Surfen, tanah lot & cocktails (: - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Franciene Bakker - WaarBenJij.nu Surfen, tanah lot & cocktails (: - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Franciene Bakker - WaarBenJij.nu

Surfen, tanah lot & cocktails (:

Door: Francien

Blijf op de hoogte en volg Franciene

02 December 2013 | Indonesië, Ubud

Dag lieve allemaal,



Oh daar is dan mijn verslag van mijn lange weekend, ik vraag me af of ik alles nog wel weet maar ik schrijf gewoon alles op waar ik aan denk. En er schiet me van de week vast nog van alles binnen wat ik met jullie wil delen maar dat schrijf ik dan nog wel!

Vrijdagochtend lekker op tijd wakker, gewoon uit mezelf ga ik hier toch ooit nog uitgerust worden. Na een heerlijk ontbijt (ahum..) ik kreeg alleen 2 geroosterde broodjes niet voor erop en niets erbij, ik heb Any even heel vriendelijk terug geroepen dat ik dat niet zou accepteren en dat ik kaas en jam wilde. Dat kreeg ik gelukkig ook wel. Daarna door de driver opgehaald die keurig op tijd was.. ze kunnen het wel hier ;)
Op de markt hebben we Petra opgepikt en toen gingen we onderweg naar Sanur waar Anja en Laura verbleven. Vandaar gingen we verder naar iets met een s vlak bij kuta maar we zijn uiteindelijk belang bij iets met de l vlak bij kuta. Nou voor mijn gevoel was het gewoon kuta maar goed. Daar hebben we eindeloos naar een hotel gezocht maar t zag er allemaal niet echt fris uit en t voelde niet goed. Uiteindelijk hebben we zelf iets kunnen vinden waar we gelukkig van werden en dit was vlak bij het strand dus dat was ook wel erg prettig. We zijn meteen naar het strand gegaan maar het was een beetje bewolkt. Zal je altijd zien ga je naar de kust voor mooi weer.. is t daar ook bewolkt. Maar we waren weg gegaan uit de regen dus opzich was het al heel fijn.
We hebben lekker op het strand gezeten, naja lekker ik weet nog dat ik me verschrikkelijk heb lopen irriteren aan alle mensen die je dingen willen verkopen. Hennatattoo, fruit, armbandjes of surflessen en willen jullie echt geen bedje? Pff bah dat was wat iedereen met kuta bedoelde, ik snap het helemaal. Ik weet dat het 10 jaar terug ook wel een beetje was maar toen was ik nog blij met m’n dolfijnen henna tattoo!

Na het strand hebben we wat gegeten in het hotel naja, ik heb een omelet gegeten en de rest heeft nauwelijks iets gegeten want die zaten vol van de bakso (soep) die we om 13 uur hadden gegeten. Ach ja ieder zo z’n eetlust? Daarna hebben we biertjes gehaald in de supermarkt en lekker op het balkon gezeten om ons af te vragen of we nog uit zouden gaan. Uiteindelijk zijn we wel kuta ingelopen een stuk daar hebben we op het dakterras van een shoppingmall gezeten. Erg mooie tent en er hingen allemaal aankondigingen van Afrojack deze komt op 11-12-13! Daar ga ik waarschijnlijk heen met Petra! (:
De meiden hadden niet meer echt zin om uit te gaan dus zijn we nog even bij de Mac gestopt omdat ik daar in Nederland zo’n hekel aan heb ;). Om daarna terug te gaan naar het hotel wat natuurlijk ook geen ramp is.

De volgende ochtend hebben we genoten van een heerlijk ontbijt met tosti’s, omelet, jam, kaas, rijst, fruit hmm wat stond er niet? Echt heerlijk gegeten om daarna gewapend met een grote fles water naar het strand te vertrekken. Daar hebben we eerst een tijdje in zee staan wachten omdat Anja en Laura er nog niet waren. Daarna zijn we lekker gaan liggen, ik had me helemaal ingesmeerd behalve m’n scheenbenen want tsja daar zat allemaal zand op.. Oke daarna heb ik heerlijk levend liggen verbranden omdat ik nooit verbrand haaha. We zijn ook in de zee geweest om te vechten met de golven heerlijk zeg zulke golven! Natuurlijk stiekem ergens ook best eng maar dat geeft niet want wij zijn stoeeer haaha. Op het strand waren vandaag veel minder verkoop mensen dat kwam denk ik door de plek waarop we lagen. Lekker aan het randje van de stad dus veel rustiger! Er waren wel verkopers trouwens en bij 1 daarvan hebben we een taxiritje geboekt wel wilden namelijk graag de zonsondergang bij de tanah lot tempel zien! De man gaf wel netjes aan dat we ons moesten realiseren dat er erg veel toeristen zouden zijn bij de tempel. Dat maakte niet uit, ik had al zoveel mooie foto’s gezien ik wilde het gewoon met mijn eigen ogen beleven! Dus rond een uur of 1 zijn we terug gegaan naar het hotel waar we heerlijk in het zwembad zijn gedoken en daarna de schaduw hebben opgezocht dat was ook wel echt nodig ;). Daarna lekker douchen en klaar om naar de tempel te gaan, onze driver zat netjes te wachten. Dus daar gingen we, Anja bleef in het hotel want die vond dat ze wel genoeg tempels had gezien en dat alles toch maar hetzelfde was. Het was erg druk onderweg en even vroegen we ons af of we de zonsondergang überhaupt wel zouden kunnen zien.

Er waren inderdaad erg veel toeristen bij de tempel, vooral veel japanners. We hebben een stukje rondgelopen en naast een grot gestaan waar een ‘heilige slang’ lag.. Ik ben lekker niet gaan kijken want ik probeer te geloven in een slang-loos Bali. Ook al hebben Iris en Marloes al 2 wilde gezien.. Maar goed ik steek m’n kop in het zand en zie niets hihi. De tempel was erg mooi vooral toe de zon in de zee zakte wouw betoverende plek zeg! Maar dit is nog moeilijker te omschrijven dan het duiken was.. dit is ook iets waar je gewoon bij moest zijn om het je voor te kunnen stellen. Of je moet je prachtige foto’s van me gezien hebben dan krijg je ook een heel klein beetje een beeld hihi.
In de taxi had de driver hele verhalen over zijn ex vriendinnetjes die allemaal uit Duitsland of Zwitserland kwamen! Hij had daar ook 2 maanden gewoond en sprak erg goed Duits grappig. Toen vertelde hij nog over dat hij in Zwitserland dik en wit was geworden en dat hij zichzelf daarom erg mooi vond. Haaha ach ja, dan zijn wij toch een partij prachtig met ze allen ;). Hij vond dat als je bruin was dat je er vies uitzag. Blijft stom dat je altijd wil wat een ander heeft. Ook heb ik heel leuk met de meiden zitten praten, Laura vertelde dat als je bij google intypt ‘why..’ dat er dan meteen de vraag komt waarom Duitsers altijd kuilen in het zand graven. Zo kwamen we op meer leuke dingen zoals Nederlanders die de gratis zeepjes meenemen uit het hotel.
De driver wist een leuk tentje en daar heeft hij ons afgezet zodat we iets konden eten. Want ondertussen was het 20 uur en hadden we echt trek! Het was een leuk lokaal tentje waar je voor weinig geld lekker kon eten, dat zijn de beste plekjes! Het ziet er vaak niet zo gezellig uit maar het eten is er top.

Na het eten hebben we Anja opgehaald, we hadden haar trouwens wel voor het eten gevraagd maar toen had ze al gegeten. We wilden ergens een drankje doen en misschien daarna nog wel uit gaan. We zijn beland bij billys nou wat een grap was dat. Er waren Australiërs en wat een bijzondere figuren waren dat! Paars en blauw haar was gewoon normaal, en dan nog even mooi opgeschoren ook. Maar goed ik vind dat iedereen eruit mag zien zoals ze willen.. Maar ze waren ook gewoon straal bezopen met ze allen echt niet te filmen. Ergens begrijp ik het ook wel hoor, als je kijkt wat drank hier kost en in Australië het is een dubbel paradijs voor die mensen.. Na de cocktails zijn we terug naar het hotel gegaan omdat de meiden moe waren. Ik was ook wel moe door m’n verbrande huid denk ik maar ik had uitgaan ook wel leuk gevonden.. Volgens mij hebben we daarna ook nog een tijd op het balkon gezeten en muziek geluisterd en gekletst. Ik merk dan echt dat ik in het Engels aan het denken ben grappig hoe snel dat gaat. ( volgens mij heb ik dit al een keer in m’n blog geschreven) Daarna tijd om heerlijk te gaan slapen.

De volgende dag ging ik met Petra mee we hebben lekker een uur over het strand gewandeld. Als voorbereiding op het hardlopen samen haaha. Op het strand kwamen we een optocht tegen welke mensen bewust wilde maken van hiv en aids. Erg goed, het leek een beetje op de mini versie van de gayparade wat zag deze mensen en vooral mannen en gezellig uit hihi!
Na het ontbijt dat weer heerlijk was zijn we naar het strand gelopen opzoek naar een surfschool want als je in Kuta bent moet je surfen ook! We hebben heerlijk over de prijs onderhandelt en hebben een goede surfleraar gevonden waar we het eens konden worden. 6.50 per uur, dat is nogal een verschil met een lesje in Nederland zeg. En als ik kijk wat die mannen hier allemaal voor me deden dan waren zij hun geld meer dan waard! Ze hielpen je over sommige golven heen en duwden je in de goede positie van de golf zodat ik veel minder hoefde te peddelen. Ik kon meteen opstaan, was dat verjaardagscadeau toch zeker ergens goed voor! (:
Ik vond het echt een heerlijk gevoel als ik stond en kreeg ook te horen dat ik een erg goede stijl had als ik stond. Ik had alleen erg veel moeite om zelf in de golf te komen en op de goede plek op te staan. Een paar keer kwamen er ook echt hele hoge golven waarbij de surfleraren en wij allemaal onder water verdwenen.. Soms was dat best eng, dan raak je helemaal gedesoriënteerd doordat er meerdere golven vlak achter elkaar komen en er een flinke onderstroom staat. Als je er op dat moment over nadenkt dat er een board aan je enkel vast zit welke je niet op je hoofd wilt hebben kan dat best even eng zijn. Alleen weegt het heerlijke gevoel dubbel en dwars op tegen dat bange gevoel wat was het gaaf zeg. Daarna even op het strand gelegen ik ben maar op m’n buik gaan liggen om de schade een beetje te beperken.
Er kwam een vrouw fruit verkopen en Petra en Laura hebben fruit gekocht welke ze met ons wilden delen maar ik had geen zin om te eten dus ik heb lekker geen vitamientjes binnen gekregen. Ik zei best snel daarna dat ik naar het hotel zou gaan omdat m’n benen echt zo’n pijn deden van de zon! Laura en Anja gingen mee want die wilden winkelen. We waren de dag daarvoor ook al op de marktjes geweest maar toen niets gekocht. Nu gingen we eerst naar de grote mall omdat ik dit wilde, even wat normale kleren omdat ik niet genoeg lange mouwen had meegenomen. Zara en Mango waren hier trouwens verschrikkelijk duur grappenmakers. Daarna zijn we even bij het hotel geweest omdat we dachten dat Petra misschien wel mee zou willen naar de markt en daarna een hapje eten. Maar toen ik Petra vond in de hotelkamer bleek ze hartstikke ziek te zijn geworden ze kon niets binnen houden en voelde zich onwijs beroerd dus ze bleef nog even op bed liggen en zei echt niets nodig te hebben. Dus wij zijn met ze 3e naar de markt geweest. Daar lekker hard geonderhandeld over de prijzen en wat leuke dingen gekocht die ik echt echt echt nodig had.. hihi ;)

Ondertussen was Laura ook al een paar keer in een restaurant gerent omdat ze ziek was geworden. Toen we terug liepen zei ook Anja zich niet goed te voelen.. Dus ze waren alle 3 ziek geworden van het fruit op het strand waarschijnlijk!
Uiteindelijk na een uur ofzo zijn we wel nog iets gaan eten, Petra kon echt niets eten die heeft cola gedronken. We waren bij dezelfde plek als gister en ik heb weer heerlijk tempeh gegeten. Dat wil ik echt nog leren maken voor ik terug naar Nederland ga. Na het eten gingen Laura en Anja weg uit het hotel ze gingen die nacht namelijk in een studentenhuis slapen waar een kennis van Laura haar vriendin om het moment woonde. De meiden een hele fijne vlucht gewenst en doei gezegd!
Daarna zijn Petra en ik weer lekker naar het dakterras gegaan om cocktails te drinken. Petra was ervan overtuigd dat ze zich daardoor weer goed zou voelen, en ik vond het heerlijk!
Leuk hoe je de hele avond kan praten met iemand waar je op het eerste ogenblik niet veel mee gemeen hebt. Ze werkt in de reclame wereld, rent marathons is bijna 10 jaar ouder dan mij komt uit de andere kant van Europa. Maar kan het echt goed met haar vinden gelukkig!

Vanmorgen zijn we vroeg terug gegaan omdat ik vandaag gewoon les heb gegeven. Toen ik hier weer terug kwam was het leuk om met Iris en Marloes te kletsen maar verder. Bleh op de scooter natgeregend de kinderen waren echt poepirritant.. ( we hadden alle groepen samen omdat er een ceremonie was waren dat er niet veel). Op de markt gegeten dat was wel weer erg lekker! Om daarna onder een half koude douche te staan en op het moment dat ik terug kwam in mijn kamer deed het licht het daar niet meer.. Pff dat is niet leuk thuis komen als je weekend zo chill is geweest maar goed nog maar 4 dagen les geven en dan is het alweer tijd om nieuwe weekend plannen uit te voeren!

Wouw, dat was vast een lang verhaal om te lezen.. wel gezellig dat je ’t einde hebt bereikt hihi! X

Ps. Ik ben al over 1/3de van mijn reis.. wat vliegt de tijd toch!

  • 02 December 2013 - 14:53

    Patricia:

    Wauw, wat een heerlijk verslag weer! :) En dat van die regen dat scheelt straks weer als je in Nederland bent; hoef je niet zo te wennen aan de weersverandering :p

    Liefs

  • 02 December 2013 - 15:40

    Mari-joke:

    Ja, op deze wijze vliegt de tijd en ons maar jaloers maken met al die verhalen van je...:-)
    Vroeger waren er drie dorpjes daar aan de kust nl: Kuta, Legian en Seminyak. De eerste keer dat wij daar waren was dat nog zo,dat is alweer 27 jaar geleden! Maar nu is alles volgebouwd met hotels en resorts. Vandaar dat je denkt dat je nog steeds in Kuta bent! Touristen hebben het ook alleen maar over Kuta.

  • 02 December 2013 - 17:00

    Jannie:

    wat een gezellige babbel, ik moest regelmatig hardop lachen!!!

  • 02 December 2013 - 19:22

    Bert-Jan:

    Je kon al duiken en nu ook alweer surfen. Wordt het een sport vakantie?
    Pas maar op met al die zon en dat verbranden, bruin worden is wel leuk, maar teveel zo'n in niet gezond..
    Heeft Nico jouw les vrijdag nog gegeven? Als die meiden weggaan, moet jij dan in je eentje 100 kinderen les gaan geven, of komt er dan hulp?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Franciene

Actief sinds 30 Sept. 2013
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 23953

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2013 - 31 Januari 2014

Bali

Landen bezocht: