Kamersleutels mee naar Australië - Reisverslag uit Candidasa, Indonesië van Franciene Bakker - WaarBenJij.nu Kamersleutels mee naar Australië - Reisverslag uit Candidasa, Indonesië van Franciene Bakker - WaarBenJij.nu

Kamersleutels mee naar Australië

Door: Francien

Blijf op de hoogte en volg Franciene

23 Januari 2014 | Indonesië, Candidasa

Geachte heer/mevrouw,
Nee dikke onzin haaha zo officieel schrijf ik lekker helemaal niet. Maar natuurlijk wisten jullie dat allang want jullie zijn tenslotte al 73 blogs lang mijn fantastische trouwe volgers, wouw. Graag wil ik jullie allen bedanken voor deze ongelofelijk warme steun.
okee hahaha, klaar over naar vandaag.
Vanmorgen had ik besloten om wakker te worden om 7 uur, heerlijk als je uit kan slapen. Maar goed ik ben zoals ik al eerder beschreef ik een ochtendmens verandert. Wees niet bang, in Nederland verander ik dit direct terug.. sorry mooie Desiree.
Ik heb heerlijk de tijd genomen om de samenvatting van de klassieke wedstrijd terug te lezen. Ik ben gewoon na de eerste helft gestopt dat was beter heb ik van mijn berichtjes begrepen. Toen ik ook alle stomme spelletjes op mijn telefoon had gespeeld en echt ieder nieuwsbericht had geopend wist ik het even niet meer. Gelukkig waren er op dat belachelijk tijdstip gewoon mensen wakker die niet aan slapen doen! Dus ik kon mij nog ietsje langer vermaken.
Om 10 uur heb ik het echt opgegeven Ilse werd toen ook net wakker dus dat kwam goed uit. Want stil onze badkamer in of uit gaan is er niet bij. Ik heb gedoucht en toen jawel, ben ik buiten gaan zitten om te leren. Ik ben trots op mijzelf dus ik hoor graag even dat jullie ook trots zijn op mij. Ik heb het gevoel dat mijn basis-Engels zeker vooruit is gegaan maar jeetje.. Deze schoolboeken zijn echt niet in basis-Engels.. Dit niveau Engels heb ik hier helemaal niet gebruikt!
Toen de meiden ook hadden gedoucht en aangekleed konden we even kijken voor ontbijt. Omdat het ondertussen al kwart voor 12 was vroeg ik me af of dit nog wel mogelijk was.. Maar gelukkig was het prima en konden we genieten van een scrambled egg. Wat doen we hier toch veel nieuwe kookideeën op!
Nadat ons eten en drinken op was hebben we daar nog ik denk een uur gezeten. Gewoon zitten om het zitten want ja ondertussen was het echt keihard gaan regenen. Normaal begint dit later op de middag maar we hebben geloof ik de goden een beetje tegen ons in gejaagd ;).
Later toch maar besloten om naar de kamer te gaan, waar we eigenlijk niets hebben gedaan. Ik ben verder in mijn schoolboek gegaan want ja iedere dag minstens 1 hoofdstuk en dan leer ik zo alle hoofdstukken uit dit boek die ik moet kennen voor mijn tentamen.
Ik realiseerde dat dit gewoon de eerste dag was waarop ik echt niets deed. In het hotel waar ik verbleef tijdens het les geven en bij het gezin.. Ja daar waren ook dagen waarop ik weinig deed. Maar niet echt niets door de lesvoorbereiding en het lesgeven zelf. Ik moet ook zeggen dat ik goed ben ik veel dingen die ik hier heb gedaan… Alleen zijn, reizen, mensen leren kennen.. Maar nee niets doen gaat nooit mijn ding worden geloof ik! Ach misschien is het juist nog wel goed even de rust te pakken voor ik terug kom naar Nederland. Het is daar zo’n andere levensstijl want of je nou iets of niets doet.. Er is gewoon zoveel meer stress omdat mensen veel verwachtingen aan elkaar stellen. Ach het is allemaal anders op iedere manier, maar alles heeft zijn mooie kanten!
Toen was het tijd voor onze late lunch want Nancy moest over een uur ongeveer klaar zijn om naar de luchthaven te vertrekken. Nog even heerlijk genoten van het lekker eten dat dit eiland te bieden heeft. Terwijl we aten stroomde bijna al het regen water van straat het restaurant binnen zo hard regende het. Later bleek ook dat we een put is maar deze zat verstopt door de offers. Deze drijven rustig mee en zorgen waarschijnlijk voor dezelfde problemen bij iedere heftige regenbui. Ach ze hebben dit steeds maar de goden wil je natuurlijk niet ongunstig stemmen. Dus blijf je het op dezelfde manier doen. Ik denk dat ik me hier wel kan aanpassen dus wie steunt mij bij het kopen van een stuk land hier? Eenmaal andermaal verkocht hihi.
Toen was het tijd voor Nancy om haar tas op te halen, we stonden nog beneden omdat we nog niet helemaal klaar waren en nog moesten betalen. Na een dikke knuffel en heerlijke wensen moesten we doei zeggen. Toen over een paar weken, weken die voor Nancy voorbij zullen vliegen met alle heerlijke plannen die ze voor nieuw zeeland heeft gemaakt!
We hebben de taxi uitgezwaaid toch gek om weer doei te zeggen, maar dit keer weten we voor hoelang. Toen Nancy een paar minuutjes weg was zei ilse opeens.. ‘Oh kak.. heb jij de sleutel..?’ Nou je raadt het al die had ik niet.. en Ilse die had hem ook niet.. Drommels drommels drommels.. snel gebeld en gesmst. Ze had de sleutel mee gegeven aan een jongen die onze kant opkwam.. Jeetje wat een gedoe weer op deze manier. Toen moesten Ilse en ik nog heel lang wachten.. De jongen in het blauwe shirt kwam maar niet aanrijden. Ik moet zeggen dat ik me toen alweer af begon te vragen hoe het ook al weer zat met de reisverzekering in dit soort gevallen.
Maar gelukkig, gelukkig de jongen was toch goed en gaf ons de sleutel jeej. Toen hebben we liggen kletsen op bed gek als je elkaar zo lang niet heb gezien.
We twijfelden over eten maar zijn toch nog maar naar beneden gehobbeld om een klein hapje te eten. Dat bleek een goede beslissing want zodra we beneden zaten hadden we natuurlijk gewoon trek haaha. Gezellig naar de live muziek geluisterd dit leek trouwens meer op een jamsessie erg leuk als je het mij vraagt. Dat heb ik dan ook een miljoen keer tegen Ilse gezegd.
Via de wijze les waar baby padden vandaan komen zijn we verder naar boven gegaan. Ach ja sommige dingen kan je maar beter niet in een blog beschrijven!
Nu ga ik snel slapen want over 5 uur wil ik naar de zonsopkomst kijken, hopen dat de regen snel stopt! En daarna gaan we naar Ubud de stad die mijn hartje heeft verovert. Ik word al weer helemaal blij bij het idee dat we daar morgen lopen!
x

  • 23 Januari 2014 - 19:14

    Jannie:

    Wat gezellig....nu met zijn tweetjes...en morgen naar ubud, heeerlijk!! Ik mis het al, heb vanmiddag de foto's bekeken! En met je poes gespeeld....geniet van je laatste dagjes

  • 23 Januari 2014 - 21:23

    Kitty:

    Nou ik zal je zeggen dat ik trots op je ben hoor!! Op alle 3 trouwens, voor de een n grotere stap als voor de ander, maar jullie nemen m toch maar... SUPER trots!!! Geniet nog lekker en heel veel plezier en n dikke kus voor beide...(ook voor jouw Nancy als je dit leest ;) ) Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Franciene

Actief sinds 30 Sept. 2013
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 23953

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2013 - 31 Januari 2014

Bali

Landen bezocht: