgegeten waren barste de regen los het kwam met bakken uit de lucht de vloer was zo glad het was echt bizar zodra het iets minder te keer ging zijn we naar het busje toe gerend. Dit klinkt vrij makkelijk maar we moesten over een weg die in een rivier verandert leek te zijn en dat allemaal in en een paar minuten tijd hihi, dus dat waren die hevige tropische regenbuien! In het busje nog even uitgerekend dat we voor €0,80 zo lekker hadden gegeten!

Toen hebben we nog even hier binnen gezeten en heb ik lekker kunnen skypen naja met een beetje vertraging in de verbinding die af en toe ook weg viel hihi maar wel een luxe hoor dat internet op m'n kamer! Ook heb ik maar even naar mijn contactpersoon van het learning center gemaild want daar had ik nog niet van gehoord terwijl bij die meiden hun contactpersoon de eerste avond meteen langs kwam..
Ik ben om 9 uur richting m'n bed gegaan. Ondertussen hoorde ik buiten harde donder! M'n bed trilde ervan maar volgens mij was het nog niet eens hier in de buurt..

En toen heb ik gewoon lekker tot half 6 liggen slapen dat zijn toch 7.5 uur heerlijk vanmorgen weer even kunnen skypen. Straks onder de koude douche en dan een lekker ontbijtje opzoeken want de dag begint vroeg omdat ik lekker naar Ubut ga vandaag! Eens even kijken wat daar te beleven valt en even wat inkopen doen.

Voor nu, slaap lekker ;)

p,s ik zal een poging doen hier foto's op te zetten voor mensen zonder facebook maar dat vind mn laptop toch wel erg lastig..

  • 03 November 2013 - 00:49

    Sandra:

    Erg leuk om te lezen hoe het jou daar vergaat Franciene. Dus blijf vooral regelmatig blogs plaatsen ;) Wat lekker dat je gewoon een goede nacht hebt kunnen maken... Ik ga nu mijn oogjes sluiten hier in het Wj bedje. Bizar dat jij dan net wakker bent... Veel plezier.. Xx

  • 03 November 2013 - 00:50

    Quinta:

    Zoooo leuk! Hihi een leuke blog voor het slapen gaan. Heb hem Roy voorgelezen, hoewel dat soms een beetje moeilijk was door het missen van interpunctie hihi. Maar met zo veel indrukken en zo veel dingen die je wilt schrijven, is dat ook een moeilijk opgave. Super om te lezen dat je het naar je zin hebt, en natuurlijk heb ik je andere blogs ook al gelezen en houd ik bij als je er weer eentje schrijft!
    Blij dat je ook van het eten kunt genieten, en een leuke bijkomstigheid dat het zo goedkoop is! Lekker genieten, en veel plezier en succes bij het lesgeven. Wanneer ga je daarmee starten?

    Heel veel liefs en dikke knuffels Quinta & Roy xxxxxxxxxxxx

  • 03 November 2013 - 08:03

    Yvon:

    Wat een heerlijk verhaal weer! Is of was het leuk in ubud? Geniet!

  • 03 November 2013 - 08:59

    Tjeerd:

    Francien, klinkt toch als vakantie, ik kan niet wachten.
    Geniet van al je indrukken en heel veel plezier daar.

  • 03 November 2013 - 10:06

    Mari-Joke:

    Wat een leuke belevenissen allemaal weer. Ik geniet met je mee.
    Als jij de tofu net zo wil eten in Nederland is het misschien handig om een kookcursus op Bali nemen....
    Die worden overal gegeven volgens mij.
    Anders heb ik nog een een leuk kookboekje voor je als je terug bent.
    Genieten maar Franciene. Was Ubud wat te doen en hoe ver zit je van Ubud af?

  • 03 November 2013 - 16:05

    Bert-Jan:

    Dat je tijd hebt om straks ook nog voor de klas te staan, met al dat app-en, skype en deze blog. Leuk hoor, ik weet meer wat je doet nu dan als je hier om de hoek bent in Beverwijk zit.
    Morgen zal je wel moeten beginnen denk ik, ben benieuwd hoe je dat vindt.
    Doe je inderdaad voorzichtig met drinken, eigenlijk alleen dichte verpakkingen, het zou zo jammer zijn als je wat oploopt.
    Voor zo slaap lekker, wij gaan aan de borrel bij het haardvuur, waar je net van je moeder een foto van hebt gehad. Kus bj

  • 03 November 2013 - 16:22

    Jannie:

    Goed verhaal....slaap lekker en succes morgen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Franciene

Actief sinds 30 Sept. 2013
Verslag gelezen: 335
Totaal aantal bezoekers 23953

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2013 - 31 Januari 2014

Bali

Landen bezocht: