De dag van komen en gaan.. - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Franciene Bakker - WaarBenJij.nu De dag van komen en gaan.. - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Franciene Bakker - WaarBenJij.nu

De dag van komen en gaan..

Door: Francien

Blijf op de hoogte en volg Franciene

12 Januari 2014 | Indonesië, Sanur

Ja nog een keer een verslag vanuit het zelfde bed maar vandaag ligt er iemand anders naast me te slapen! De dag dat ik alweer doei moest zeggen tegen mijn lieve familie, maar ook de dag dat ik Nancy van het vliegveld op mocht halen, yeey!

Vanmorgen hebben we op tijd ontbeten niet omdat we haast hadden maar omdat iedereen de dag ervoor toch zo vroeg wakker was geworden uit zichzelf.. Jeetje dat heb ik geweten ook ik kon totaal niet wakker worden ik was nog midden in allemaal belangrijke dromen denk ik ;)!
Na het ontbijt wat we vandaag allemaal tegelijker tijd kregen!! Zijn we richting het strand gelopen. Ik zou eigenlijk niet mee gaan omdat ze een glasbodemboot wilden boeken. Ik dacht dat ik dit niet zou redden en heel leuk leek het me ook niet. Maar ik liep gezellig mee naar het strand omdat ik niet echt verwachtte dat ze een deal zouden kunnen sluiten waar ze blij van zouden worden.
Maar toen we stonden te onderhandelen.. we betekend pap. Werden ze het al vrij snel eens over de prijs dus gingen ze toch, voor een uurtje varen. Nou dan kon ik ook wel mee op de boot. Dus ik ben ook mee gegaan, in het bootje met glasplaten aan de onderkant.
We voeren vanaf het strand naar de branding 1 keer knalde de boot over een golf zoals toen ik naar lembongan ging! Maar toen waren we achter de branding we zijn nog een klein stukje opzij gevaren maar daar legde hij al vrij snel aan. We hebben de vissen gevoerd met koekjes, ik voelde me meer toerist dan ooit tevoren. Daarna hebben we nog een paar keer over het koraal heen en weer gevaren.. Nou het was niet geweldig helder en het koraal was op veel plekken diep. Misschien waren we op de verkeerde dag of op het verkeerde tijdstip maar ik had hier meer van verwacht. Ja een glasbodemboot is misschien niet het eerste wat ik bedenkt om te gaan doen.. Maar het is me wel aangeraden om het in Sanur te doen dus waarschijnlijk hadden we gewoon dikke pech!
Ik moet ook zeggen dat ik blij was toen we terug gingen, ik heb normaal nooit last van zeeziekte.. Maar omdat je steeds door de glasplaten naar beneden blijft kijken en het koraal op je af ziet komen en weer verdwijnen.. Ja dan voel je dat wel hoor zeker omdat het koraal allemaal in de branding lag.. Jeetje echt zeeziek was ik niet hoor maar heel fijn voelde het ook zeker niet.

Aan de kant ben ik terug gegaan naar het hotel, daar heb ik lekker in het zwembad gelegen en ernaast werken aan dat kleurtje hihi. Want ja anders gaan jullie allemaal roepen dat ik ook niet bruin ben geworden blablablablbaaa.
Toen ben ik nog even naar de straatkant gelopen met pap om een taxi te regelen die mij naar het vliegveld kon brengen. Daar op mij kon wachten en Nancy en mij weer terug kon brengen. Dat was snel gebeurt dus nog even bij het zwembad maar toen toch vrij snel naar een verfrissende douche! En om kwart voor 1 de taxi ik omdat ik online had gezien dat ze was geland!
In de taxi was ik al met Nancy aan het appen, toen besefte ik het me hoe gek het was om elkaar zo weer te zien! Terwijl we doei hadden gezegd voor een jaar.. En nu zijn we alle 2 in Bali hihi..
Ze was super snel door de douane en alles heen en dus was ze eerder klaar dan dat ik er was. En toen zagen we elkaar weer, yeeeey wat een heerlijk gevoel is dat toch! Mijn lieve vriendinnetje in de armen sluiten, ja dat voelt goed!!
Snel terug de taxi in, op naar een beetje verkoeling want Nancy stond er natuurlijk in haar reiskleding! Hier hebben we even iets gegeten terwijl de rest een massage kreeg ook niet vervelend natuurlijk hihi.

Omstebeurt kwamen ze allemaal weer terug bij het hotel daar moesten ze natuurlijk toch nog allemaal de koffer net even anders inpakken dan dat het nu was ;)! Toen om 4 uur nog even met z’n allen iets te eten besteld. Om half 5 begonnen de eerste gerechten te komen terwijl ze de taxi om 5 uur hadden besproken.. Ach dan hadden ze nog genoeg tijd om dat vliegtuig te halen hoor! ;)
Maar om kwart voor 5 had iedereen zijn eten, behalve ik.. want mij waren ze vergeten naja het was er alsnog snel dus ik heb lekker doorgegeten!
Ja en toen de koffers waren gehaald de laatste spullen uitgewisseld was het opeens toch echt tijd om weer doei te zeggen.. Wat gek hoe snel zulke weken voorbij gaan als je ze zo propvol stopt.. Maar jeetje wat was het een onvergetelijk mooie reis en wat hebben we fantastische dingen gezien en gedaan.. Als ik dat typ moet ik toch vooral aan de mooi schildpadjes denken dat is zo’n ongelofelijk bijzondere ervaring.. en dat de muggen ons dan helemaal lek hebben geprikt daar in de jungle.. ja dat neem je dan gewoon voor lief.
Nu was doei zeggen toch een stuk makkelijker dan op Schiphol.. ik ben dan ook veelte snel alweer terug in Nederland! Daar wil ik nog even niet aan denken, voor altijd op Bali hihi. En dat Nancy lekker naast mij stond werkte natuurlijk ook wel mee want ik ga nu een heerlijke tijd met haar hebben!

We zijn bijna meteen naar het kantoor gegaan waar ik al een aantal keer een shuttlebus kaartje had gekocht. Daar hebben wij een ticket naar gili trawagan gekocht! Yeey als je niet weet wat dat is moet je even googlen, we gaan naar het paradijs! We moesten even wachten en waren daar met een vrouw aan het praten die slecht Engels sprak maar zo haar best deed, ja dat zijn de lieve Balinezen die het hier zo bijzonder maken!

Daarna zijn we naar het strand gehobbeld waar we lekker een cocktail hebben zitten drinken, stiekem op dezelfde plek als ik gister had gezeten! Maar goed als iets goed is waarom ook niet, we zijn wel onder een afdakje gaan zitten want je weet maar nooit ;)!
We zijn aan het zoeken geweest naar een fijn hotel/hostel/homestay.. maar het was nogal lastig ik heb net iets geboekt terwijl Nancy al slaapt.. nu maar hopen dat ze het er mee eens is.. En anders, ja dan annuleren we gewoon! Zo nu ga ik ook snel slapen want we hebben morgen weer een heerlijk vroege pick up!

x

  • 12 Januari 2014 - 18:51

    Yvonne:

    Wauw wat een mooie tijd hebben we gehad.
    We staan nu op singapore te wachten op onze verdere vlucht.

    Tot snel

  • 12 Januari 2014 - 19:10

    Jannie:

    Stiekum een klein beetje jaloers....

  • 12 Januari 2014 - 21:26

    Mari-joke:

    Familie opweg naar Nederland en jij alweer reisplannen om nog een stukje Indonesië te leren kennen.
    Lekker genieten daar in het volgende paradijs, voor je hrt weet ben je opweg naar de winter.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Franciene

Actief sinds 30 Sept. 2013
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 23942

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2013 - 31 Januari 2014

Bali

Landen bezocht: