Geweldige vegaburger! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Franciene Bakker - WaarBenJij.nu Geweldige vegaburger! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Franciene Bakker - WaarBenJij.nu

Geweldige vegaburger!

Door: Francien

Blijf op de hoogte en volg Franciene

27 December 2013 | Indonesië, Batavia

Goede avond, naja hier dan.

Vandaag de eerste dag dat ik ook echt met mijn lieve familie was, toch wel fijn om iedereen weer te zien. We zouden eerst even naar wat kleine bezichtigingen in Jakarta gaan en dan door naar Bandung en dan als we hier voor half 4 waren naar de muziekschool.

De wekker zou om kwart voor 7 gaan en ondanks dat we om 2 uur pas sliepen werd ik voor de wakker wekker. Ach ja je ritme verandert snel en ik was na het logeren bij Niko het een en ander gewend. Lekker naar het ontbijt toe gegaan en toen we konden kiezen tussen toast en rijst was mijn keuze heel snel gemaakt. Brood hihi niet dat ik rijst voor het ontbijt niet kan waarderen maar dat had ik de afgelopen dagen wel genoeg gegeten hihi. Ook heb ik toen mijn kerstcadeautjes gegeven want die had ik steeds gekocht als ik hier schreef dat ik verder niet veel had gedaan in Ubud hihi.
Na het ontbijt moesten we snel de koffers klaar maken en toen de bus in het was namelijk nog al een strakke planning. Eerst zijn we naar de vismarkt geweest, ik moet zeggen dat ik dit erg tegen vond vallen. Het was heel vies, qua afval op de grond enzo en de markt zelf stelde weinig voor.
Daar waren we dan ook snel weg, op naar de haven. We hadden van 10 jaar terug nog een sterke herinnering hoe het daar was. Er waren toen een hoop mannen die op houten balken de steile boot op liepen. Nu was dat eigenlijk allemaal automatisch, de wereld verandert natuurlijk op iedere plek maar ik had het leuk gevonden om mijn herinnering her te beleven.
Daar heb ik me vandaag trouwens wel meer over verbaasd ik herkende erg weinig. Er was wel een brug maar of ik deze nu echt herinner of van foto’s weet ik niet. Ik heb steeds van die vage herinneringen bijvoorbeeld hoe iemand het zo handig vond dat ik een afrits!!broek aanhad. Ach ja ieder zo zijn waardevolle herinneringen he hihi.

Toen moesten we weer de bus in en begon onze lange reis naar Bandung. Onderweg was het wel even anders dan Bali hoor. In Jakarta was het erg confronterend hoe veel sloppenwijken er waren. We hadden gelezen dat er in deze stad 18 miljoen mensen wonen waarvan de helft in armoede. Maar de andere helft moet geloof ik wel erg rijk zijn. Als je voorbij de sloppenwijken keek zag je namelijk allemaal wolkenkrabbers. Hoe bedoel je een scherp contrast? Ook was er een superdeluxe winkelcentrum omringt door mensen die onze een zeil woonden, vreems hoe 2 zo verschillende werelden in 1 oogopslag naar voren kwamen.
In de auto heb ik ook mijn vorige blog geschreven heerlijk hoe dat gewoon allemaal kan, even een hotspot maken en uploaden maar. In de auto kwamen we langs allemaal theeplantages, hier wilden we stoppen om te lunchen maar voor onze 11 persoonsbus was er nergens een plekje te vinden het was er dan ook zo druk. Waarschijnlijk kwam dit doordat het weekend was zei de chauffeur alle mensen uit de stad kwamen dan hier de bergen in.

Iets later hebben we ergens anders zitten eten, het was zulk lekker eten! Hmm echt goed, en bij dat lekkere eten hoorde natuurlijk een bintang.. Voor sommige gewoon 1 kleine voor andere 2 liter ach ja. Toen we hadden betaald kregen we een doosje met daarin Javaanse thee cadeau. Leuk om mee naar huis te nemen voor bij m’n Balinese koffie!
toen moesten we de bus weer in voor nog zeker 2 uur. Onderweg was het echter zo druk dat we er veel langer over hebben gedaan ik denk dat we half 7 pas hier in het hotel waren. Dus de muziekschool was al afgelopen. In het hotel kregen pap en mam de mooiste kamer met een heerlijk bad! Lot en ik slapen samen op een kamer waar al meteen veel muggen waren. Maar als we uit onze grote ramen zouden stappen zouden we zo in het zwembad kunnen duiken. Als oplossing voor de muggen hebben we mijn klamboe over de spijlen van het bed gespannen ik denk dat dit helemaal goed is hihi. Ja dat is dan weer iets waar jullie van kunnen genieten in de kou daar, geen muggen!

Ahh en toen had Yvon lekker pepernoten, oude kaas, chocolade letter en vegetarische burger meegenomen. Zo lekker ook al ben ik er nog niet aan begonnen. Naja dat is niet helemaal waar we hebben bij het hotel gegeten en toen heeft Yvon geregeld dat ze mijn burgers konden bakken. Zo lekker om dat weer eens te eten hihi genoten!

S avonds hebben we op mijn laptop naar de top 2000 geluisterd en ik heb eerst met Raico gepoold wat een grote grap is omdat ik het helemaal niet kan. Maar in de eerste of tweede beurt kreeg raico t voor elkaar de zwarte bal te laten verdwijnen dus officieel.. had ik gewonnen. Het tweede potje ging het bij mij opeens heel goed en bij Raico niet zo, maar aan het eind had hij toch gewonnen.
Na nog 2 potjes keezen was het tijd om slaap lekker te zeggen dus nu lig ik naast Charlot te typen die al heerlijk ligt te slapen, morgen om 7 uur weer aan het ontbijt want we hebben een volle planning, vandaag een lekker korte blog maar goed om nu ieder stukje van een autorit te beschrijven hihi geniet van jullie dag x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Franciene

Actief sinds 30 Sept. 2013
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 23972

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2013 - 31 Januari 2014

Bali

Landen bezocht: