Koude tenen! - Reisverslag uit Bromo, Indonesië van Franciene Bakker - WaarBenJij.nu Koude tenen! - Reisverslag uit Bromo, Indonesië van Franciene Bakker - WaarBenJij.nu

Koude tenen!

Door: Francien

Blijf op de hoogte en volg Franciene

03 Januari 2014 | Indonesië, Bromo

Zo ik kan me niet herinneren dat ik eerder een blog heb geschreven waar ik onder verschillende dekbedden weggedoken lag! Maar dat ik het zo koud heb betekend wel dat we in de bergen zijn aangekomen en dus is het toch nog goed gekomen met de trein.

Het bleek dat de kaartjes in de koffer waren beland maar zoals ik gister beschreef, de koffers waren aan het begin van de avond al in de auto gezet. Deze waren dus al onderweg naar de bromo! Maar goed Ami is terug gereden en was bij het hotel om ongeveer half 1. Toen hebben ze de koffers uit de auto gehaald en hebben ze gelukkig de kaartjes gevonden dus was er voor ons verder geen probleem.
Voor wie het wel vervelend was is Ami, hij was namelijk al onderweg zodat hij op tijd zou zijn om wat te kunnen slapen. De reis die met de trein maar 3 uur duurt, duurt met de auto namelijk wel 8 uur.. Arme Ami had al zo weinig slaap maar hierdoor dus nog 3 uur minder.

’s Ochtends hebben we uitgecheckt bij het hotel dag, titanic! We kregen ontbijtboxen mee omdat het nog te vroeg was om normaal te kunnen ontbijten. Ik had gezegd dat ik wel Indonesisch ontbijt wilde maar dan vegetarisch. Nou dat heb ik geweten ook, ik had droge rijst met gestoomde broccoli, wortel en bloemkool. Ik heb genoten van de mandarijn die erbij zat hihi.
Toen we bij het station aankwamen stonden we nog even vast in de autos’s die daar allemaal aan het parkeren waren. Ook al waren we al vlak bij het station toen en hadden we nog alle tijd.. Toch is dat even een moment van oh, we redden het toch wel? We waren ruim op tijd binnen en waar we onze kaartjes moesten laten zien wilden ze ook onze paspoorten. Dat vond ik vrij typisch omdat ik zag dat lokale mensen dat niet moesten en we binnen 1 land en zelfs 1 eiland blijven!
Het eerste uur van de treinreis heb ik liggen slapen het was weer een beetje een kort nachtje. Daarna heb ik het laatste stukje van Raponsje gekeken want deze film stond aan de in de coupe. Toen ben ik nog 2 uur druk geweest met naar buiten kijken en op mijn telefoon spelen want.. er waren gewoon stopcontacten in de trein dat was wel echt heel fijn natuurlijk!
Toen we aankwamen bij het station stond Ami er al met de bus, het is zo’n betrouwbare man dat is echt fijn! We zijn in de auto gestapt hij heeft nog even een rondje gelopen en een sigaretje gerookt en moest toen ook de bus weer in. Jeetje ik had wel met hem te doen hoor, maar niet voor lang want tsja de motor startte weer hihi. Ik heb vandaag zoveel liggen slapen. Tot het tijd was om te lunchen we stopten weer bij een erg grote hal waar we iets hebben besteld van de kaart. De laatste keer dat we bij een chinees restaurant waren gestopt was het niet zo bevallen zoals ik heb beschreven. Daarom durfde niemand echt voor de Chinese gerechten te gaan maar goed zoveel keuze heb ik meestal niet. Ik heb dus fuy hong hay (wat je natuurlijk anders schrijft?!) genomen wat erg lekker was.
Na de lunch weer terug de bus in en nog een stuk van ik geloof 50 kilometer waar we ongeveer 3 uur over zouden doen. Ach ja dat heb je met slechte wegen en smalle bergweggetjes. Ik moet zeggen dat ik hier helemaal niets van mee heb gekregen want ik was echt diep in slaap. Misschien maar goed als je kijkt naar het aantal uur dat ik straks kan slapen..

Toen we aankwamen bij het hotel zagen we zulk mooi uitzicht. We kijken vanaf de zijkant op de Bromo en de vulkanen daarom heen. Het is zo bizar dicht bij ik vind het echt een hele mooie locatie. En dat het koud is heeft ergens ook een voordeel lekker onder een dikke deken je koude voeten warm proberen te krijgen.. Ja het klinkt gek maar als je zo’n groot deel van de winter overslaat ( ik heb voor ik weg ging niet eens een winterjas aangehad) mis je dat toch ergens. Gewoon zo’n dagje is dan fijn.. Ik zou qua weer absoluut nog niet terug willen hoor en gelukkig hoef ik dat ook nog niet! ;)

Ik heb een heerlijk hete douche genomen en daarna hebben we de zonsondergang nog kunnen zien de zon verdween achter de vulkanen jeetje wat een mooi plekje. Toen hebben we gezellig een drankje gedronken gevolgd met een hapje te eten. Ik vond het eten weer erg lekker, ik had een cheese & egg burger besteld maar dan zonder de burger. Haaha dat vond iedereen volgens mij wel een leuke bestelling maar ja. Daarnaast lekker 2 potten thee opgedronken wat mij ook prima beviel hete thee!

Nu moeten we gaan slapen ook al is het pas 9 uur, we gaan de zonsopkomst kijken bij de Bromo maar dat betekend wel dat we om half 4 hier worden opgehaald. Dus over 6 uurtjes gaat de wekker weer, ik ben benieuwd of ik wel kan slapen want ik heb overdag zo liggen slapen jeetje..
Ik hoop ook echt dat het helder is vannacht ondanks het regenseizoen.. De Bromo voor de zon op kwam de honderden vallende sterren.. Dat was zo iets magisch ik hoop ook dat het niet tegen zal vallen ook al ga ik het nu wel op een heel andere manier beleven omdat ik 10 jaar ouder ben.. Ach mooi herinneringen blijven en nieuwe ervaringen vullen dit alleen maar aan.

x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Franciene

Actief sinds 30 Sept. 2013
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 23965

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2013 - 31 Januari 2014

Bali

Landen bezocht: