Dank u Sinterklaaaaasje - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Franciene Bakker - WaarBenJij.nu Dank u Sinterklaaaaasje - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Franciene Bakker - WaarBenJij.nu

Dank u Sinterklaaaaasje

Door: Francien

Blijf op de hoogte en volg Franciene

05 December 2013 | Indonesië, Ubud

Ho, Ho, Ho.. oh nee.. fijne Sinterklaas!

Ja 5 december in Bali, even hebben we overwogen om de kinderen vandaag een sinterklaasliedje te leren maar dat zou voor de kinderen natuurlijk nergens op slaan dus dat hebben we maar niet gedaan!

Vanmorgen ben ik vroeg opgestaan ook al moet ik zeggen dat dat me ongelofelijk veel moeite koste. Ik ben vannacht een aantal keer gebeld onder andere door mijn oude stage die nog iets willen afronden. Ik was zo slim geweest om mijn telefoon aan te laten waardoor ik daar wakker van werd. Toen ging er ook nog een beest herrie maken alsof er een alarm afging dus toen was ik weer wakker.. Ach ja we kunnen niet iedere nacht lekker slapen maar mijn dag begon dus met een heerlijke hoofdpijn. Ik ging samen met Petra op de scooter naar Ubud, we zouden even internetten om van alles uit te zoeken en mail te regelen. Daarna zijn we naar de Artgallery waar ik graag naar toe wilde gegaan.
Wat is dat moeilijk zeg, kunst kopen.. Ik wil niet iets kopen wat me na een tijdje gaat vervelen. Maar hoe weet ik dit nu van te voren? Lastig Lastig. Ik werd helemaal verliefd op een schilderij, ik vond de kleuren mooi ik vond de grote afbeelding mooi ik vond de kleine stempels erom heen mooi verwerkt ja dit schilderij was perfect voor mij. Alleen is er een kleine maar, of juist een hele grote maar.. Dit schilderij was 2 bij 3 meter! Haaha Ik weet niet of iedereen die deze blog leest mijn huis wel eens heeft gezien maar ik denk dat dit mijn hele muur zal vullen ;).
Ik vroeg de jongen van de galerij of ze nog iets in die stijl hadden dus hij liet me nog iets zien. Deze vond ik wel mooi maar ik wist niet zeker of ik wel een boeddha in m’n huis wilde.. Want zijn die nog even mooi als je niet in Bali bent? Er hing beneden ook een mooi portret maar bij een portret was ik echt bang dat het me zou gaan vervelen. De grote en kleuren waren wel echt precies goed. En dan waren er nog meer schilderijen die ik mooi vond maar om ze nu allemaal te gaan beschrijven.. Zonde van jullie leestijd en mijn schrijf tijd. We wisten het gewoon echt niet zeker dus hebben gezegd terug te komen nadat we er over na hadden gedacht.. Toen we naar buiten liepen werd ik echt verliefd op een schilderij dat daar hing. Mooie pastelkleuren en een portret van iemand die zo hoopvol keek ik vond het echt heel mooi en dan nog allemaal tekens er door heen verwerkt. Ja dit werd het schilderij dat ik zal kopen. Maar ik wacht nog tot Petra het ook zeker weet zodat we even wat korting kunnen kletsen!

Daarna nog even door de bintang winkel gelopen maar daar was ik natuurlijk gister al geweest. Dus ik was daar echt voor Petra. Toen had ik wraps gevonden dus ik weet wel precies wat ik morgen als avond eten ga eten! Toen we terug kwamen hebben we lekker ons verse fruit gegeten en het bruine broodje met noten, mjam!

Voor we naar school gingen regende het heel hard dus we stonden erg te treuzelen. Op de foto met onze nieuwe regen poncho toen even met ander licht. Toen even hard lachen om stomme grapjes en ja toen om kwart over 3 moesten we toch echt op de scooter hahha.
Op school heb ik de kinderen gesprekjes laten maken met alle vervoegingen door elkaar zodat ze de verschillen leren te herkennen. Bij sommige kinderen weet ik dat dit echt te moeilijk is en dat ze er niets mee opschieten maar goed andere hebben aangegeven het erg leuk te vinden dit soort dingen van me te leren omdat ze het lastig vinden.
Daarna ben ik verder gegaan met de tekeningen waar staan de kinderen over 10 jaar als ze hun droom kunnen volgen? Ik heb ze een stappenplan laten maken en op laten schrijven wat er voor nodig is. Daarna moesten ze een tijdlijn tekenen en laten zien waar ze staan op dit moment. Maar goed daar waren ze nog druk mee bezig toen we gingen opruimen dus volgende week gaan we daar mee verder! Grappig om te zien van de gene die leraar(es) wilde worden was er maar 1 niet. En 5 van de voetballers waren er niet.. Ach ja motivatie is alles!

Na de lessen op het learning center gingen we snel terug want we zouden lekker in Ubud gaan eten. Om te ‘vieren’ dat het Sinterklaas is hihi, onze pakjes avond dan maar. Toen Petra in Payangan instapte gaf ze ons oreo koekjes.. die moest ze van Sinterklaas geven zo lief! In Ubud hebben we heerlijk gegeten en cocktails gedronken want tsja happy hour met 3 voor de prijs van 1 laten we niet aan ons voorbij gaan! Na het eten hebben we gebeld naar VhBali dat we graag presale tickets wilden. We hadden op internet al gezien dat dit maar tot gister kon en dat er nu 150 bij was gekomen naja dat moeten we proberen. Dus waarschijnlijk is het gelukt en kunnen we de kaartjes 2 uur voor afrojack begint ophalen. Wiehoee daar heeft Sinterklaas ons even flink mee verwend zeg!

Voor we naar de shuttle bus terug gingen moest ik geld pinnen, ik ga namelijk in dit weekend weg bij het hotel. Ik ga naar een Balinees gezin, daar waar Petra ook woont. Dat voelt en wat veiliger.. en het is ook geweldig om dat te ervaren denk ik voor de laatste 2 weken dat ik op deze plek verblijf en blijf les geven!

Hele fijne pakjes avond lieve allemaal! x

  • 05 December 2013 - 16:39

    Nancy:

    Klinkt als een hele goeie sinterklaas! Ik ben heel benieuwd hoe je schilderij eruit ziet en helemaal als het bij jou aan de muur hangt. Succes bij je balinese gezinnetje straks! Xxx

  • 05 December 2013 - 16:39

    Mari-joke:

    Prachtige ervaring straks om mee te leven met het Balinese gezin. Wij zitten in de storm en zijn in afwachting of de Sint nog wel komt met dit weer :-)
    Voor jou slaap lekker, selamat tidur dan sampai besok.
    Groeten van oma die hier pakjesavond meeviert.

  • 05 December 2013 - 17:03

    Zwarte Piet:

    Wiedewiedewied
    Hier is jou zwarte piet.
    Je bent nu te ver voor een cadeautje in je schoen.
    Dus moet je t met dit gedichtje doen.
    En een zak met chocolade noten.
    Van die bruine zwarte witte grote.
    Stiekem in je koffertelje met op reis.
    Geniet er maar lekker van meis

  • 05 December 2013 - 18:13

    Jannie:

    Alvast weer een goed weekend, fijn dat je mag verhuizen! Ben heel benieuwd hoe je het daar gaat hebben!

  • 05 December 2013 - 18:26

    Bert-Jan:

    Heb jezelf wel een tekening gemaakt van waar je over 10 wilt staan? Ik hoop dat ik over 10 jaar lekker kan rentenieren, ha, ha, ha. Eerst moet ik dan nog wel 10 jaar kunnen werken.......
    Klinkt wel heel dichtbij als ik lees verhuizen voor nog twee weken, want dat betekend dat wij bijna naar Indonesië komen, heerlijk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Franciene

Actief sinds 30 Sept. 2013
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 23953

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2013 - 31 Januari 2014

Bali

Landen bezocht: