mind your step - Reisverslag uit Kintamani, Indonesië van Franciene Bakker - WaarBenJij.nu mind your step - Reisverslag uit Kintamani, Indonesië van Franciene Bakker - WaarBenJij.nu

mind your step

Door: Francien

Blijf op de hoogte en volg Franciene

01 November 2013 | Indonesië, Kintamani

Hallo lieve allemaal,

Donderdag was het dan eindelijk zo ver na maanden aftellen tijd om naar Schiphol te gaan. Met m'n ouders, zussen, Ilse & Nancy! Was natuurlijk heel vreemd om afscheid te nemen.. Lieve brieven gekregen en een tas vol cadeautjes om me in het vliegtuig mee te vermaken.

Op Schiphol heerlijk doelloos rondgelopen, de flessen moët ( oef goede Kroatië herinnering) laten staan en ook m'n luchtje niet meegenomen.. ik word best goed in dit 'heb ik dit echt nodig' verhaal ook al hadden jullie dat nooit van me verwacht!

Ik het vliegtuig heerlijk een filmpje zitten kijken toen warm gegeten, daarna ben ik tijdens m'n tweede film in slaap gevallen. Om pas 10 uur later weer wakker te worden.. Het was tijd om weer warm te eten, ach t blijft feest. Gezellig zitten kletsen met m'n Franse buren die van bordeaux van Amsterdam naar Singapore naar Sydney vlogen zo dat moet je maar kunnen opeens voelde mijn 17 uur als een eitje!
Nou op Singapore verplicht het vliegtuig uit, ( wat een verandering met 10 jaar terug waarbij we getemperatuurd werden of we er wel in mochten..) we hadden wel 20 minuten de tijd dus kon niet naar het zwembad op het dak.. maar goed het onweerde ook dus dat was niet zo heel erg.
Later dan de bedoeling was ( door de onweer vertraging) stegen we weer op. Nog even m'n film afgekeken, nog maar eens een warme maaltijd en toen vreselijk fanatiek pacman gespeeld tot we er waren!

Oh en nu lijkt het net of ik geen cadeautjes heb uitgepakt in de tussentijd maar dat heb ik natuurlijk wel gedaan! Tijdschrift, Spelletjes, Pepernoten, Kauwgom, Armbandje, Foto's, Poncho, Snoepjes en de prachtige kussensloop vol foto's!

Toen begonnen m'n zenuwen die ik op Schiphol had achtergelaten weer terug te komen, ik heb ten slotte een sociaal cultureel visum maar ik mag niet echt zeggen dat ik vrijwilligers werk kom doen. Wat nou als ik m'n arrivalcard niet goed heb ingevuld? Haaha ik verzon de drama scenario's waar je bij stond. Oh en zal het vliegtuig wel op tijd stoppen anders liggen we in zee! hahaha

Natuurlijk kwam alles goed en de man die een stempel op m'n visum zette heeft geen woord gezegd niet eens Hallo, tot zo ver de vriendelijkheid ;) koffer gevonden en toen door de laatste check op naar m'n pickup. Dus dan kom je door de douane heen alles gecontroleerd en dan kom je een hal in met ik denk wel 200 mannen die bordjes met namen omhoog houden? Ahh help! Eerst voorbij m'n bordje gelopen maar later gelukkig toch gevonden, door de directeur van de accommodatie en een chauffeur opgehaald. Een donkere tocht met heel veel enge haarspeld bochten net of we op wintersport gingen want met de airco zo hoog zat ik daar met kippenvel.. Omdat m'n keel m'n zwakke punt is toch oma? Ik was vanmorgen al vrolijk aan het hoesten.

Uiteindelijk aangekomen de meeste huisgenootjes lagen al te slapen er was wel iemand wakker ze geeft reikja (hoe schrijf je dit) lessen en heeft me even de weg gewezen.
Ik snel onder die douche door wat ook weer een feestje was. Ik had op m'n werk verteld dat ik niet zeker wist of ik wel een douche had.. Nou ik heb een douche maar dat m'n cliënt zei dat ik vast vloekend onder t koude water m'n haar zou wassen ja daar had ze gelijk in ;)! Brr maar een warme douche of bad ( dat is ingegraven) kan wel maar dan moet ik het 20 minuten van de voren zeggen, verzamelen ze oude blaadjes om het vuur te stoken en dan maken ze heerlijk een keteltje warm water.. Ja en wij maar praten over groen doen.

Ach ondertussen is het hier 6:00 ik ben al 2 uur klaar wakker maar goed vandaag even doorzetten en dan morgen van m'n jetlag af? Dat zou heerlijk zijn! Omdat het bij jullie nu avond is stopt iedereen met whatsappen en moest ik ook maar eens iets doen.. of nee wacht dat hoeft juist niet hihi!

liefs.

  • 01 November 2013 - 23:21

    Tessa Dekkinga:

    Franciene, wat heerlijk om je verhaal te lezen! Blij dag de reis goed ja gelopen . Ik wens jou heel veel plezier en succes in Bali! Het allerbeste !
    Geniet van alle cultuur en leerzame momenten en ik kijk uit naar je volgende verhaal !

    X

  • 01 November 2013 - 23:24

    Tessa Dekkinga :

    Heel wat spelfouten ! Maar dat heb je met mobieltypen! Je zal mijn verhaal vast begrijpen, het beste !

  • 01 November 2013 - 23:33

    Yvon:

    Hey lieffie.
    Heel veel plezier daar! Geniet maar lekker.. de eerste zullen nu vast wakker worden ;).
    En knap dingen laten staan op schiphol. Kun je mij dat ook leren...

  • 02 November 2013 - 07:56

    Nancy:

    Hahaha Held! Zo leuk om je eerste verslag vanaf Bali te lezen. Ik hoop dat ik ook zo kan winkelen op schiphol volgende week (doe je aan online spoedcursussen?). Ben benieuwd naar je volgende verhaal. Geniet ervan! X

  • 02 November 2013 - 08:50

    Lindy:

    Leuk verslag! Wat fijn dat de reis goed is verlopen. Sterkte met je jetlag. En heel veel plezier! Ik blijf je volgen!

  • 02 November 2013 - 10:59

    Jelly:

    Wat schrijf je leuk! Veel plezier op je eat pray love avontuur, en veel bloggen hoor!

  • 02 November 2013 - 13:16

    Patricia:

    Yeeh je eerste reisverslag! Op het moment dat jij nu als het goed is een rondje in de jungle aan het lopen bent, lees ik je verhaal! Kunnen wij toch nog een beetje mee genieten van al het moois wat je gaat meemaken. :) Fijn dat je reis goed is verlopen, je visum geen probleem was en het vliegtuig toch op tijd is gestopt hi..hi Heeeel veel plezier Franciene en ik kijk uit naar je volgende verhaaltje ;)
    Xx liefs Patries

  • 02 November 2013 - 19:24

    Bert-Jan:

    Terwijl jij in de tweede nacht probeert je dag en nacht ritme weer te herpakken. Lees ik je leuke verslag, vandaag al veel indrukken van je gehad met app jes. De wereld is echt erg klein. Heel veel plezier daar, wanner moet je voor het eerst voor de klas?
    kus Bert-Jan

  • 02 November 2013 - 19:30

    Jannie:

    hai meissie, leuk verhaal, als je na je sph geen baan kunt vinden, dan raad ik je aan om schrijfster te worden, misschien een reisverhalen boek!!
    veel plezier!!

  • 03 November 2013 - 09:58

    Marloes:

    Hoiii Francien,

    Wat fijn dat je een goede vlucht hebt gehad en veilig bent aangekomen! Wat heb je al twee leuke verhalen geschreven! En het zullen er nog veel meer worden. Dat van het koude water had ik je ook wel kunnen vertellen haha, lekker he. Dat had ik in Thailand ook. Heel veel plezier deze drie maanden en ben heel benieuwd hoe je het lesgeven gaat vinden :). Liefs Marloes

  • 06 November 2013 - 15:13

    Franciene Bakker:

    Hihi nou.. We hebben wel gewoon warm water Marloes alleen moet ik t even vragen.. De Balinezen zelf vinden dat ook maar vreemd trouwens ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Franciene

Actief sinds 30 Sept. 2013
Verslag gelezen: 307
Totaal aantal bezoekers 23922

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2013 - 31 Januari 2014

Bali

Landen bezocht: