Gili trawangan-lombok - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Franciene Bakker - WaarBenJij.nu Gili trawangan-lombok - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Franciene Bakker - WaarBenJij.nu

Gili trawangan-lombok

Door: Francien

Blijf op de hoogte en volg Franciene

13 Januari 2014 | Indonesië, Gili Trawangan

Zo een nieuw hotel, of eigenlijk homestay want dit deel van de reis is niet door toto geregeld hihi. Het hotel of de homestay die ik gister nog had geboekt hebben we toch weer geannuleerd, er was daar geen wifi, op zich geen ramp.. Maar als ze het dan toch overal wel hebben is het ook eigenlijk zonde! Nu hadden we nog iets goedkopers gevonden ook, dichterbij het strand en dichterbij het centrum.

Vanmorgen moesten we weer veelte vroeg op, daar ga ik geloof ik nooit aan wennen hoor stom gedoe zo’n wekker. Ik weet dat ik laatst een stukje schreef over dat ik hier in een ochtendmens aan het veranderen was.. nou dat was denk ik een soort slechte humor grap want ik vind er nu al niets meer aan.
Het restaurant was eerder open gegaan voor ons, dat hadden we gister besproken. Dus we konden gewoon op tijd ons ontbijtje bestellen. Daar moesten we dan wel weer even op wachten met het gevolg dat we om kwart over 7 van tafel gingen in plaats van dat we op dat moment klaar stonden. Gelukkig hadden we al wel onze koffers gepakt dus na het tanden poetsen konden we gewoon naar de receptie. Dat was nog wel even vaag hoor, of ik al had betaald.. Ja alle kamers waren vooruit betaald. Dat was in hun voordeel want pap & mam hun kamer was gewoon de nacht erna alweer bezet (dubbele winst). Maar toen moest ik en blaadje tekenen waar op stond welke nachten we welke kamers hadden gehad. Nou ik was het eerst aan het lezen, dus toen zei die man, ja hier tekenen.. Ik zeg zo, ja ik ben eerst even aan het lezen waar ik voor teken. Toen zei hij jaja oke, oke.. het is goed en pakte het blaadje weg zonder mijn handtekening ach ja.. Misschien een stukje taalbarrière? We hebben op een bankje zitten wachten tot het busje ons op kwam halen deze was al bijna vol. Maar wij mochten samen voorin dus konden we toch naast elkaar zitten. Heerlijk om door het eiland te rijden en iemand naast je helemaal blij te zien worden van ‘mijn’ eiland!
Toen we in de haven waren aangekomen werd onze bagage uit de bus getrokken door mannen die bij de boot bleken te horen. Wij moesten zelf een restaurant in waar we ons reserveringsblaadje om moesten zetten in boardingpassen en een ander blaadje. Ergens zal hier vast wel logica in hebben gezeten hoor. Voor hij ons blaadje had gevonden was het alleen nog wel een spannend, we stonden wel op een lijst maar het duurde een hele tijd voor hij onze voucher kon vinden.. Ach je weet wel dat het goed zit maar toch is het niet heel fijn als hij steeds door de stapel heen moet gaan.

Toen begon het wachten, we hebben buiten gestaan onder een boom omdat het miezerde.. bah daar zaten we nu echt niet op te wachten terwijl we onderweg waren naar het paradijs! Maar gelukkig hield deze regen al snel op en begon de zon te schijnen.. Daar zijn we dan natuurlijk ook lekker in gaan zitten genieten terwijl er af en toe nog een druppeltje viel wat heerlijk verkoelend was in de zon! We moesten in totaal denk ik een uur wachten, maar echt gekeken hoe laat het was heb ik niet. Ik leef hier ook zo veel minder met de tijd gewoon omdat het kan! Naja omdat het nu weer kan want dat is de afgelopen weken natuurlijk wel even anders geweest met onze strakke planning!
Op de boot zijn we helemaal achterin buiten blijven zitten. Daar zaten we op een bankje, ik zag Nancy rustig in slaap vallen en dacht zelf nog even dat ik wakker moest blijven. Maar vlak daarna moet ik het hebben opgegeven.. Ik snapte er namelijk niets van dat die man van de boot vroeg of we er op lombok uit moesten.. Ehm wat ik ben aan het slapen joh! Maar we konden dus nog even blijven zitten en gelukkig maar want het zand was hier niet wit.. Eerder zwart zoals bij Lovina, waar op zich niets mis mee is maar wel als je onderweg bent naar Gili!
Een klein stukje verder waren ook wij op onze bestemming, Gili Trawangan. We zijn lopend naar onze homestay gegaan dit was goed te doen. Onderweg vroegen zoveel locals waar we heen moesten. In het begin omdat ze ons in een paard en wagen wilde praten en later omdat ze ons gewoon wilden helpen. Snel genoeg waren we zo dichtbij dat er bordjes hingen en het was inderdaad goed te doen lopend alleen een beetje jammer van de bagage. Oh deze was dus wel gewoon netjes aan boord beland en hier ook weer vandaan gekomen, meer vertrouwen hebben.

De homestay was vrij simpel het is een kamer met een ven en een 2 persoonsbed. We kregen ook een duurdere kamer aangeboden maar ik dacht dat een ven wel prima zou zijn. Ik had mijn bikini onder mijn shirt aan dus nadat Nancy zich had omgekleed zijn we naar het strand vertrokken. We hebben onze spullen op een bedje gegooid en wilden de zee induiken. Toen ik tot de ontdekking kwam dat ik alleen mijn bikini topje aanhad.. Pff weer terug gelopen en ook al zijn het maar 3 minuten lopen deze zijn erg warm in de hitte!
Toen ik de kamer weer uitstapte was ik ervan overtuigd dat het buiten was afgekoeld het voelde namelijk veel koeler aan!
Op het strand hebben we lekker gezwommen, oh ja mega sterke stroming even vergeten! En op ons bedje in de schaduw gelegen.. Natuurlijk waren we zo stom om ons veelte laat in te smeren, erg dom. Ach een beetje verbrand en weer even wakker geschud ook bij bewolkt weer onder een boom in de schaduw, zijn de zonnestralen hier fel!
We hebben zitten kletsen met een Nederlands meisje, daarmee hadden we ook afgesproken iets te eten en daarna te drinken. Maar door slechte verbinding van haar internet werkte dit uiteindelijk niet helemaal.


Oh ik moest nog typen wat er gebeurde toen we hier terug waren.. We vonden het zo warm in de kamer dat we hebben besloten toch naar de iets duurdere kamer te gaan als je bedenkt wat je in euro’s extra betaald is dat het zeker waard. We hebben nu losse bedden en een airco! Vooral dat laatste is waarom we het hebben gedaan niet dood gaan van de warmte is nogal fijn!

We zijn samen iets gaan eten, ik had een falafal wrap, dat was ik hier nog niet eerder tegengekomen.. Helaas viel het een beetje tegen maar ja niets aan te doen! Toen namen we als toetje een cocktail. Jeetje het bleek nog happy hour te zijn ook, tot sluitingstijd haaha! Maar sjongejonge wat wisten ze daar alcohol in te stoppen zeggen het koste ons moeite het op te drinken, en ondertussen hadden we zo’n hoofdpijn van te weinig drinken en verbranden dat we nu weer op ons bed liggen in plaats van op een dansvloer staan.
Ach het is maar goed ook want we hebben voor morgen een snorkeltripje geboekt! Zal ik mijn eigen baby schildpadjes tegenkomen morgen? Hihi vast niet maar ik heb gehoord dat het snorkelen wel super mooi moet zijn hier, ik heb er zin in!

x

  • 13 Januari 2014 - 16:19

    Jannie:

    gezellig hoor, nu kan ik gewoon thuis weer je verhalen lezen........veel snorkelplezier!!
    hoop dat je prachtige vissen gaat zien!!

  • 13 Januari 2014 - 16:30

    Mari-joke:

    Veel snorkel plezier en vergeet niet om een t-shirt aan te houden tijdens het snorkelen, anders verbrand je zo.......

  • 14 Januari 2014 - 05:34

    Charlotte:

    Dat klinkt allemaal niet verkeerd! Leuk te horen dat Nancy helemaal blij word van "jouw" eiland! Veel plezier samen en geniet in het paradijs! ( en ja ik ben weer aangehaakt!)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Franciene

Actief sinds 30 Sept. 2013
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 23951

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2013 - 31 Januari 2014

Bali

Landen bezocht: