Heerlijk rustig dagje (: - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Franciene Bakker - WaarBenJij.nu Heerlijk rustig dagje (: - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Franciene Bakker - WaarBenJij.nu

Heerlijk rustig dagje (:

Door: Francien

Blijf op de hoogte en volg Franciene

15 November 2013 | Indonesië, Ubud

Goede middag, of avond.. of ja als je erg laat bent ochtend ;)

Ik twijfelde of ik vandaag wel een blog moest schrijven omdat er eigenlijk niet erg veel gebeurde deze dag. Maar ik ga morgen en overmorgen naar Sanur zonder laptop dus de verhalen van dan schrijf ik ook pas of zondagavond of maandag ochtend. Dan zouden het wel erg veel dagen zonder update zijn..

Vanmorgen hebben die meiden nog even gevraagd hoe het zat met de driver het meisje van het hotel bleef erbij dat zij zich aan de afspraak had gehouden terwijl ze onze afspraak had herhaald. Maar goed ik ging daarna pas ontbijten en ze deed heel gewoon. Ik kreeg pannenkoek als ontbijt jammer genoeg was de banaan heel hard deze heb ik dan ook maar heel schattig aan de kant geschoven. Hiervoor lekker een beetje suiker in de plaats gedaan.
Toen ik nog in bed lag hoorde ik het de hele tijd regenen maar gelukkig was het droog toen ik uit bed kwam. Ik had gewoon elke keer m’n ogen weer dichtgedaan als ik nog druppels hoorde hihi, heerlijk dat dat gewoon kan.

Daarna heb ik eigenlijk alleen op bed liggen lezen heerlijk spannende thriller, waar ik nooit hield van nicci french ( schrijf je dat zo) ben ik er nu gek op! Naja dat heb ik gedaan tot het begin van de middag.. toen heb ik even een lesvoorbereiding gemaakt. Ik voelde me niet zo energiek dus dan bedenken we fijn een les waarbij de kids hard aan het werk zijn en ik vooral ietsje minder! Wat dat betreft wel echt fijn dat we helemaal los worden gelaten. Zo kan ik het lekker draaien naar was mij uit komt op zo’n dag als vandaag.
Daarna had ik nog meer tijd dus ben ik nog maar weer een stuk verder gaan lezen, heerlijk! Even een broodje pasta gegeten gewoon omdat je toch iets moet hier ;) Toen heb ik even een stapeltje kleren klaar gelegd om mee te nemen dit weekend ik had ondertussen van Niko begrepen dat Laura dit weekend niet naar lovina zou gaan wat ook wel te verwachten was nu ze was overvallen. Dus ging ik terug naar mijn oorspronkelijke plan en op naar Sanur. Ik had donderdag samen met Iris en Marloes al even gekeken naar de shuttle bussen en aan Niko gevraagd waar ik het beste m’n kaartje kon kopen. Oke tot zover dit even, want toen werden we opgehaald om les te geven!

Op school ben ik in het buiten lokaal gaan zitten, hier is geen bord maar verder is het heel fijn om daar te zitten. Als het gaat regenen zit je er droog en toch krijg je een koel briesje wat op sommige dagen echt heel erg welkom is. Eerst heb ik de emoties van gister herhaald, want van herhaling leren de kids.. in ieder geval dat schijnt ;) Ik heb steeds een emotie genoemd en deze laten tekenen in hun schrift en dan 1 iemand op het grote vel. Zo wisten ook de gene die het waren vergeten weer over welke emotie we het hadden. De meeste wisten iedere emotie nog wel, ook al zijn sommige wat moeilijk om te tekenen zoals jaloers..
Maar de kids zijn gelukkig heel wat creatiever dan dat ik ben dus het ging ze eigenlijk wel heel goed af. Daarna hebben we een soort party en co gespeeld. Ik had 32 woorden op kleine blaadjes geschreven en deze moesten de kinderen dan of beschrijven (verboden woord), tekenen of uitbeelden. Het waren woorden uit alle 2 de weken daarvoor dus over familie, richtingen/de weg & emoties. Het viel me echt op dat het Engels spreken voor veel een groot struikelblok was omdat het raden de kids veel makkelijker af ging dan het overbrengen van het woord. Ook was heel duidelijk te merken welke leerlingen er iedere dag kwamen en welke maar soms omdat deze gewoon veel antwoorden niet wisten. Met deze eerste 2 dingen zijn we zeker 5 kwartier bezig geweest. Voor daarna had ik de woord kaarten weer mee gebracht waar ik denk ik al eerder over geschreven heb. Dit hebben ze nog zo’n 20 minuutjes gedaan tot zij en ik het zat waren, toen hebben we opgeruimd en zijn we naar de rest, binnen gegaan. Netjes de dag afgesloten en toen tot maandag gezegd en eigenlijk waren we vrij snel terug in het hotel.

We hadden bij Niko aangegeven dat een aantal dingen bij het hotel ons dwars zaten, zoals de badkamer die sinds we hier zijn maar 1 keer goed schoongemaakt is. En de miscommunicaties het eten wat op tafel werd gezet.. Fijn om Niko even bij ons te hebben met zo’n gesprek. Het hotel heeft verbetering beloofd en nu gaan we zien wat daar van terecht komt!

Als we dan na zo’n gesprek Niko bedanken omdat hij ons altijd overal bij helpt kan hij hier zo niet mee omgaan. Dat heb ik tegen hem gezegd dat hij best eens een complimentje mag ontvangen hihi. Wat me ook zo opvalt wanneer je praat met mensen van hier is dat ze vaak vinden dat ze iets niet kunnen zeggen. Zoals Niko die werkt eigenlijk gewoon 7 dagen per week en dan als wij les geven dubbele dagen want hij is toch altijd aanwezig bij ons na dat hij zelf les heeft gegeven. Op zaterdag geeft hij ook gewoon les en op zondag is hij hoofd van de kerkcommunity. Dan vind hij dat hij niet kan zeggen dat hij dat liever niet zou zijn.. Ja dan zijn wij Hollanders een stuk directer. Ook met dat tasje in de tempel dat ik voor me moest houden.. Niet dat ze zullen zeggen dat er gestolen wordt.. En zo kom ik wel meer van dat soort dingen tegen.. opvallend ;)

Nu ga ik snel slapen want m’n shuttlebus naar Ubud vertrekt om 9 uur, dat is over minder dan 9 uur. Dan ga ik vanaf daar met de bus naar Sanur waar ik Sven ( van thuis) zie, hij zit daar met een vriend in een huisje.. Daar gaan we even gezellig bij langs natuurlijk!

Tot na mijn heerlijke weekend! x

  • 15 November 2013 - 23:14

    Jannie:

    Ben benieuwd naar je weekend

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Franciene

Actief sinds 30 Sept. 2013
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 23961

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2013 - 31 Januari 2014

Bali

Landen bezocht: