Wijn is fijn - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Franciene Bakker - WaarBenJij.nu Wijn is fijn - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Franciene Bakker - WaarBenJij.nu

Wijn is fijn

Door: Francien

Blijf op de hoogte en volg Franciene

07 December 2013 | Indonesië, Ubud

Hoi Leukerds,

Vandaag een vrij dagje, ben lekker de hele dag in Ubud gebleven ik moet zeggen dat het daardoor wel een lange dag was maar heb wel echt een leuke dag gehad!

Vanmorgen eerst lang wachten, had ik nog maar gezegd dat ik om 9 uur heen wilde want ik werd uit mijzelf wakker om half 9. Maar goed een ochtend rustig aan doen is stiekem ook wel lekker natuurlijk. Ook al blijf ik dat ergens moeilijk vinden niets doen…
Om 12 uur gingen we naar ubud Iris en Marloes wilden graag naar monkey forrest dus daar bracht de shuttle bus ons naar toe. Ergens kwam mij dit ook wel goed uit omdat ik dan eens de andere kant uit kon lopen in Ubud, lekker door allemaal kleine straatjes dwalen.
Ik merkte terwijl ik dat deed dat ik wel een echte hollander ben hoor, ik dacht: ‘oh leuk armbandje, maar op de markt is t vast goedkoper’. Nou zo ging dat niet alleen met armbandjes maar met bijna alles. Dat komt dan ook doordat die markt zo goedkoop is dus waarschijnlijk had ik ook gewoon gelijk. Ik heb wel wat kleine dingetjes gekocht want ik heb ook niet altijd zin om te moeten onderhandelen over de prijs. Ergens is het gaaf om het voor een hele lage prijs te kopen maar ergens is het ook zwaar vermoeiend!

Terwijl ik rond liep in Ubud merkte ik echt dat ik door verschillende wijken liep. Op sommige punten zag ik alleen maar alternative mensen die vast ook allemaal vegetarisch waren en groene thee dronken. Op andere punten zag je de typische toeristen en op andere plekken de rijkere. Ik vind het wel leuk om zo alle verschillende mensen te bekijken en van alles over hen te bedenken of dit nu klopt of niet ;).
Ik ben eerst de markt voorbij gelopen omdat ik ergens wilde lunchen. Dit heb ik even gedaan maar toen ik internet verbinding maakte was Nancy de enige die online was. Ja die zit in Australië dus qua tijdsverschil zitten wij goed! Ondertussen was ik al zo ver gelopen dat ik bijna bij het monkey forest was. Even overwoog ik daar naar binnen te gaan maar dit heb ik niet gedaan. Ik wil er ook nog van kunnen genieten van als mijn familie er is en misschien Ilse daarna ook nog? Naja alles leuk en aardig maar om er nou 4 keer naar toe te gaan.. Dus ik ben toen ik de eerste apen over de stoep zag lopen maar weer omgedraaid en wat winkeltjes ingegaan. Echt veel anders is er in Ubud denk ik niet te doen. Ik ben wat zijstraatjes ingeslagen tot ik bij de markt kwam. Ik heb hele tactieken ontwikkeld hoe ik daar het goedkoopste aan mijn spullen kan komen. Je moet of vroeg, of laat komen. En waar de prijzen altijd goed zijn is boven! Daar komen namelijk erg weinig toeristen. Wat daar wel een groot nadeel bij is is natuurlijk dat ze erg blij zijn je te zien. En je dan ook erg veel spullen proberen te verkopen wat soms vervelend is.
Ik ben toch ook niet fantastisch goed in nee zeggen heb ik ontdekt. Ik heb nu een korte broek gekocht die ik echt niet nodig had maar ik had een beetje medelijden met die vrouw. Ik heb hem nu voor 2 euro meegenomen ach ja, dat zou ik zo fooi geven in Nederland dus voor ‘good luck’ dan maar. Dat zeggen ze hier altijd, nog niets verkocht blabla help me, dat geeft jouw geluk. Ik denk dat ze daarmee op een soort karma sturen ach ja ik weet het ook niet. Maar ik heb weer wat nieuwe broeken erbij, waarvan ik sommige bij het passen toch niet heel leuk vond. Oeps, ach ja ik kan er vast wel weer iemand blij mee maken!

Toen ben ik ergens gaan eten, het was ondertussen namelijk al uren later. Ik heb echt een favourite tentje, daar vind ik het eten zo lekker! Dezelfde tent als waar ik vorige keer 3 gangen had gegeten. De wifi is daar trouwens ook best goed dus dat is ook een belangrijk voordeel. Ik had lekker auberginevingers als voorafje, toen als hoofdgerecht gado gado. Wat dat is? Ach ja gewoon heerlijk! Daarbij had ik lekker een karaf wijn besteld pff dat had ik al in geen 5 weken gedronken. Ik vind dat eigenlijk te duur hier maar goed zo af en toe moet je jezelf verwennen wil je hier 3 maanden vrolijk blijven! Toen ik mijn eten op had hoorde ik opeens achter mij 2 bekende stemmen die mijn naam riepen! Zaten Iris en Marloes gewoon in hetzelfde restaurant wat een toeval zeg!
Ik ben gezellig bij hen aan tafel gaan zitten en heb van mijn wijntje genoten terwijl zij aten. Dat zal de laatste avond zijn dat we bij elkaar aan tafel zitten. Niet erg hoor maar toch een beetje gek omdat je elkaar 5 weken lang bijna iedere dag ziet!

Na het eten heb ik even kunnen skypen met Yvon, gezellig met 1 van m’n grote zussen kletsen. Daarna ook nog even met m’n ouders gepraat op skype leuk hoor om even hun stemmen te horen. Ookal moest mama mij uitschelden haaha, je kan best skypen in een propvol restaurant niets raars aan ;).
Echt wel even leuk om met thuis te kletsen, tot vorig weekend dacht ik niemand te missen. Maar nu vind ik het toch wel een fijn idee dat over 19 nachtjes mijn lieve ouders, zussen, zwager met zijn ouders en oom hier zijn! Ik moest wel tellen hoeveel nachtjes het waren in mijn telefoon want ik ben niet echt aan het aftellen. Maar ondertussen heb ik wel zin om hen te zien!

Marloes had de chauffeur gebeld dat we eerder wilden worden opgehaald omdat we moe waren. Naja we zeiden tegen any dat Iris ziek was. Dus konden we 3 kwartier eerder worden opgehaald best fijn want ik weet niet wat we anders moesten doen in doe tijd. De chauffeur die er nu is lijkt altijd wel een aardige man. Spreekt bijna geen Engels maar begrijpt dit gelukkig wel want met de vorige chauffeur was communiceren nog wel eens lastig.
Voor morgen heb ik de shuttle bus van het hotel geregeld van 9 tot 21 in Ubud. Ik ga niet al die tijd in Ubud blijven hoor ik ga denk ik lekker naar Sanur of Kuta lekker even naar de zee en de bewoonde wereld even genieten!

Nu ga ik fijn een film kijken die ik van de chauffeur heb geleend, op de wilde zaterdagavonden! x

  • 07 December 2013 - 17:18

    Jannie:

    Klinkt als een dagje lekker niets doen, heerlijk op zijn tijd.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Franciene

Actief sinds 30 Sept. 2013
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 23936

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2013 - 31 Januari 2014

Bali

Landen bezocht: