Kleine wereld visdag - Reisverslag uit Jimbaran, Indonesië van Franciene Bakker - WaarBenJij.nu Kleine wereld visdag - Reisverslag uit Jimbaran, Indonesië van Franciene Bakker - WaarBenJij.nu

Kleine wereld visdag

Door: Francien

Blijf op de hoogte en volg Franciene

15 December 2013 | Indonesië, Jimbaran

Hee leukerds,

Dit is de tweede keer dat ik begin deze blog te schrijven omdat mijn computer net besloot even fijn uit te gaan pff, maar ik zal weer opnieuw beginnen want tsja ik wil jullie natuurlijk wel op de hoogte houden!
Ik schreef net dat ik zo slecht kon zien wat ik typte omdat ze zon zo fel was en ik bij het zwembad lag. Ondertussen zou het zou onzin zijn als ik dat schreef want het is gaan regenen dus ik kan alles weer prima zien, geen probleem! Maar vanmorgen hebben we wel even kunnen genieten van het zonnetje ach dat is in ieder geval iets.

Gisterochtend was dat wel anders, het was erg bewolkt en we zagen aan de lucht en voelden aan de wind dat het snel hard zou gaan regenen, ach we worden al echte kenners! Dus besloten we bij de receptie te gaan vragen of er iets in de buurt was wat we konden doen als het slecht weer was. Want om nou een scooter te huren met dat weer is nou niet echt geslaagd. De man van de receptie zei dat ze allen niet uit deze buurt kwamen en het ook niet wisten. Hij wees ons de weg naar de grote straat en verder zei hij dat het regenseizoen was.. Oh joh dat wisten we nog niet!
Naja we besloten een stuk over het strand te gaan lopen, bij het witte zand leken de wolken nog donkerder dan in vanuit het hotel. Jeetje wat was de lucht dreigend en niet veel later zagen we ook bliksem de zee inslaan. Tegelijkertijd waren er allemaal vliegtuigen die aanvlogen om te landen op de landingsbaan in zee. Het lijkt me echt doodeng om zo vlak langs bliksemflitsen te moeten landen. Maar op het strand was het nog steeds droog onderweg kwamen we 2 vissers tegen, niet met een hengel of een groot net maar ik denk dat het een garnalen schepnetje was. Net ietsje groter dan de gene die ik ken van het strand van wijk aan zee! Leuk om hen bezig te zien. Toen we iets later achterom keken zagen we dat het flink hard regende op de plek waar we daarvoor hadden gelopen het leek spontaan mistig. Toen kwamen er allemaal vissersbootjes terug op land ik denk vanwege het goede weer en misschien ook wel door de tijd hoor. We waren aan het einde van dit stuk strand dus gingen we landinwaarts. Daar kwamen we een lokale markt tegen, hier hebben we een rondje op gelopen maar het was echt heel vies. Veel modder, katten en wie weet wat voor andere dieren. Omdat dit de plaats is voor vis werd dit ook volop verkocht het ruikt dan zo sterk!

We zijn na de markt richting de hoofdstraat gelopen maar ik denk via een dikke omweg want het duurde echt heel lang. En toen viel de hoofdstraat ook nog erg tegen dat was echt jammer. In heel jimbarang is het nog viezer dan in de rest van Bali. Ik bedoel overal hier gooien ze gewoon hun afval op straat waardoor het nergens echt schoon is zoals we gewend zijn. Behalve op het strand van Jimbarang maar goed daar betaal je ook voor als je auto binnen dit gebied wil zijn.
Maar wat ik wilde vertellen het stinkt hier zo ongelofelijk je ruikt constant vis lucht, en overal op straat ligt gewoon poep. Echt te spreken waren we niet over deze stad er is erg weinig te doen als de zon niet schijnt! Het hotel is trouwens wel echt prachtig, bijna aan zee met 2 grote zwembaden maar ja om daar nou in de gaan liggen terwijl het onweert is ook niet alles.

Uiteindelijk hebben we besloten naar Pedang pedang beach te gaan, dit is bekend geworden door de film eat, love, pray. Het is een mooi strandje onder aan een klif maar het was erg toeristisch waarschijnlijk door de film. En natuurlijk was het ook niet geweldig weer dus dat was wat jammer. We zijn trouwens met de taxi heen gegaan omdat we niet echt zin hadden in de regen-scooter combinatie! Bij het strand even over de rotsen gelopen en lekker gezeten was wel fijn, normaal schijnt dit een surf paradijs te zijn! Maar er waren niet veel golven en dus ook niet erg veel surfers!

Na dit strand zijn we doorgereden naar Uluwatu tempel, hier moesten we een sarong om omdat onze kleding niet voldeed. Ik kreeg erg het gevoel dat dit een grote show was omdat er helemaal geen lokale mensen binnen waren. De echte tempel waar het bidden gebeurd konden we niet in dus waarom dan de traditionele kleding die trouwens niet goed was aangebracht waardoor het steeds open waaide. Naja waarschijnlijk omdat toeristen het leuk vinden om zich zo te moeten kleden.

Ik merk steeds meer dat ik niet een normale toerist ben, ik ken alle verhalen al die de taxichauffeurs me hier vertellen. En veel gebruiken en gewoonten begin ik ook als normaal te beschouwen omdat ik ze nu al zo vaak heb gezien. Ik ben benieuwd hoe ik het vind om straks met mijn familie rond te trekken zij zullen overal verbaasd over zijn wat ik als zo normaal ben gaan beschouwen hihi vast genieten!

Verder hebben we gister niet veel gedaan we hebben een lekker ontspannen dagje gehouden waarbij ik weer heb genoten van de goede wifi hier! We hebben hier bij het hotel gegeten lekker tosti met mozzarella en tomaat miste alleen de pesto om het perfect te maken hihi.

Verder heb ik lang met mam geappt en daarna ook met Nancy in Australië , het is gek hoe klein de wereld op deze manier eigenlijk is. Fijn om met iedereen te kunnen praten en om stiekem alweer nieuwe reisplannen te maken met Nancy ook al zijn we nu nog volop bezig te genieten! Ach de regen is opgehouden dus we gaan maar eens iets doen met deze dag.. En wat kan je nu beter doen dan shoppen terwijl je de regen ontwijkt hahha, op naar kuta! Omdat mijn koffer toch al niet meer dichtging..

Liefs x

  • 15 December 2013 - 15:20

    Bert-Jan:

    Je hoeft niet bang te zijn dat je familie raar gaat opkijken van hoe het daar gaat. Het lijkt me heerlijk ontspannen en natuurlijk is het daar allemaal wat "viezer" als hier in Nederland.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Franciene

Actief sinds 30 Sept. 2013
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 23953

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2013 - 31 Januari 2014

Bali

Landen bezocht: