Fotomodellen in Europees Azië - Reisverslag uit Payangandesa, Indonesië van Franciene Bakker - WaarBenJij.nu Fotomodellen in Europees Azië - Reisverslag uit Payangandesa, Indonesië van Franciene Bakker - WaarBenJij.nu

Fotomodellen in Europees Azië

Door: Francien

Blijf op de hoogte en volg Franciene

15 December 2013 | Indonesië, Payangandesa

Ben ik alweer een blog aan het schrijven, als ik het niet iedere avond doe komt het voor dat ik het 2 keer per dag moet doen, zoals vandaag. Maar deze 2de blog schrijf ik wel op een andere manier dan ik vanmorgen begon zeg. Toen ik naast het zwembad met mijn ogen lag te knijpen. Nu zit ik namelijk op mijn bed terug in Payangan! Ik heb eindelijk een klamboe opgehangen omdat het echt niet meer normaal was hoe veel ik gebeten en gestoken werd ’ s nachts! Wat niet alleen vervelend is maar ook gevaarlijk kan zijn met knokkelkoorts ook al schijnt niemand te weten wat dat precies inhoud hihi.

Vanmorgen dus eerst in de zon, toen in de regen mijn blog zitten typen toen we net besloten hadden de dag in kuta door te brengen brak de zon door dus ja toen toch maar eerst even op het strand gezeten en gelegen. Ik heb daar naar de garnalenvissers zitten kijken, dat deze mensen hier van kunnen leven ongelofelijk.. Had wel met ze te doen want gister waren we dezelfde mensen tegen gekomen dus waarschijnlijk staan ze daar iedere dag de hele dag.
Verder heb ik zitten kijken hoe een krab een gat in het zand aan het graven was, ja dit klinkt echt dom. Maar het was zo leuk hoe hij steeds weer zijn ‘holletje’ inging en naar buiten kwamen met zijn scharen vol zand! Ach ja, zo zonder tv kan je je opeens met heel andere dingen vermaken! Niet dat er geen tv is.. deze gebruik ik alleen nooit. Hier is er geen tv hoor maar in bijna ieder hotel wel vandaar.

En dan was er nog iets waar ik me mee vermaakte, whatsappen met Nancy! Dat zou ik normaal hier niet noemen, maar nu maakte het me heel erg blij! Ze komt namelijk naar me toe, op de dag dat mijn lieve familie weer weg gaat vliegt ze van Australië naar Bali. En ze gaat pas weer weg als Ilse er is en die blijft tot ik naar huis ga want we zitten op dezelfde vlucht terug. Wat heb ik toch ontzettend leuke vriendinnetjes he! Ik zal een mooi reisplan maken omdat beide meiden natuurlijk alles willen zien hihi! En Nancy en ik moeten natuurlijk even samen surfen wiehoee ik heb er helemaal zin in! En vanaf dinsdag 17 tot vrijdag 26 ben ik alsnog alleen dus genoeg, ‘wie ben ik- tijd’ hihi!
Oh en nu ik het toch over al deze data heb.. Ik ben vandaag precies 45 dagen hier! Dat betekend dat ik al op de helft ben wat gaat de tijd toch snel hier op Bali! Ik geniet echt en het mag nog wel langer duren. Het enige wat ik niet heel fijn vind is kerst.. Ik ben uitgenodigd om mee te gaan naar Niko zijn Balinese kerk wat heel bijzonder moest zijn alleen heb ik hem nu al een dikke week niet gezien dus echte afspraken zijn er niet.

Na het strand hebben we een taxi geregeld die ons naar Kuta zou brengen we hadden van te voren afgesproken dat we zouden onderhandelen tot 100.000 en dat als dat niet zou lukken dat we een blue bird taxi zouden nemen deze hebben namelijk een meter. Toen begon de taxi chauffeur bij 80.000 haahha oeps, ik was binnen mijn spullen halen en Petra heeft de deal gemaakt.
Hij heeft ons afgezet bij een shoppingmall, en toen we binnenstapten hoorden we kerstmuziek en zagen we kerstversiering zo leuk was dat. Ik denk dat jullie ‘all i want for christmas’ al bijna zat zijn daar, maar ik heb het vandaag voor het eerst gehoord moet je nagaan! Het was even genieten, net of we weer in Europa waren. Het was eigenlijk stom dat we dat gevoel hadden want er waren vooral japanners in het winkelcentrum. Maar toch door zo’n grote mall krijg je wel dat gevoel westers materialisme. Als je mij van te voren zou vertellen dat ik blij werd van zulke dingen had ik je voor gek verklaard ik zou zeggen dat ik veel liever winkelde op een markt of waar de lokale mensen hun kleding kopen. Maar nee soms is het echt fijn om even Europees te zijn!
De kleding viel alleen wat tegen ik heb wat dingen in een surfwinkel gekocht dat was wel erg leuk. Maar we hadden een afspraak de 3 vragen stellen; Heb ik het nodig, ga ik het gebruiken, kan ik het betalen en dan hadden we een extra.. past het in m’n koffer? Haaha misschien ook door deze regel hebben we niet te veel gekocht. Alleen is roxy zo ontzettend gaaf dat ik wel wat dingen moest kopen hier!

Als taxi terug hadden we onze chauffeur uit Ubud laten komen, trisna een erg aardige jongen! Had ik al eerder over hem geschreven? Ik weet het niet meer zeker, hij heeft ons al een aantal keer gereden! Hij heeft gestudeerd en daarna een tijdje op verschillende costa cruise schepen gewerkt ik denk dat hij meer van de wereld heeft gezien dan ik dus erg veel leuke verhalen.
Vandaag vertelde hij over de verschillende Balinese dansen en het verhaal erachter. Ook hoe dit in verbinding staan met de goden en waar de ‘spirits’ bij helpen erg interessant. Verder heb ik mijn ogen uitgekeken in de auto, vreemd hoe ik kuta verschrikkelijk in heerlijk tegelijkertijd kan vinden. Het doet me een klein beetje denken aan salou en lloret de mar! Maar dan natuurlijk totaal anders ach ja.. Misschien ook omdat ze hier normale muziek draaien en ik de bamboe klanken ondertussen wat vervelend begin te vinden hahha.
Wat alleen erg bijzonder blijft zijn alle mensen uit west Java die met ons op de foto willen.. Allemaal.

Toen we terug kwamen bij de familie werden we hartelijk begroet wat een lieve mensen zijn het toch. De man van het gezin vliegt morgen naar Jakarta omdat hij daar bij een ceremonie moet zijn en zijn vrouw zal in Jimbarang zijn ik denk om haar zus te ondersteunen die haar man verloren heeft vorige week. Maar dan zijn we hier zonder ons gezin maar met heel veel familie om ons heen hihi. Ik zeg ons maar dinsdag gaat Petra weg, die heeft behoefte aan een 5 sterrenhotel dus die gaat lekker naar de kust toe! Morgen alleen eerst nog een dagje samen, terug naar de galerij en wat kruiden uit de kookcursus kopen!

Nu is het tijd om zinloze spelletjes te doen, mijn boek te lezen en te slapen over hoe ik op golven surf in mijn nieuwe outfit hihi x

  • 15 December 2013 - 16:11

    Mari-joke:

    Alweer halverwege je trip. Wat gaat de tijd snel!
    Pas maar op voor knokkelkoorts. Ik heb het een keer gehad en het is geen pretje: hoge koorts en alle botten doen zeer!
    Je ouders komen nu ook bijna en je zussen niet te vergeten! Wij hebben eerst nog even ons familiediner, waar jij en Gerke dan niet bij zijn. Dan nog drie nachtjes slapen en zien jullie elkaar in Jakarta!

  • 15 December 2013 - 16:24

    Bert-Jan:

    Misschien moet je daar toch maar naar een huisje voor mij gaan kijken. Lijkt me wel wat " rentenieren" op Bali. Ga je nog een keer naar de kookcursus, of was dat maar 1 keer?
    Met al het bezoek voor de deur ga je het nog druk krijgen..........

  • 15 December 2013 - 16:33

    Jannie:

    Wat klinkt alles toch alsnog je een grote geluksvogel bent, heerlijk. Ik geniet nog enorm van THE Christmas station....heerlijk al die oude kerstliedjes....Jammer dat Petra nu al weggaat, moet je nu alleen je lessen geven en op de scooter naar de school?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Franciene

Actief sinds 30 Sept. 2013
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 23973

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2013 - 31 Januari 2014

Bali

Landen bezocht: