Special price, only for you! - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Franciene Bakker - WaarBenJij.nu Special price, only for you! - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Franciene Bakker - WaarBenJij.nu

Special price, only for you!

Door: Francien

Blijf op de hoogte en volg Franciene

09 Januari 2014 | Indonesië, Ubud

Zo nog een verslag vanuit Ubud, wat is het toch fijn om 2 nachten in hetzelfde hotel te zijn. Het scheelt gewoon zo met je koffer in en uit pakken. Anders haal je alleen je pyjama eruit dit geeft gewoon meer rust ook al is het maar 1 nachtje extra heerlijk, net zo heerlijk als vandaag!

We hebben besloten voor vandaag geen programma te maken, iedereen was vrij om te doen was hij/zij wilde. We zijn wel met z’n alle begonnen eerst zijn we naar het Apenbos geweest. Ik was hier natuurlijk pas 1 keer geweest en vond het erg leuk om weer terug te zijn. Vorige keer was ik vooral in het begin erg bang, ik denk dat ik dat toen ook wel in mijn blog heb geschreven. Dit keer was het anders, ik wist dat zolang je geen eten had de Apen niet heel geïnteresseerd in je waren. Ik had iedereen dan ook verteld geen eten en drinken mee te nemen ook om sieraden af te doen. Dit zijn gewoon redenen voor de aap om op je te springen of om je tas open te maken. Dit wil je dan niet maar je kan de aap niet weg duwen want dan kan hij bijten.. Ach ja gewoon naar t advies van de Ubud reisleider luisteren en het komt wel goed ;).
Niet iedereen had natuurlijk geluisterd dus er is wel een waterflesje winst gemaakt door het aapje! Maar het was wel leuk om weer door het bos te lopen, ook de natuur is hier gewoon erg mooi, we zijn ook op een plek geweest waar ik vorige keer niet heen kon. Toen had ik trouwens niet het bordje gezien ‘beware wild monkeys’ ach ja.. Daar zijn we met z’n 3e gewoon voorbij gelopen want we zijn eigenwijze Hollanders. We zijn niet echt veel wilde apen tegen gekomen maar de natuur was er wel mooi het was ook erg rustig waarschijnlijk door dat bordje. Maar eigenlijk was het in het hele apenbos niet echt druk. Toen even geposeerd naast een aap, naast 2 die zaten te eten om precies te zijn. Deze vonden dit prima maar de 3de aap die aankwam vond het minder grappig dus ik heb iets meer afstand genomen. Toen hebben we de hertjes gevoerd die daar ook opeens stonden en zijn we terug gegaan naar de rest. We hebben hetzelfde rondje gelopen als ik vorige keer had gedaan via de winkeltjes, de gratis ingang en het watertje. Bij het water zaten vandaag erg veel apen! Daar moest je er echt tussendoor zigzaggen! Misschien had dat wel te maken met de temperatuur want het was een warme dag! We zijn rustig weer terug gelopen naar de uitgang. Daar hebben we afgesproken dat we allemaal dezelfde route zouden lopen maar dat we niet steeds op iedereen zouden wachten als iemand een winkeltje in wilde. Uiteindelijk bleek dat Charlot en ik met z’n 2en hebben gelopen maar dat de rest gewoon samen is gebleven! Ach niet dat dat uitmaakt. We hebben lekker kaas gekocht, gedronken bij een biologisch tentje waarvan je er erg veel hebt in Ubud! Het was daar zo mooi en luxe dat je dacht erg hoge prijzen te krijgen maar dat viel dan weer zo mee, fijn zulke plekjes! Daarna zijn we naar de markt gegaan, dan merk je wel dat ik het gewend ben dat iedereen zielig loopt te doen en lot minder. Maar dat is ook logisch als ik denk aan de eerste keer dat ik daar rond liep! Ik had vandaag toch bij sommige mensen het gevoel dat ze zielig waren helemaal weg is dat gevoel dus niet. Het is ook wel lastig hoor dat stomme onderhandelen maar ik wordt beter en beter hihi.
Toen zijn we gaan lunchen bij het plekje waar ik zo vaak alleen heb gezeten. De eigenaresse daar was hoogzwanger en nu.. nu heeft ze een kindje! Hihi ik ben hier dus echt al veelte lang! Daarna wilden we terug lopen naar het zwembad maar halverwege werden we opeens geroepen. Ja hoor dat zat de rest van de groep. Die waren ook net klaar met lunchen en toen hebben we daar even bij gewacht. We hebben elkaar de aankopen laten zien en verteld over het onderhandelen.

Daarna is het grootste deel van de groep via de polo winkel terug gegaan naar het hotel om bij het zwembad te liggen. Ik ben met mam en yvon nog even een klein rondje over de markt gegaan omdat ze toch nog wat spullen nodig hadden en voor mij was het ook wel handig omdat ik nu een koffertje als handbagage mee kan geven! Dus na nog wat geonderhandel hebben we nog wat dingetjes gekocht om mee te nemen naar huis!
Toen was het ook voor ons tijd om naast het zwembad te gaan liggen. Of meer erin op zo’n heerlijk muurtje waar water over heen stroomt terwijl je wel in de zon ligt! Ik weet natuurlijk ook wel dat jullie dat helemaal niet willen weten maar het is echt genieten die zon op je huid voelen! Het was vandaag een hele warme dag maar ook heel zonnig en lekker!

Later hebben we allemaal onze koffers ingepakt, dat was nogal een gedoe bij mij. Ik had net 6 kilo was opgehaald want ik wilde schone kleren hihi. Ik moest goed nadenken welke spullen ik hier nog wilde houden en wat mee terug moest. Het koffertje weegt nu 9.85 haaha dus dat is weer helemaal goed! Nu moet ik morgen nog even mijn eigen koffer wegen of in Sanur dan heb ik een klein beetje een idee hoeveel dingen ik nog kan komen want ik heb nog wel een paar dingen die ik graag wil hebben nu ik toch hier ben.
Toen even een biertje gedronken op het balkon waar je trouwens zo vanaf kan lopen en dan via het pad bij het zwembad kan komen. Wij zijn de eerste kamer dus zijn er helemaal zo hihi. Toen iedereen klaar was zijn we naar een cocktailbar geweest. Even een cocktail gedronken maar ik had weer eens een verkeerde keuze gemaakt zo flauw ;). Eten wilde we daar niet dus zijn we naar het restaurant gegaan waar ik de kookcursus had gedaan daar moest het eten natuurlijk wel goed zijn. Want zelfs het eten wat ik daar zelf had bereid smaakte goed! Ik bestelde Nasi campur vegetarian en kreeg daarbij een hele grote schaal vol met eten en in het midden en torentje rijst! Het zag er erg leuk uit maar heel veel trek had ik niet en ik vond ook niet alles erop lekker. Maar dat is dan wel weer fijn aan allemaal kleine hapjes erom heen! Bij dit eten hadden we lekker een wijntje gedronken dat was voor de verandering te betalen in dit restaurant beetje jammer dat het me niet zo smaakte maar goed ik ga sowieso wel heerlijk slapen vannacht denk ik zomaar!

Nu lig ik weer in het hotel voorlopig even het laatste nachtje in Ubud morgen gaan we via bezienswaardigheden naar Sanur. Daar zijn nog 2 dagen om op het strand te liggen, gek dat ze dan alweer weg gaan. Maar nog veel gekker dat het er over 3 weken voor mij alweer op zit.. jeetje dan vraag ik me echt af waar de afgelopen maanden zijn gebleven! Gelukkig komen m’n lieve vriendinnen nog langs zodat ook de laatste weken onvergetelijk worden daar ben ik zeker van!

x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Franciene

Actief sinds 30 Sept. 2013
Verslag gelezen: 101
Totaal aantal bezoekers 23947

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2013 - 31 Januari 2014

Bali

Landen bezocht: